TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
Tjena alla tl åkare finns det nån här som vet var man får tag på krashkåpor till en tlr???
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Sitter o funderar på att byta bort min fazer 1000 mot en TLR.Är det nått spec.som brukar krångla eller är allt smärtfritt med den?Det verkar vara svårt att hitta nån till salu.Hittade bara 2 på blocket..
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
Octofinger skrev:
2143756 Jag kör 17/40 nu. Bara +2 bak. Det ger -5% och känns rätt lagom. Hojen blir lite piggare, lite mer lätt-wheelad, men funkar ändå bra å köra på landsvägen.
Skulle jag testa nåt annat så vore det att se om det blir bättre med 17/41. Skulle vänta så länge jag kan med att gå ner till 16 fram då det sliter mer på både framdrev å kedja att göra så.

Förslag på ngn vettig onlineshop med bra prisbild på dessa saker? :confused:

/P
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Kanske är lite sent för den här säsongen, men jag vill tipsa om följande företag om ni vill köpa däck:
http://www.bfmmotorcycles.co.uk/

Jag köpte ett set Michelin Pilot Powers där, fram + bakdäck, för totalt 2750:- inkl frakt. De var lite småsega att få tag på via mail först, men sen tog det bara en vecka. Oslagbart pris!
 

Bobo

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
TL1000s 00a
Men sen ska du ju montera dom åxå...Ja ger ca1300 för framdäck o 1600 för bak o då e de monterat o klart...Gäller vilket pilot power som...De e biligt...eller?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Bobo skrev:
2162726 Men sen ska du ju montera dom åxå...Ja ger ca1300 för framdäck o 1600 för bak o då e de monterat o klart...Gäller vilket pilot power som...De e biligt...eller?
Det är billigt. Var gör du det?
 

Svante J

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
TL1000R
Originalpipor köpa/låna

Behöver låna/köpa orginalpipor till en tlr omgående. Skall glida ner till kinnekulle tisdag 16/5 efter lunch.
Så om någon vänlig själ i området mellan stockholm och kinnekulle har ett par över ring 073-9224375.

Jag skall väl inte behöva ta bumsen till banan...
 
Last edited:

Svante J

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
TL1000R
Svante J skrev:
2163916 Behöver låna/köpa orginalpipor till en tlr omgående. Skall glida ner till kinnekulle tisdag 16/5 efter lunch.
Så om någon vänlig själ i området mellan stockholm och kinnekulle har ett par över ring 073-9224375.

Jag skall väl inte behöva ta bumsen till banan...


Kom igen nu!

Jag kan tänka mig att hyra ett par dämpare i en vecka om det är någon som ändå tänkte ha cykeln stående.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Svante J skrev:
2164329 Kom igen nu!

Jag kan tänka mig att hyra ett par dämpare i en vecka om det är någon som ändå tänkte ha cykeln stående.
Folk verkar vara lite frånvarande!?!? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat! :(
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Har en liten fundering...

Varför är det så många som har yoshipipor på sina tlr/tls? Merparten av de annonser o bilder som jag har hittat har yoshipipor. Så även jag.

Är de billiga eller vad? Något jag funderat på bara :va


ps: VAR KÖPER JAG EN SNYGG UNDERTAIL TILL TLR?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ljungqvist skrev:
2164492 Har en liten fundering...

Varför är det så många som har yoshipipor på sina tlr/tls? Merparten av de annonser o bilder som jag har hittat har yoshipipor. Så även jag.

Är de billiga eller vad? Något jag funderat på bara :va


ps: VAR KÖPER JAG EN SNYGG UNDERTAIL TILL TLR?

Man får ett par fina pipor med gött ljud för en vettig peng.
Skulle dock rekomendera att köpa ifrån utlandet om du nu orkar krångla med det!? Jag gav ca 8000:- ink frakt för ett helsystem till min tls har jag för mig.

Angående undertail så tycker jag personligen att topgun modellen från Extreme graphics i Kanada http://www.extremegraphicfsmd.com/ Frakten är ganska dyr men jag tror inte att någon i Sverige säljer den för tillfället!??!?
249 usd frakt.
Ädditt: Testa denna länken för bild http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=65536&highlight=extreme+graphics
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Prova att använda USPS isället för UPS, etc etc.
UPS ville ha ca 300 USD för att skicka en undertail från EZ79 till mig, USPS tog runt50 60 USD (kommer inte ihåg exakt). Skickade till dörren(alt närmsta postutlämnings ställe om du inte är hemma.), så USPS rockar fetast :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
PutteLiten skrev:
2168356 Prova att använda USPS isället för UPS, etc etc.
UPS ville ha ca 300 USD för att skicka en undertail från EZ79 till mig, USPS tog runt50 60 USD (kommer inte ihåg exakt). Skickade till dörren(alt närmsta postutlämnings ställe om du inte är hemma.), så USPS rockar fetast :)

Yes, helt klart en bra idé!
Jag krånglade som fän och fick prylen skickad till en snubbe i USA som i sin tur skickade den till mig (betalade sammanlagt ca 500sek för frakt). Det har nog med den kanadensiska tullen att göra oxå om jag inte missminner mig!?! Hursomhelst så är den värd bekymret att få den hit! :yoparty
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
tl1000larsson skrev:
2169208 fjoligt en ananna körde ju första repan med 0,8 fram :rofl tyckte den kändes lite trögstyrd :lol

Fan... jag trodde jag var värst med mina 1,2 fram vid första
repan...... :huvet

Tänkte bara typ... " Fan vad rostig man har blivit då......"

Efter jag hade fyllt på så infann känslan sig igen....

" Ahhhh..... där satt den! "

:banana

Inga nya blingfoton ifrån mig men jag har fått mitt shims-kit
ifrån Hotcams!!! :tungan

Så nu slipper man oroa sig över att hitta shims!!

R
 

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600rr -07.
Dämpar mek.

Robster skrev:
2170242 Fan... jag trodde jag var värst med mina 1,2 fram vid första
repan...... :huvet

Tänkte bara typ... " Fan vad rostig man har blivit då......"

Efter jag hade fyllt på så infann känslan sig igen....

" Ahhhh..... där satt den! "

:banana

Inga nya blingfoton ifrån mig men jag har fått mitt shims-kit
ifrån Hotcams!!! :tungan

Så nu slipper man oroa sig över att hitta shims!!

R

Tjena Robster,

Kul att ditt kit har kommit.
Hur går det med garage flytten? Jag är lite sugen på mek. någon gång under kristi flygare helgen, hur funkar det för din del?

/R
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tl1000larsson skrev:
2169208 fjoligt en ananna körde ju första repan med 0,8 fram :rofl tyckte den kändes lite trögstyrd :lol


:hihi

Jag hade 1.8 efter 2 år i garaget.
Vad är det för skitdäck ni har... :hihi

Själv har jag Pirelli SuperCorsa SC2 :yoparty
(hade... tråden syns bak nu så nu blir det Rennsport...)

:hej
 

patrikbk

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducce på G.....
G-Pack vs Power Commander TL1000S

Tjena....

Har en TL1000S -97 som jag hängt på ett par Yoshimura bolton på samt drevat ner en kugg fram.

Tänkte nu att jag skulle kasta på ett K&N filter samt därför är tvungen att "trolla" lite med insprutningen.....

Har läst en del om både G-Pack och Power Commander.
Vet dock inte vilket som är att föredra..... :va

Någon som har erfarenhet eller tips i frågan ???

Tacksam för svar !!! :tummenupp

/Patrik.
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
patrikbk skrev:
2170477 Tjena....

Har en TL1000S -97 som jag hängt på ett par Yoshimura bolton på samt drevat ner en kugg fram.

Tänkte nu att jag skulle kasta på ett K&N filter samt därför är tvungen att "trolla" lite med insprutningen.....

Har läst en del om både G-Pack och Power Commander.
Vet dock inte vilket som är att föredra..... :va

Någon som har erfarenhet eller tips i frågan ???

Tacksam för svar !!! :tummenupp

/Patrik.
G-pack (TRE) har inget direkt med insprutningen att göra. Den lurar bara ECU:n att tro att hojen ligger ppå högsat växeln hela tiden och därmed får du lite bättre drag genom registret. Power Commandern är till för att justera insprutningen. Där kan du ladda hem färdiga mappar till hojen själv eller få den "perfekt" justerad i bromsbänk eftersom du kan justera vid varje 500 varv.

Kanske inte såå tydlig beskrivning men summan av kardemumman är att du har nytta av båda men på helt olika sätt! :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
2170559 G-pack (TRE) har inget direkt med insprutningen att göra. Den lurar bara ECU:n att tro att hojen ligger ppå högsat växeln hela tiden och därmed får du lite bättre drag genom registret. Power Commandern är till för att justera insprutningen. Där kan du ladda hem färdiga mappar till hojen själv eller få den "perfekt" justerad i bromsbänk eftersom du kan justera vid varje 500 varv.

Kanske inte såå tydlig beskrivning men summan av kardemumman är att du har nytta av båda men på helt olika sätt! :tummenupp

Varför inte göra det enkelt genom att säga att Powercommander är tuffast!! hähä :tungan :D

tl1000larsson skrev:
2169208 fjoligt en ananna körde ju första repan med 0,8 fram :rofl tyckte den kändes lite trögstyrd :lol

Hörru :7peta Det är inget tåg du kör på räls utan däck med vettuuuuu :arsele hähä
Själv körde jag på 3 fram ett tag för att jag yrat till det totalt med siffrorna! Studsade ju nästan fram där ett tag..heheh


Äddith: Tog bort 12 hähä och 5 hehe så att det nu nästan går att läsa mitt inlägg!^^
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top