Octofinger skrev:2143756Jag kör 17/40 nu. Bara +2 bak. Det ger -5% och känns rätt lagom. Hojen blir lite piggare, lite mer lätt-wheelad, men funkar ändå bra å köra på landsvägen.
Skulle jag testa nåt annat så vore det att se om det blir bättre med 17/41. Skulle vänta så länge jag kan med att gå ner till 16 fram då det sliter mer på både framdrev å kedja att göra så.
Det är billigt. Var gör du det?Bobo skrev:2162726Men sen ska du ju montera dom åxå...Ja ger ca1300 för framdäck o 1600 för bak o då e de monterat o klart...Gäller vilket pilot power som...De e biligt...eller?
Svante J skrev:2163916Behöver låna/köpa orginalpipor till en tlr omgående. Skall glida ner till kinnekulle tisdag 16/5 efter lunch.
Så om någon vänlig själ i området mellan stockholm och kinnekulle har ett par över ring 073-9224375.
Jag skall väl inte behöva ta bumsen till banan...
Folk verkar vara lite frånvarande!?!? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat!Svante J skrev:2164329Kom igen nu!
Jag kan tänka mig att hyra ett par dämpare i en vecka om det är någon som ändå tänkte ha cykeln stående.
Ljungqvist skrev:2164492Har en liten fundering...
Varför är det så många som har yoshipipor på sina tlr/tls? Merparten av de annonser o bilder som jag har hittat har yoshipipor. Så även jag.
Är de billiga eller vad? Något jag funderat på bara
ps: VAR KÖPER JAG EN SNYGG UNDERTAIL TILL TLR?
PutteLiten skrev:2168356Prova att använda USPS isället för UPS, etc etc.
UPS ville ha ca 300 USD för att skicka en undertail från EZ79 till mig, USPS tog runt50 60 USD (kommer inte ihåg exakt). Skickade till dörren(alt närmsta postutlämnings ställe om du inte är hemma.), så USPS rockar fetast
Chiefen skrev:2160266nee..det ska vara 2.5 fram o bak
tl1000larsson skrev:2169208fjoligt en ananna körde ju första repan med 0,8 fram tyckte den kändes lite trögstyrd
Robster skrev:2170242Fan... jag trodde jag var värst med mina 1,2 fram vid första
repan......
Tänkte bara typ... " Fan vad rostig man har blivit då......"
Efter jag hade fyllt på så infann känslan sig igen....
" Ahhhh..... där satt den! "
Inga nya blingfoton ifrån mig men jag har fått mitt shims-kit
ifrån Hotcams!!!
Så nu slipper man oroa sig över att hitta shims!!
R
tl1000larsson skrev:2169208fjoligt en ananna körde ju första repan med 0,8 fram tyckte den kändes lite trögstyrd
G-pack (TRE) har inget direkt med insprutningen att göra. Den lurar bara ECU:n att tro att hojen ligger ppå högsat växeln hela tiden och därmed får du lite bättre drag genom registret. Power Commandern är till för att justera insprutningen. Där kan du ladda hem färdiga mappar till hojen själv eller få den "perfekt" justerad i bromsbänk eftersom du kan justera vid varje 500 varv.patrikbk skrev:2170477Tjena....
Har en TL1000S -97 som jag hängt på ett par Yoshimura bolton på samt drevat ner en kugg fram.
Tänkte nu att jag skulle kasta på ett K&N filter samt därför är tvungen att "trolla" lite med insprutningen.....
Har läst en del om både G-Pack och Power Commander.
Vet dock inte vilket som är att föredra.....
Någon som har erfarenhet eller tips i frågan ???
Tacksam för svar !!!
/Patrik.
Vee-twn skrev:2170559G-pack (TRE) har inget direkt med insprutningen att göra. Den lurar bara ECU:n att tro att hojen ligger ppå högsat växeln hela tiden och därmed får du lite bättre drag genom registret. Power Commandern är till för att justera insprutningen. Där kan du ladda hem färdiga mappar till hojen själv eller få den "perfekt" justerad i bromsbänk eftersom du kan justera vid varje 500 varv.
Kanske inte såå tydlig beskrivning men summan av kardemumman är att du har nytta av båda men på helt olika sätt!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|