Rydde skrev:2134485Tack för tipset Chiefen. Kan du bara förklara för mig vad själva moddningen går ut på. Får cykeln mer luft av detta ingrepp och går därför bättre eller? O Vad exakt var det han gjorde på bilderna egentligen. Jag tycker det verkar förvirrande. Egentligen så vet jag inte om jag fixar detta ingrepp men man blir ju sugen på att fixa allt som kan få hojen att gå bättre.
Jorå...med lamborghini lack o miniskylt får du minsann 40 hp extra!! visste du inte det??Fredde83 skrev:2139353http://www.blocket.se/vi/7936184.htm?ca=23_10_s
Inte första gången han har sin annons ute..
Men 160-165 hästar!? Njaaa tror inte det va..
Chiefen skrev:2139620Jorå...med lamborghini lack o miniskylt får du minsann 40 hp extra!! visste du inte det??
Min svarta lack ger lätt en sisådär 15 hp!!
16/40 drevning är den ultimata kombinationen till TLS om du frågar mig!patrikbk skrev:2139175Tjena....
Dags för nytt drivpaket på bågen....
Funderingar kring att dreva ner lite fram och kanske rent av upp lite där bak för att göra henne ännu lite mer wheelie vänlig
Några förslag, erfarenheter vad jag bör välja för kombination ??
Tack på förhand !!!
/Patrik.
"The sound of Twin Thunder in the night"
Vee-twn skrev:214010416/40 drevning är den ultimata kombinationen till TLS om du frågar mig!
Ner ett fram och upp två bak!!
Tjena jag åker på 16/38 och det funkar för mig fast o andra sidan har jag bara testat 16 och 17 drev framPETER-STHLM skrev:2142811fler förslag? hur har ni gjort och vilka kombinationer har testats?
/P
Mjo..jag tror att jag har en liggandes nånstans. Kan kolla upp det. skicka mig ett pm o påminn mig om jag inte hört av mig inom ett par dagar baraPidde den glade skrev:2139923Tjenixen alla twinnare Finns det någon som har en vindruta till en S ??
Jag kör 17/40 nu. Bara +2 bak. Det ger -5% och känns rätt lagom. Hojen blir lite piggare, lite mer lätt-wheelad, men funkar ändå bra å köra på landsvägen.Vee-twn skrev:214010416/40 drevning är den ultimata kombinationen till TLS om du frågar mig!
Ner ett fram och upp två bak!!
Chiefen skrev:2143419Mjo..jag tror att jag har en liggandes nånstans. Kan kolla upp det. skicka mig ett pm o påminn mig om jag inte hört av mig inom ett par dagar bara
Jag har oxå drevat om min men jag kommer inte ihåg exakt vilken drevning (pinsamt). Har för mig att det är 17/40 för det är väl den vanligaste omdrevningen om jag inte minns fel.Octofinger skrev:2143756Jag kör 17/40 nu. Bara +2 bak. Det ger -5% och känns rätt lagom. Hojen blir lite piggare, lite mer lätt-wheelad, men funkar ändå bra å köra på landsvägen.
Skulle jag testa nåt annat så vore det att se om det blir bättre med 17/41. Skulle vänta så länge jag kan med att gå ner till 16 fram då det sliter mer på både framdrev å kedja att göra så.
Ehrs skrev:2132453Tjena alla! Nybliven TLS-ägare här...
Jag har precis importerat mig en TLS -97 från Tyskland. Jag trivs med den förutom att jag inte har registreringsbesiktning förrän 26 maj
Men! Jag är sugen på att köpa mig boltons till cykeln så länge. Nu sitter det originalsystem. Någon som har tips på vad som kan köpas?
SpeedohealerChiefen skrev:2144169Jag har oxå drevat om min men jag kommer inte ihåg exakt vilken drevning (pinsamt). Har för mig att det är 17/40 för det är väl den vanligaste omdrevningen om jag inte minns fel.
Meeeen, nu är det så att jag misstänker att trippen visar fel pga drevningen. Läste nånstans att det fanns en mojäng som korrigerade detta. Är det nån här som har en sån eller vet vart man kan få tag på den!? Behövs den överhuvud taget??
Många frågor här!
Kolla här:Chiefen skrev:2144169Jag har oxå drevat om min men jag kommer inte ihåg exakt vilken drevning (pinsamt). Har för mig att det är 17/40 för det är väl den vanligaste omdrevningen om jag inte minns fel.
Meeeen, nu är det så att jag misstänker att trippen visar fel pga drevningen. Läste nånstans att det fanns en mojäng som korrigerade detta. Är det nån här som har en sån eller vet vart man kan få tag på den!? Behövs den överhuvud taget??
Många frågor här!
Octofinger skrev:2144648Kolla här:
http://www.calsportbike.com/cgi-bin/store/index.cgi?cart_id=1705426.10742&pid=800&count=1
Han har iaf varit sponsor till TLP, och även om det står att han bara skickar inom USA så skicka honom ett pm/mail och det ska gå bra å skicka till Sverige om du säger nåt om TLZ.
Jag ska köpa en så snart pengarna räcker till.
Såg just att den finns att köpa i Sverige också. Gick inte att länka direkt till den, men du hittar Speedohealer i menyn till vänster:
http://www.bikersneed.se/
Är ett bra pris med tanke på att det är i Sverige!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|