Den passar inte rakt på...Ljungqvist skrev:2321260Karl-Jan vad mycket snyggare TLR är med GSXR-arsle!
Får bli vinterns projekt...
Har du kollat upp om man är tvungen att bygga ny bakram eller om den passar rakt på?
Har du en aktiv TRE vilket väl gäller i princip alla man köper nu så släpper den igenom neutralsignalen fritt. En passiv TRE visar typ 5'e växlen konstant, även i neutral, men en aktiv visar 5'e växeln när du har nån växel i och sen neutral när du har neutral.Ricken skrev:2321347Tanken med att ha brytaren är väl att du inte ska ha den ostrypt när su startar den, utan låta den vara "original" just då, så att ECU:n får rätt uppgifter.
Även om du kopplar in TRE:n på R så kan du ändå känna det som att S är vassare där, p.g.a kammarna...
Har inte TLR'en shims på bakdämparn? Har du kollat upp det om du faktiskt kan justera höjden på den?rfb skrev:2321358Ok, tack för svaren...
Vet du om sänkningen bak jag frågade om högre upp?
Octofinger skrev:2322429Näe hörrni, det är dags att whora lite!!
Först kan ni ta å titta lite här: http://octo.no-ip.org/gallery/tl_meet för bilderna jag tog från hojträffen. Bättre sent än aldrig.
Ljungqvist skrev:2321260Karl-Jan vad mycket snyggare TLR är med GSXR-arsle!
Får bli vinterns projekt...
Har du kollat upp om man är tvungen att bygga ny bakram eller om den passar rakt på?
Octofinger skrev:2322429Näe hörrni, det är dags att whora lite!!
Först kan ni ta å titta lite här: http://octo.no-ip.org/gallery/tl_meet för bilderna jag tog från hojträffen. Bättre sent än aldrig.
Sen lite bilder på det jag pyntade med i vintras/våras:
Pulverlackerade hjul, anodiserade gaffelben och hemmalackade gaffeländar:
Nya snygga pazzogrepp:
Anodiserad gaffelkrona. Anodiserade förspänningsskruven röd. Blev rätt najst.
Pulverlackerad sving, fälg och bakram. Nytt Pilot power på också...
Sist men inte minst en liten sidobild på andra sidan av hojen. Man ser D&D't glänsa.
Och när jag ändå är på G... Här får du Ricken:
Framifrån:
Bakifrån:
rfb skrev:2324446Vi åkte södertälje till nyköping kustvägen, sedan småvägar till färjan över Bråviken, till söderköping och sen till s:t Annas skärgård, boende i lyxalyan (Connoisseur, tidning för rika - rika polare, känns konstigt när man är fattig själv), man blir avis på alla båtar och sånt , sen via göta kanal, norsholm, katrineholm och gnesta hemåt...Skön tur...
Leon skrev:2324629Då var det er jag låg framför vid rödljuset i Katrineholm. Tyvärr hade jag bilen då...
Motorn är helt oskuld.rfb skrev:2324490Snygg hoj, röda TLS äro snygga...
Har du gjort något med motorn???
Någon som vill byta sin FRÄSCHA TLS mot min FRÄSCHA TLR?
rfb skrev:2324718Ja du, Katrineholm blev det lite sträcka på benen vid informationsskylten, mer såg man inte av "stan"
Åka bil en sådan dag?
NatoN skrev:2325612TL1000 är ju riktigt heta, både R och S! Var ligger rödmarkeringen? 10-11k?
Någon som vill byta sin TLR mot en yzf750?
Blir nog en TL nästa sommar
Det såg härligt ut det där Robban, ni lyckades inte sänka er själva med nån krok eller?Robster skrev:2327093Tjena grabbar!
Skulle bara säga att jag är tillbaka till "verkligheten" efter en mycket
skön vecka med mycket bad, öl o fiske och andra vattenaktiviteter!
Hoppas ni har haft det bra här!
Ricken, lider med dig....... jag gissar att du inte behöver Pair rören längre?
Jag har nog ett par på min gamla motor om du fortfarande behöver dom?
Vi hörs!
Robban
David_bromma skrev:2326659Hej!
Nån med erfarenheter att fixa problem med kylarvatten ur skvallerhålet på högersidan av motorn?
Vilka packningar ska/bör man byta? Svårt jobb?
Ska man göra nått åt koppling/lameller samtidigt tycker ni?
TL1000s -97 4200mil.
Tackar bröder / David
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy