TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Tänkte bara påminna om TL-ÅKNING 10/6 kom igen nu skriv upp er på listan på tråden i träffar/samåkning

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Sorry PutteLiten... Har bara lite småpryttel över för TLS.

tlmartin - Klart man ska på hojträff! Hoppas bara jag får ihop cykeln och får råd å åka ner. Kommer bli av med jobbet i sommar... :huvet
Dock har jag fått mina prylar inlämnade för anodisering och pulverlackering (inte både och, det är olika prylar), så jag ska inte ha så många veckor kvar innan jag har hojen ihop! Längtar verkligen efter att få höra mitt nya D&D fullsystem live!!! :rock

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Rydde skrev:
2134485 Tack för tipset Chiefen. Kan du bara förklara för mig vad själva moddningen går ut på. Får cykeln mer luft av detta ingrepp och går därför bättre eller? O Vad exakt var det han gjorde på bilderna egentligen. Jag tycker det verkar förvirrande. Egentligen så vet jag inte om jag fixar detta ingrepp men man blir ju sugen på att fixa allt som kan få hojen att gå bättre.

Jo, som jag har förstått det så får hojen mer luft och den går rikare. (det finns folk på den här tråden som kan ge dej den exakta/korrekta effekten av modden) Detta innebär förvisso att du bör ha en pc2a för att ställa om bränsle/luftblandningen korrekt för att få ut den maximala effekten. Jag har en moddad burk men jag har inte orkat sätta i den än. Har ju den gamla styrdämparen som man måste montera bort halva framdelen för att komma åt att lyfta tanken *suck*.

patrikbk

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ducce på G.....
Storlek på drev TL1000S -97

Tjena....

Dags för nytt drivpaket på bågen....

Funderingar kring att dreva ner lite fram och kanske rent av upp lite där bak för att göra henne ännu lite mer wheelie vänlig :yoparty

Några förslag, erfarenheter vad jag bör välja för kombination ??

Tack på förhand !!!

/Patrik.

"The sound of Twin Thunder in the night"

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
patrikbk skrev:
2139175 Tjena....

Dags för nytt drivpaket på bågen....

Funderingar kring att dreva ner lite fram och kanske rent av upp lite där bak för att göra henne ännu lite mer wheelie vänlig :yoparty

Några förslag, erfarenheter vad jag bör välja för kombination ??

Tack på förhand !!!

/Patrik.

"The sound of Twin Thunder in the night"
16/40 drevning är den ultimata kombinationen till TLS om du frågar mig!
Ner ett fram och upp två bak!! :tummenupp

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Pidde den glade skrev:
2139923 Tjenixen alla twinnare :) Finns det någon som har en vindruta till en S ?? :)
Mjo..jag tror att jag har en liggandes nånstans. Kan kolla upp det. skicka mig ett pm o påminn mig om jag inte hört av mig inom ett par dagar bara :tummenupp

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vee-twn skrev:
2140104 16/40 drevning är den ultimata kombinationen till TLS om du frågar mig!
Ner ett fram och upp två bak!! :tummenupp
Jag kör 17/40 nu. Bara +2 bak. Det ger -5% och känns rätt lagom. Hojen blir lite piggare, lite mer lätt-wheelad, men funkar ändå bra å köra på landsvägen.
Skulle jag testa nåt annat så vore det att se om det blir bättre med 17/41. Skulle vänta så länge jag kan med att gå ner till 16 fram då det sliter mer på både framdrev å kedja att göra så.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Octofinger skrev:
2143756 Jag kör 17/40 nu. Bara +2 bak. Det ger -5% och känns rätt lagom. Hojen blir lite piggare, lite mer lätt-wheelad, men funkar ändå bra å köra på landsvägen.
Skulle jag testa nåt annat så vore det att se om det blir bättre med 17/41. Skulle vänta så länge jag kan med att gå ner till 16 fram då det sliter mer på både framdrev å kedja att göra så.
Jag har oxå drevat om min men jag kommer inte ihåg exakt vilken drevning (pinsamt). Har för mig att det är 17/40 för det är väl den vanligaste omdrevningen om jag inte minns fel.
Meeeen, nu är det så att jag misstänker att trippen visar fel pga drevningen. Läste nånstans att det fanns en mojäng som korrigerade detta. Är det nån här som har en sån eller vet vart man kan få tag på den!? Behövs den överhuvud taget??
Många frågor här! :confused:

Ehrs

Gillar ej mek och tvätt...
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
TL1000S -97
Ehrs skrev:
2132453 Tjena alla! Nybliven TLS-ägare här...

Jag har precis importerat mig en TLS -97 från Tyskland. Jag trivs med den förutom att jag inte har registreringsbesiktning förrän 26 maj :(

Men! Jag är sugen på att köpa mig boltons till cykeln så länge. Nu sitter det originalsystem. Någon som har tips på vad som kan köpas?

Jag har kollat runt lite och jag är sugen på att köpa Yoshimura RS3 boltons eller kanske möjligtvis M4. Jag är ute efter lite djupare, men inte för högljutt (lite kan det ju låta såklart :D ) avgassystem. Är jag på rätt spår? Om jag är, kan någon rekommendera inköpsställe?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
2144169 Jag har oxå drevat om min men jag kommer inte ihåg exakt vilken drevning (pinsamt). Har för mig att det är 17/40 för det är väl den vanligaste omdrevningen om jag inte minns fel.
Meeeen, nu är det så att jag misstänker att trippen visar fel pga drevningen. Läste nånstans att det fanns en mojäng som korrigerade detta. Är det nån här som har en sån eller vet vart man kan få tag på den!? Behövs den överhuvud taget??
Speedohealer

www.speedohealer.com

Korrigerar även dom 10% missvisning som är inbyggt i mätarna... Sen kan du justera det efter drevningen eller om du mäter din hastighet, typ i en poliskontroll eller nåt:), så kan du justera om visningen efter det...

Jag har nån bild nånstans, men jag hittar den inte. Skulle kunna gå ut o ta ett kort på den om du vill se hur den ser ut.

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Chiefen skrev:
2144169 Jag har oxå drevat om min men jag kommer inte ihåg exakt vilken drevning (pinsamt). Har för mig att det är 17/40 för det är väl den vanligaste omdrevningen om jag inte minns fel.
Kolla här:
http://www.calsportbike.com/cgi-bin/store/index.cgi?cart_id=1705426.10742&pid=800&count=1

Han har iaf varit sponsor till TLP, och även om det står att han bara skickar inom USA så skicka honom ett pm/mail och det ska gå bra å skicka till Sverige om du säger nåt om TLZ. ;)
Jag ska köpa en så snart pengarna räcker till.

Såg just att den finns att köpa i Sverige också. Gick inte att länka direkt till den, men du hittar Speedohealer i menyn till vänster:
http://www.bikersneed.se/
Är ett bra pris med tanke på att det är i Sverige!

Last edited:

TL Devil

nubb
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
TL1000R,Devil kolfiber slip-on
Gnisslel

Tjena grabbar!

Läste för något tag sen om Tillers som gnisslar/gnäller om bakfjädringen/dämparen. F-n nu gnisslar det ju om min med bara jag sätter mig på den!! Hur har ni löst detta ni som hade det problemet.Vill ju helst inte lägga ut pengar på en bitubo! ´
Är en flitig läsare av denná tråd..som e helt kanon tycker jag som inte e en höjdare med skruvmejsel o skiftnyckerl!!
Tacksam för svar..

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Jag har också en Speedohealer och den funkar skitbra! :tummenupp

Men jag ville mest skriva att jag rekommenderar Calsportbike fullständigt!!

Där är ett jämnt flöde ifrån hans firma till min hemadress sedan
några år tillbaka!! :tungan

Bättre firma får man leta efter...... så han skickar till Sverige!

R

Octofinger skrev:
2144648 Kolla här:
http://www.calsportbike.com/cgi-bin/store/index.cgi?cart_id=1705426.10742&pid=800&count=1

Han har iaf varit sponsor till TLP, och även om det står att han bara skickar inom USA så skicka honom ett pm/mail och det ska gå bra å skicka till Sverige om du säger nåt om TLZ. ;)
Jag ska köpa en så snart pengarna räcker till.

Såg just att den finns att köpa i Sverige också. Gick inte att länka direkt till den, men du hittar Speedohealer i menyn till vänster:
http://www.bikersneed.se/
Är ett bra pris med tanke på att det är i Sverige!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM