TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Stjärnan

Rackabajkare
Gick med
23 Mar 2005
Hoj
Yamaha R6 Streetfighter Thumpstar 125,
Tackar och bockar så hemskt mycket för tipsen, skall genast kasta mig in i problemet. :tummenupp

TLRR skrev:
2307757 Eftersom de riktiga TL-gurusarna är på semester o dyligt.Så kanske jag kan ge ett mektips och hålla ställningarna här så länge. :)

Börja med att kolla vevhusventilationen,rengör slangar,utjämningshus
och vevhusfiltret i luftburken från ev. gägg.(kan ju räcka med detta) Torka bort oljan och skit från motorn o kör en sväng,kolla var den läcker. (Vänster sida eller Höger ?) Efter det kan man nog börja gissa på vad det kan vara.

Men en vanlig förekommande liten egenhet på TL-motorn är att "Pushrod" tätningen blivit dålig av allt skräp som bildas på "pinnen" för kopplingen.Den som går in i kopplingen på vänster sida,bakom slavcylinder (om du har ett hydrauliskt system) som sitter vid framdrevet. Detta brukar gälla om det läcker på vänster sida under framdrevet.

http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=71602&highlight=Push+rod+seal

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
TwinLoveRace skrev:
2309643 Hej alla!

Finns det någon mer än jag som funderar på att bygga om sitt framljus eller rentav redan gjort det? Målet är 2 halvljus, så att man slipper den "enögda" looken. Visst, 2 helljus hade kanske också varit trevligt, men det känns inte så viktigt.

Lampglaset är ju olika slipat på sidorna, något som säkert påverkar ljusbilden, och sedan får man väl ta sig en funderare på hur det elektriska skall lösas.
Hojen lär iaf inte ha något problem med att driva det.

Så...
halv/halv
halv/hel
är målet... några tankar, idéer eller kommentarer?
Jag bytte helt enkelt med en kille i USA. De är kåta på våra assymetriska lysen, och tvärt om. Gräset är helt klart grönare på andra sidan. :rolleyes:
Byt lampa och kablage så är det bara å skruva dit skiten. Däremot verkar det inte finnas nåt parkeringsljus i US-lampan, men det ska man väl inte behöva? :confused: US-lampan är helt symmetrisk vilket betyder att det är två H4(tror jag) så du får halv+halv/hel+hel.

Vad gäller ljusbilden så är den lite "luddigare" än gamla lyset. Gamla halvljuset är väldigt skarpt med plan vänstersida och sen går den lite uppåt åt höger, US-lampan har inte riktigt samma skarpa profil. Jag ska besikta 8/8, så då kan jag väl berätta vad farbror bilprovningen tyckte... :7peta

rfb skrev:
2310272 TL-TRÄFF STHLM?
Tänkte kolla om det finns några som är sugna på en TL-träff vid brostugen, tex onsdagen 26 juli vid 18.00??? Finns det nog många TL? Vi är 2 iaf :)

Annars om det skulle hållas en större träff, någonstans i landet i augusti?!??!
Inte än. Men mycket troligt blir det mer sånt framöver.
Jag å flickan flyttar till Uppsala i slutet på augusti. Hon har jobbat klart sitt jobb i Pajala å har fått kneg i Uppsala ett tag iaf. Jag är uppsagd och jobbar min uppsägningstid nu, så jag jobbar bara augusti ut.

Vi passar på att plantera om oss så nu är det Uppsala som gäller. Ska bo i Stenhage eller vad det nu heter där i sydvästra utkanten. Borde vara lite längre hojsäsong där än här i Umeå.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har ju en importad hoj, och dom har aldrig sagt nåt om ljusbilden på min hoj.

Är det nån som har kvar rören till PAIR-valven??

Jag ska skicka tillbaka motorn och kapade ju som sönder mina när jag blockerade ventlinen.....

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
rfb skrev:
2310272 TL-TRÄFF STHLM?
Tänkte kolla om det finns några som är sugna på en TL-träff vid brostugen, tex onsdagen 26 juli vid 18.00??? Finns det nog många TL? Vi är 2 iaf :)

Annars om det skulle hållas en större träff, någonstans i landet i augusti?!??!

Skulle vara skitkul om det blev några stycken. :banana

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
TL 1000 R X edition
absolut!! vore super skojj!! om det är någon som har en beggad framfälg eller nån som vet var man kan rikta en?? då hinner ja fixa min till dess och inte tidigare för då hinner ja säkert köra av vägen igen :) :)

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
Octofinger skrev:
2311045 Jag bytte helt enkelt med en kille i USA. De är kåta på våra assymetriska lysen, och tvärt om. Gräset är helt klart grönare på andra sidan. :rolleyes:
Byt lampa och kablage så är det bara å skruva dit skiten. Däremot verkar det inte finnas nåt parkeringsljus i US-lampan, men det ska man väl inte behöva? :confused: US-lampan är helt symmetrisk vilket betyder att det är två H4(tror jag) så du får halv+halv/hel+hel.

Vad gäller ljusbilden så är den lite "luddigare" än gamla lyset. Gamla halvljuset är väldigt skarpt med plan vänstersida och sen går den lite uppåt åt höger, US-lampan har inte riktigt samma skarpa profil. Jag ska besikta 8/8, så då kan jag väl berätta vad farbror bilprovningen tyckte... :7peta

Tack för tipset! :)
Ang. besiktningen så borde det väl gå vägen, finns ju massor av hojar som kör med dubbla ljus nuförtiden...

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
TLRR skrev:
2312560 Hej !
Jag är lite nyfiken på en sak.Det är många nya individer som kommit till här i tråden som knappt är torra bakom öronen ännu :tungan (välkommen)

Varför valde ni att köpa en TL och inte andra mycket modernare missiler typ BT 1100 eller R1 mm som de unga så gärna vill ha ?

Är det TL-tråden som påverkat er innan ert köp,med sin kamratskap och sitt kunnande?

För att jorfräsen börjar bli billig ?

Eller för att den är cool ?

Eller shit,det bara blev så ba ?

Ljudet :hihi och inte tokdyr iförsäkring (Billigare än många 600 hojar)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
När vi ändå är på ämnet så vill jag ha in bilder på alla, ALLA, hojar som håller till i den här tråden.

Stora bilder, helst med natur bakgrund, en snett framifrån, och en snett bakifrån.

mailas till

rickarderiksen@zednet.nu

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
TLRR skrev:
2312560 Hej !
Jag är lite nyfiken på en sak.Det är många nya individer som kommit till här i tråden som knappt är torra bakom öronen ännu :tungan (välkommen)

Varför valde ni att köpa en TL och inte andra mycket modernare missiler typ BT 1100 eller R1 mm som de unga så gärna vill ha ?

Är det TL-tråden som påverkat er innan ert köp,med sin kamratskap och sitt kunnande?

Det var tillsammans med ZX7RR mina drömhojar som pojkvasker, sen tycker jag röda S och vitblåa R är så förbaskat snygga...

Sen blev jag paff över försäkringspremien, speciellt med tanke på hur farlig hojen är :)

Sen ville jag prova V-twin, och fastnade direkt, och man sitter rätt sjyst för att vara 183 cm...

En liten filmsnutt från idag!

(Värdelöst redigerad, jag vet... :( )

Tror ni packningen i avgaset är slut och att den får lite för mycket soppa? Men den går som fanken :)

http://media.putfile.com/Suzuki-TL1000S-Flames

(Filmen togs ikväll i mörkret efter en lugn åktur för en gångs skull...)

Last edited:

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
PutteLiten skrev:
2312957 :yoparty

Så skulle den vara när man puttrar igenom stan :lol

Så såg det ut när vi for genom stan... :yoparty

Ibland slår det banne mig ut nästan 1 meter flame...inget överdrift, det är råfett...han åkte före mig i skymningen på slingerbulten (kurvig väg i sthlm) och inför varje kurva "bam, bam, bam..." så ballt, man bara :hihi inuti hjälmen...ser ut som MotoGP på playstation...

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
TLRR skrev:
2312560 Hej !

Nu har jag väl torkat bakom öronen vid det här laget, även om jag bara haft min TL drygt en säsong... :tungan
Jag provkörde en TLS för många år sedan och blev helt förälskad, dels i hur den gick, dels i ljudet. Det blev lite av drömhojen tillsammans med Duc Monster.
Nu när jag jobbat ett tag och fick lite pengar över så började sökandet. Hade sån tur att jag hittade en röd TLS -97 för ett bra pris och ganska nära. Slog till direkt och ångrar inte nåt! Underbar cykel.

rfb skrev:
2312890En liten filmsnutt från idag!

(Värdelöst redigerad, jag vet... :( )

Tror ni packningen i avgaset är slut och att den får lite för mycket soppa? Men den går som fanken :)

http://media.putfile.com/Suzuki-TL1000S-Flames

(Filmen togs ikväll i mörkret efter en lugn åktur för en gångs skull...)
Coolt. :)
Jag skulle rösta för att kolla avgaspackningar först. Lite enklare än att börja bänka.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TLRR skrev:
2312560 Hej !

Jag är väll torr bakom öronen, men kan ju betätta i alla fall. :)

Shit den var billig och det bara blev så... :lol

Jocke (aka J-Bone) kontaktade mig och sa att Martin sålde sin TLR billigt, och jag hyrde en bil och åkte och provkörde betalade och packade in den.

Gissar att TL tråden påverkade mig. Jag hade dessutom tittat på en Blå/vit TLR -00 två år tidigare, men fastnade inte riktigt för den färgättningen. Gul/svart är ju dessutom snabbare :hihi

:7peta Jag hade en BT 1100 (1200...) innan... :lol

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Har hittat en kille på tlzone som säljer tail risers..Men finns det verkligen inte att få tag på i sverige??

Vill inte få upp baken sky högt utan bara så min gsxr bak ser mer rätt ut.
Vet inte om det finns fler sätt..Men vill ha dom som han sålde. Distanser vid dom nedra ramfästena till baken.
Med en plåtverkstad vore det ju inga problem att göra dom själv.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Det är Vandriver som gör dem va?
Fast så mycket kostar det inte att köpa dem från utriket... Dollarn är ju lämpligt jättelåg just när jag inte har pengar... :huvet

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Octofinger skrev:
2314769 Det är Vandriver som gör dem va?
Fast så mycket kostar det inte att köpa dem från utriket... Dollarn är ju lämpligt jättelåg just när jag inte har pengar... :huvet

Ja precis...kanske blir tvungen att hänga på hans nästa beställning.
Skumt att det verkar vara så litet intresse i sverige och så stort efterfrågan i us :va

Kollade några före/efter biler och tycker det ser riktigt bra ut..Inget överdriver stuk..utan bara lite mer attityd.
Min gxr bak är inte lika hög som TLR cutsen..så det blir nog riktigt nice efter höjning :hihi

INGA fler som e sugna på att beställa??

LuddE_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R-07
Fick nya baklyset idag så jag skruva dit det direkt..ser väl ok ut??

Har ni sett många med vitt bakljus, eller är man ganska ensam om en sak för en gång skull

Bifogat

• DSCF0922black2.JPG
    DSCF0922black2.JPG
    106.7 KB · Visningar: 58

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
LuddE_ skrev:
2314859 Fick nya baklyset idag så jag skruva dit det direkt..ser väl ok ut??

Har ni sett många med vitt bakljus, eller är man ganska ensam om en sak för en gång skull

Läste nyss på ett forum att de beräknar att drygt 97% av alla TLR ägare har vitt bakljus. På gula maskiner hade i regel alla. :hihi

Är det diodlyse eller bara vitt glas och röda lampor?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll