Octofinger
Tokfan
RickenRicken skrev:2178842Typ, kanske eller nåt
skickar ditt brev idag!
Idag landade ett litet brev med två gummikuddar för dynan. Tack!
RickenRicken skrev:2178842Typ, kanske eller nåt
skickar ditt brev idag!
Jag kan tänka mig det!MrDawe skrev:2182631hehe det var lite skillnad Lutar åt köp
Ditt batteri är slut...sharpedge skrev:2186709HJÄLP!!!!!
Ok, såhär är det. Har precis bytt min läckande koppling och allt såg bra ut. Ska dra till Uppsala imorrn men så inträffar följande:
När jag trycker på start-knappen så hörs bara ett klickande ljud och inget mer. ström finns dock, inget felmeddelande i displayen. Efter en stunds försök till startande så går startmotorn igång jättelite, för att sedan vara död igen och bara klicket hörs. Och efter ca 5-10 minuters försök till start gå igång. Efter jag kört ett tag och stänger av hojen och testar att starta den så funkar det klockrent...
Är det kolet i startmotorn som är slut eller har ni andra idéer?
Ngn mekkunnig på väg till uppsala som mot betalning kan kolla på det?
Det är batteriet, klicket är för att det inte finns tillräckligt med ström för att knuffa runt startmotorn, det "tomklickar"sharpedge skrev:2186748Det är inte batteriet(hoppas jag iaf) Klicket hade väl inte inträffat isf?. Har haft strul med det innan och då skulle inte startmotorn gå igång öht. Klicket hörs varje ggn jag trycker på starten. Bakre fästet till tanken... Det innebär att ta loss kåpan på batterisidan och sen kommer man åt där eller? Det dumma är att jag har 0 mek-kunnighet tyvärr trots att jag lärt mig mer o mer om hojen. Så lite hjälp behöver jag nog
Ok, jag får testa på det jag hoppas det verkligen bara är det som är problemet...Ricken skrev:2186767Det är batteriet, klicket är för att det inte finns tillräckligt med ström för att knuffa runt startmotorn, det "tomklickar"
Jag skulle då börja med att ladda det ordentligt. Har du nyligt plockat fram hojen för säsongen?sharpedge skrev:2186815Ok, jag får testa på det jag hoppas det verkligen bara är det som är problemet...
Dom borde ha batterier i lager på superbike eller bike trollhättan?
appsolut, men jag tror biltema, mekonomen är biligare, annars blir det väl drygt en tusing. Biltem kostar väl bara 3-500 tror jagsharpedge skrev:2186815Ok, jag får testa på det jag hoppas det verkligen bara är det som är problemet...
Dom borde ha batterier i lager på superbike eller bike trollhättan?
sharpedge skrev:2186838Jag tackar verkligen för all hjälp jag får
Men OM det var batteriet som inte är ok.. skulle då hojen startat öht? Den skulle ju vara heldöd?
Kollade upp priset för ett nytt batteri och det gick på 1495:- ... rätt dyr chansning om det inte är så...
Nu är det iof inte "tick tick tick" den låter utan bara ett "tick" när jag trycker in knappen, men jag får se när jag kommer upp till uppsala om jag införskaffar ett nytt batteri hos lellesPutteLiten skrev:2186897Biltema. 299 kr. 80-216 eller något sådant heter batteriet. (Slutar på 16 i allafall... ) Inte så dyrt att prova.
Det ta måtten på batteriet. Och sedan så har Biltema ett som stämmer in så när som på 1mm. Det är en tight tight tight fit, men det går in. Jag har dock inte startat min hoj med det nya batteriet (inga fäljar på hojen...)
Låter som batteriet som de övriga sagt. Jag käkade batteri med min förra hoj ,coh jag kunde ibland till och me får motorn att dra runt, men inte ha tillräckligt med jos för att både dra runt och tända samtidigt... Men vanligast var "tick tick tick" ljudet.
Batteriet används bara vid själva startögonblicket, sedan så går hojen på generatorn.
sharpedge skrev:2187109Nu är det iof inte "tick tick tick" den låter utan bara ett "tick" när jag trycker in knappen, men jag får se när jag kommer upp till uppsala om jag införskaffar ett nytt batteri hos lelles
Octofinger skrev:
Jag har anodiserat inuti gaffelbenen. Tjockleken på nya anodiseringen är 20my.TLRR skrev:2188673Snyggt.
Om du inte har anodiserat inne i gaffelbenen är det inget problem,funka klockrent på min gaffel.Annars kan det bli problem med glidlagren o dess tolerans för innerbenet.
OM du nu inte har avanodiserat först o kollat hur många "my"det gamla skicktet var innan,och lagt på lika tjockt med det svarta.Då är det heller inget problem.
Vill inte skrämmas bara förbereda dig på lite inmätning av glidlagren i värsta fall,för det får inte gå trögt även när gaffeln och oljan blivit varm av friktionen=farligt. (och när något kan bli farligt så måste ju man gripa in eller hur då baa va va!)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|