TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Akra-Linkan skrev:
2120702 Går det inte att justera sprutet på orginal styrbox?
Jo. Det är det Yosh-boxen gör. Man programmerar om ECU'n med den. När man gjort det plockar man bort yosh-boxen och inställningarna är kvar. Det går dock inte att justera ECU'n utan nåt verktyg typ yosh-box eller liknande.
En PCII (PCIII) sitter ju på plats hela tiden och justerar signalerna till eller från ECU'n.

Värsting

Bicycles don't get pregnant....
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000 s svart
Octofinger skrev:
2096272 Har inte gjort själv på en oriven hoj, men jag antar att du klarar dig med frontkåpan och kylaren...

Det var inte packningen som strulade, utan att ventilkåpan hade ett mindre hål. Jag bytte till en annan motor i våras efter att vevstakslagren stack förra sommaren på min gamla motor.
Fick till slut tag på en motor som bara hade gått 900 mil (00:a). Motorn kom från en krockad hoj, och tydligen fått sig en liten smäll på kåpan.
Det var knappt synbart för ögat, men där fanns den.

Tur att jag hade kvar min gamla motor, som fick fungera som reservdelsmotor den här gången.

Nu är jag äntligen tillbaka på vägarna brothers..

PS det räckte med att jag lossade kylaren, tutan och expansionskärlet för byte av kåpan.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hocke skrev:
2072066 Har Yoshi full med highpipes, pc2, luftburksmodd och nu TRE modden. Och det är ju en TLR motor nu. Nu måste jag få andra TL hojar att bänka på samma ställe så jag har något att jämföra med.

Polarn bänkade hos henning igår och fick 124 hk & 103,8 nm i vrid på sin TLS med kn, lätt moddad luftburk,pc II, yoshi helsystem med kolfiberburkar som jag visste om men sen har han i smyg portat topparna och satt i R kammar hornat cylindrarna och bytt kolvringar i vinter :tomten

fast enligt henning så ska han modda luftburkslocket med eftersom han provade att ta av det och fick då 125,2 hk och 105 nm :Bugar och detta i en TLS men jämför man med min så var hans portning och R-kammar värda typ 1-2 hk & 1-2 nm alltså inte så mycket mos för dom pengarna.

Så nu har du iallafall en att jämföra med hocke :)

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Fick ut bonus på månadens lön :banana

Här ska de moddas :yoparty

Icke sa Nicke, nya skivor och ok, handbromsvajer, däck och hjulinställning till bilen :mad: :mad:

Hatar officelt min bil nu :huvet

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
tl1000larsson skrev:
2124481 Polarn bänkade hos henning igår och fick 124 hk & 103,8 nm i vrid på sin TLS med kn, lätt moddad luftburk,pc II, yoshi helsystem med kolfiberburkar som jag visste om men sen har han i smyg portat topparna och satt i R kammar hornat cylindrarna och bytt kolvringar i vinter :tomten

fast enligt henning så ska han modda luftburkslocket med eftersom han provade att ta av det och fick då 125,2 hk och 105 nm :Bugar och detta i en TLS men jämför man med min så var hans portning och R-kammar värda typ 1-2 hk & 1-2 nm alltså inte så mycket mos för dom pengarna.

Så nu har du iallafall en att jämföra med hocke :)

Hmm... Vad har han för luftburk på sin S? Som jag har förstått det så ska man INTE plocka bort locket på en S för då drar man in ofiltrerad luft. På en R går det bättre, får då drar man genom filtret ändå. Vad jag vet är det inget att modda på luftburkslocket på en S.

Eller är jag bara förvirrad här? :va

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Äntligen händer det :banana Premiärturen är avklarad.Det va lite blåsigt men fan vad gott tl mullrar det är ju så man får gåshud.Japp ha det gott och trilla inte in i nån valborgmesso :brinnerup eld eller så :tummenupp

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
tlmartin skrev:
2125957 Äntligen händer det :banana Premiärturen är avklarad.Det va lite blåsigt men fan vad gott tl mullrar det är ju så man får gåshud.Japp ha det gott och trilla inte in i nån valborgmesso :brinnerup eld eller så :tummenupp

Premiär? Har väl avverkat 50 mil redan :arsele

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Octofinger skrev:
2125930 Hmm... Vad har han för luftburk på sin S? Som jag har förstått det så ska man INTE plocka bort locket på en S för då drar man in ofiltrerad luft. På en R går det bättre, får då drar man genom filtret ändå. Vad jag vet är det inget att modda på luftburkslocket på en S.

Eller är jag bara förvirrad här? :va

JA...du är bara förvirrad som vanligt.... :tungan

43.jpg

:hihi

R

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Robster skrev:
2127401 JA...du är bara förvirrad som vanligt.... :tungan

43.jpg

:hihi

R
Jajaja... Men man ska iaf inte plocka bort locket. :mattias

Man kanske vinner i bänken med den där modden, men förlorar man inte effekten av ram-luften då?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2129416 Jajaja... Men man ska iaf inte plocka bort locket. :mattias

Man kanske vinner i bänken med den där modden, men förlorar man inte effekten av ram-luften då?
För en sån som Robster så kvittar ju det, huvudsaken är ju att det ser bra ut, :tuttar på papper och på torget.
Jamenar, han märkte ju inte ens att hojen var strypt ifjol... :pannkyss
Kul att se att tråden fortsätter även fast jag är frånvarande en vecka,
tråkigt att höra dock att världen inte kretsar kring mig.

Leon

-VTR-
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
VTR 1000
Tjenare Ricken!

Jag är intresserad av en kuts. Ser riktigt bra ut.
Men det kanske inte blir något gruppköp?

Ricken skrev:
2060791 Jag håller på att dealar på ett gruppköp på en liten kuts... får se hur det går.

dc_1_b.JPG

priset just nu är 49 eur, ska se o det går att pressa lite...

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Ricken skrev:
2129496 För en sån som Robster så kvittar ju det, huvudsaken är ju att det ser bra ut, :tuttar på papper och på torget.
Jamenar, han märkte ju inte ens att hojen var strypt ifjol... :pannkyss
Kul att se att tråden fortsätter även fast jag är frånvarande en vecka,
tråkigt att höra dock att världen inte kretsar kring mig.

På torg....ja...på papper... nej !

Jag har ju lagt upp mina bänkningspapper några sidor bak
om du missade dom! Det borde visa vad jag tycker om bänkningspapper! :fatta!

Trimmar man bara tillräckligt mycket så spelar det ju ingen
roll om hojen är strypt här eller där...... :hihi

Angående vårt ramair system så skall man nog inte vara så
rädd för att missa effekten av det efter allt illa man läst och hört om
hur stor effekt det gör........

Men alla gör som dom vill.... inte minst jag!! :tungan

Välkommen tillbaka Ricken... :arsele

R

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Leon skrev:
2130864 Tjenare Ricken!

Jag är intresserad av en kuts. Ser riktigt bra ut.
Men det kanske inte blir något gruppköp?
Jag började prata om o plocka ner priset en par euro, då hörde han inte av sig nå mer. Så jag antar att det inte blir av, men om han skulle få nå ryck o höra av sig så kommer jag att säga till...

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hur gör jag om jag ska modda luftburken på min R. Jag har en KN filter i den nu. Ge mig lite tips och helst då bilder. Hur mkt ger en modd i hk känns det mycket när man kör eller?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Det är ingen som har en billig luftburk över till en TLS? Funderar på att ge mig på å modda den luftburken, men vill inte såga i den som redan sitter där.
Jag ska köra i sommar. Inte modda.

Ehrs

Gillar ej mek och tvätt...
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
TL1000S -97
Tjena alla! Nybliven TLS-ägare här...

Jag har precis importerat mig en TLS -97 från Tyskland. Jag trivs med den förutom att jag inte har registreringsbesiktning förrän 26 maj :(

Men! Jag är sugen på att köpa mig boltons till cykeln så länge. Nu sitter det originalsystem. Någon som har tips på vad som kan köpas?

Last edited:

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
GSX 1400 K2
Ombyggnad

Tjo!
Ska bygga om min TlS -98 nästa vinter hade jag tänkt. behöver därför lite delar såsom
- Gaffelkrona
- Andra boltons eller helst helsystem.
- Styrdämpare, gaffel o svingdämpare
- bakdel
och säkert mer också. Nån som har saker till slu kan höra av sig till mig. Anytime!! :yoparty

Ps Bänkade min hos MC Xpress ifjol o fick ut 116,27 häst på bakhjulet med bara Kn filter (För lite så det måste jag göra nåt åt.... ) Ds :tuttar

Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Chiefen skrev:
2131231 Här har du en länk: http://www.carlsalter.com/tlrairboxmod.html
Det finns en massa information på tlzone oxå som kan vara till nytta!

Lycka till med moddandet ! :tummenupp

Tack för tipset Chiefen. Kan du bara förklara för mig vad själva moddningen går ut på. Får cykeln mer luft av detta ingrepp och går därför bättre eller? O Vad exakt var det han gjorde på bilderna egentligen. Jag tycker det verkar förvirrande. Egentligen så vet jag inte om jag fixar detta ingrepp men man blir ju sugen på att fixa allt som kan få hojen att gå bättre.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Frågar igen då jag inte fick något svar sist.... :tungan

Är det någon som har en (hel) sådan här över??

svart.jpg

:hej

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand