TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
LuddE_ skrev:
2317364 SKIIIT..aja man får väl hitta på nått annat då.
Det är diodlyse..

Vart köpte du och $$$???

Ska vi ta en sörmlandstur någon dag?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
rfb skrev:
2316928 Någon som vet om någon bra sajt som säljer prylar för att göra sin TL snyggare, förutom S-racing, vi kom lite på kant så jag vill inte beställa där, plus att alla har ju likadana grejer snart...

Typ kåpglas, skärmar osv...

Jag köpte mitt GP1 (GP500) kåpglas hos Grevens (Hette KK Racing när jag beställde, men han han sälja mitt under min beställning... :lol )

Du får väll beställa via bulvan hos S-racing... :hihi

Annars så är västerlandet det bästa nu med den låga dollarn. :nicka
Jag har beställt det mesta därifrån. heh... PayPal konto är bra (men har viss tendens att bli dyrt...)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bland annat kan man köpa sådana här fina grejer för 163 billiga dollares. :)
Inkl frakt tull och moms (de kryssar i "gift" och $25.... )

DSC00178.jpg

Mek i morgon...
:banana

Ricken skrev:
2316865 Är det typ nån aprilia röv det där?

Honda RS250 tvi tacktare bakdelen är det.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Eftersom intresset för affischerna verkar VÄLDIGT svalt, även på TLZ, så lägger jag upp här en gång till.

Jag har 2 uppsättningar med 5 affischer kvar

Dom kommer (förhoppningsvis) att säljas för 750+ frakt, rören har jag fått tag på o det kostade inget.

Sen har jag 3 affischer som jag säljer lösa:

Engine lubrication, 2 st

Fuel system, 1 st

dom går för 200+ frakt/st

PM:a om ni är intresserade.

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
LuddE_ skrev:
2317844 www.touring.se för 788kr plus frakt

kanske det kanske...vet du någon rolig väg eller??

Ja du, om du åker mot tälje och jag mot tuna så har man alla vägar runt mariefred, strängnäs, åkers styckebruk osv.

Jag är borta i helgen...men finns det fler i södra sthlm som är sugna på en åktur nästa vecka?

Är detta något?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-9...tegoryZ33597QQihZ012QQitemZ220007268476QQrdZ1

Sjyst TLR :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzu...ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
NU e jag på gatan igen med nytt däck :banana

TL ljudet är fan sjukt...låter så otroligt oansträngt så det e sjukt..
Kollade på en film vi gjorde när jag drog ur tiller på F18..Låter inte som ja gasar tills en repa där varvstoppet hoppade i på tvåan :hihi

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oj, glömde ju nästan... :hihi

DSC00178.jpg

lite mek
DSC00183.jpg

Och så ut i solen och skina lite
DSC00182.jpg

Fler bilder på TLZ
:hej

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
PutteLiten skrev:
2319996 Oj, glömde ju nästan... :hihi

DSC00178.jpg

lite mek
DSC00183.jpg

Och så ut i solen och skina lite
DSC00182.jpg

Fler bilder på TLZ

Det ser ut som vi har samma ART-burkar iaf :)

Har du mer specat vad din hoj innehåller?!?! Det mesta ser ju inte original TLR ut...någon länk till TLZ med din hoj???

Jag tycker du borde ha dekaler i guld eller guld med silverkant, iofs har jag inte sett hojen irl, men då du har mycket silver och guld på den så vore det nog snyggt...

MrDawe skrev:
2319992 NU e jag på gatan igen med nytt däck :banana

TL ljudet är fan sjukt...låter så otroligt oansträngt så det e sjukt..
Kollade på en film vi gjorde när jag drog ur tiller på F18..Låter inte som ja gasar tills en repa där varvstoppet hoppade i på tvåan :hihi

Har du någon bild på din?

GSXR kuts?

Märks att TLR är gammal, kolla bruden :)

http://www.rockysbnb.com/babepics/babes/babes98/deborah1.jpg

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rfb skrev:
2320209 Det ser ut som vi har samma ART-burkar iaf :)

Har du mer specat vad din hoj innehåller?!?! Det mesta ser ju inte original TLR ut...någon länk till TLZ med din hoj???

Jag tycker du borde ha dekaler i guld eller guld med silverkant, iofs har jag inte sett hojen irl, men då du har mycket silver och guld på den så vore det nog snyggt...

:7peta Art... pffft... :smasha :lol
Mina är M4 Alu Helsystemet :tungan

Jag klipp och klistrade lite från TLZ:

Engine: M4 Full system(Alu), K&N Filter, TRE mod, removed Pair valve. Yoshimura clutch cover, removed Scissor gears,
Chassis: Öhlins rear, Brembo front brakes.
Black TLR/R fairings, dark GP1 windscreen, Gilles Toolings rearset, Carbon fibre hugger, carbon fibre rearhugger, ET79 undertail.
And a couple of other minor mods I cant remember like really small and crappy turn indicators etc etc...

Det är mer, men just nu kommer jag inte på dem, jo Pazzo levers då.. :p
Och flyttad vevhus ventilation, TRE, switch till dealer mode, bla bla bal.. .lol massa små fix...

Här är ju en kort histora på min TL genom åren... heh. Jag var andra ägaren dock, så långt i från allt är mina påhitt.
http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=71874

Dekaler har jag funderat på. Men då ska de vara myckt diskreta, typ matt svarta eller så. Jag gillar faktiskt looken utan dem.
Ett vitt Susuki Kanjii S kommer nog att komma upp uppe på tanken när jag lakerat om den. (Svart)

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
rfb skrev:
Har du någon bild på din?

GSXR kuts?

Märks att TLR är gammal, kolla bruden :)

http://www.rockysbnb.com/babepics/babes/babes98/deborah1.jpg

Nja dåligt med bilder än....har inte tid..åka e roligare :hihi Får ta lite nån fin kväll :rolleyes:

Japps gsxr -00 bak..Med dubbla bakljus från s-racing och undertail.
Har en helt orörd orginal bak om ja ångrar mej nån gång..hehe

Ja 98 är snart 10 år sen..så tycker dom har ett rätt modernt utseende endå..(om man moddar lite :hihi )

Bifogat

• DSC00322a.JPG
    DSC00322a.JPG
    116.2 KB · Visningar: 61

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Om man vill pimpa till sin TLR, typ polera fälgar och ram och sving, lacka lite delar, få på krom, guld och silver, och sen sänka hojen, hur gör man baktill för att sänka den??? Finns det färdiga satser? Fram är det väl bara att släppa gaffelbenen längre upp så är det check, men bak?!?!?

Tänkte om man skulle ha S:en som bushoj, och R:en som pimphoj??? Då har man ju ett projekt i vinter...

Beställde en switch TRE mod idag, gör den märkbar skillnad? För 97:an TLS:en går ju bättre än min R på 1,2,3:an, är det strypningen som gör det???

Last edited:

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
MrDawe skrev:
2320326 Nja dåligt med bilder än....har inte tid..åka e roligare :hihi Får ta lite nån fin kväll :rolleyes:

Japps gsxr -00 bak..Med dubbla bakljus från s-racing och undertail.
Har en helt orörd orginal bak om ja ångrar mej nån gång..hehe

Karl-Jan vad mycket snyggare TLR är med GSXR-arsle! :banana

Får bli vinterns projekt...
Har du kollat upp om man är tvungen att bygga ny bakram eller om den passar rakt på?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
rfb skrev:
2321046 Om man vill pimpa till sin TLR, typ polera fälgar och ram och sving, lacka lite delar, få på krom, guld och silver, och sen sänka hojen, hur gör man baktill för att sänka den??? Finns det färdiga satser? Fram är det väl bara att släppa gaffelbenen längre upp så är det check, men bak?!?!?

Tänkte om man skulle ha S:en som bushoj, och R:en som pimphoj??? Då har man ju ett projekt i vinter...

Beställde en switch TRE mod idag, gör den märkbar skillnad? För 97:an TLS:en går ju bättre än min R på 1,2,3:an, är det strypningen som gör det???
TRE modden släpper på strypningarna, både på S och på R, inte det som är skillnaden emellan dom.

Det är andra kammar på R jämfört med S, vilket gör att du har mer bottenvrid och mindre toppeffekt på S jämfört med R...

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Ricken skrev:
2321319 TRE modden släpper på strypningarna, både på S och på R, inte det som är skillnaden emellan dom.

Det är andra kammar på R jämfört med S, vilket gör att du har mer bottenvrid och mindre toppeffekt på S jämfört med R...

Ok, tänkte mer så här, 97:an som står kvar i mitt garage åker ifrån mig på 1,2,3:an, och som jag förstår det är 97:eek:rna som det inte är bytt box på inte heller strypta på dessa växlar, medan min 98:a TLR är strypt, så det jag undrade var om jag med TRE-modden kanske går lika med TLS:n som inte är strypt eller om den fortfarande är snabbare på dessa växlar!?!?!

ÄR det EGENTLIGEN någon mening med att ha en switch för strypningen? Den kostade 80 spänn mer så det spelar ingen roll, men när kan jag behöva åka med strypningen på?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
rfb skrev:
2321333 Ok, tänkte mer så här, 97:an som står kvar i mitt garage åker ifrån mig på 1,2,3:an, och som jag förstår det är 97:eek:rna som det inte är bytt box på inte heller strypta på dessa växlar, medan min 98:a TLR är strypt, så det jag undrade var om jag med TRE-modden kanske går lika med TLS:n som inte är strypt eller om den fortfarande är snabbare på dessa växlar!?!?!

ÄR det EGENTLIGEN någon mening med att ha en switch för strypningen? Den kostade 80 spänn mer så det spelar ingen roll, men när kan jag behöva åka med strypningen på?
Tanken med att ha brytaren är väl att du inte ska ha den ostrypt när su startar den, utan låta den vara "original" just då, så att ECU:n får rätt uppgifter.

Även om du kopplar in TRE:n på R så kan du ändå känna det som att S är vassare där, p.g.a kammarna...

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Ricken skrev:
2321347 Tanken med att ha brytaren är väl att du inte ska ha den ostrypt när su startar den, utan låta den vara "original" just då, så att ECU:n får rätt uppgifter.

Även om du kopplar in TRE:n på R så kan du ändå känna det som att S är vassare där, p.g.a kammarna...

Ok, tack för svaren...

Vet du om sänkningen bak jag frågade om högre upp?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke