TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
LuddE_ skrev:
2314859 Fick nya baklyset idag så jag skruva dit det direkt..ser väl ok ut??

Har ni sett många med vitt bakljus, eller är man ganska ensam om en sak för en gång skull
Det vart snyggt det där, jag köpte ett vitt en gång. men det såg inge bra ut på en så mörk hoj.

Men på gula funkar det ju

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
TL 1000S
hjälp?

är sugen på att köpa en tl... bra va? tänkte mig s varianten=grymt snygg
men vad jag undrar över är motorkvaliten, nått speciellt man ska lyssna efter titta på vid köp? sen undrar jag om nån har en länk till nån servicehandbok på nätet? (hittade en förut men nu är jag i västerås istället för lund och har inte länken med mig.. grr) skulle vilja se vad som bör vara gjort på servicarna till 4000mil.. har ju bara råd med en äldre variant av tlsen så då blir det ju några mil på mätaren.... tacksam för svar! /crille

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
MrDawe skrev:
2314710 Har hittat en kille på tlzone som säljer tail risers..Men finns det verkligen inte att få tag på i sverige??

Vill inte få upp baken sky högt utan bara så min gsxr bak ser mer rätt ut.
Vet inte om det finns fler sätt..Men vill ha dom som han sålde. Distanser vid dom nedra ramfästena till baken.
Med en plåtverkstad vore det ju inga problem att göra dom själv.

Är sugen på att byta till en gsxr-bakdel jag med. Hur mycket måste man bygga om bakramen för att den ska passa?

Eller är det bara att bita i det sura och svetsa en ny?

:va

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
-chris- skrev:
2315729 är sugen på att köpa en tl... bra va? tänkte mig s varianten=grymt snygg
men vad jag undrar över är motorkvaliten, nått speciellt man ska lyssna efter titta på vid köp? sen undrar jag om nån har en länk till nån servicehandbok på nätet? (hittade en förut men nu är jag i västerås istället för lund och har inte länken med mig.. grr) skulle vilja se vad som bör vara gjort på servicarna till 4000mil.. har ju bara råd med en äldre variant av tlsen så då blir det ju några mil på mätaren.... tacksam för svar! /crille
Motorkvallan är det väl inte nåt speciellt med. Kan väl rekommendera en 98+ i så fall för den motorn hade lite nya oljekanaler, lite större lager på vissa ställen och ett bättre kylsystem.

Titta dock efter sprickor i ramen! Dels kring styrhuvudet, vid styrdämparens fäste på ramen och på de öglor som bakdämparen fäster vid.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ricken skrev:
2312656 När vi ändå är på ämnet så vill jag ha in bilder på alla, ALLA, hojar som håller till i den här tråden.

Stora bilder, helst med natur bakgrund, en snett framifrån, och en snett bakifrån.

mailas till

rickarderiksen@zednet.nu
Du får nya av mig så fort jag får mina Pazzo broms/kopplings handtag :banana

:hej

Ljungqvist skrev:
2315747 Är sugen på att byta till en gsxr-bakdel jag med. Hur mycket måste man bygga om bakramen för att den ska passa?

Vilken årsmodell av Gixxer?

De nyare så är det till av modifiera eller svetsa ny bakram.

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Ljungqvist skrev:
2315747 Är sugen på att byta till en gsxr-bakdel jag med. Hur mycket måste man bygga om bakramen för att den ska passa?

Det var inte ja som byggde min..Men tror ramen är orginal..rätt säker..Så det är bara att pula dit en :)

Gsxr750 -00 med undertail och runda baklampor från s-racing

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
PutteLiten skrev:
2316053 Du får nya av mig så fort jag får mina Pazzo broms/kopplings handtag :banana

:hej

Vilken årsmodell av Gixxer?

De nyare så är det till av modifiera eller svetsa ny bakram.

Samma som MrDawe har. -00 eller vad det är...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
-chris- skrev:
2315729 är sugen på att köpa en tl... bra va? tänkte mig s varianten=grymt snygg

Som Octo säger, försök hitta en 98 eller nyare.
Om det sitter orginal dämare bak så leta sprickor vid infästningarna. De går att svetsa om det är sprickor, men köper man "nytt" vill man ju ha sådant fixat från början och inte börja med att meka...
Det kan även spricka vid styrhuvet. Går också att svetsa.
Svetsningen är dock lite mer av den svårare typen om jag förstått rätt så inte vilken källarsvettsare som helst klarar dem. (Fast det finns ju duktiga källarsvetsare oxå :tungan)
Se mer här:
http://wotid.com/tls/component/option,com_wrapper/Itemid,50/

Ett par av de bästa TLS sidorna (som jag kan komma på just nu)
http://wotid.com/tls/content/view/12/39/ - Steve 's TLS sida

Uh oh.. .fel dator så jag hade inte Rickens sida.. :(

Last edited:

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
MrDawe skrev:
2316064 Det var inte ja som byggde min..Men tror ramen är orginal..rätt säker..Så det är bara att pula dit en :)

Gsxr750 -00 med undertail och runda baklampor från s-racing

Allright, idiot som man är har man har beställt en undertail till det gammla arslet för tretusensexhundratjugosexkronor... :4skrika Blir så trött på mig själv ibland...

Får se om det blir en GSXR-bakdel till vintern...

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Ljungqvist skrev:
2316081 Samma som MrDawe har. -00 eller vad det är...

Jag kan höra med stefan som hade min hoj innan om han byggde om ramen..men tror inte det

haha..illa=P Fast kan säga att man inte ser så mycket av undertailen när den i orginal hög..därföör ja vill få upp den lite:)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
PutteLiten skrev:
2316088

....Uh oh.. .fel dator så jag hade inte Rickens sida.. :(

Om nissen i fråga hade tittat på inlägget innan hans så hade han sett den där :pannkyss

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TLRR skrev:
2316858 DeT här bakarslet gillar jag skarpt :yoparty En sån blir det på min + Original ensitsversion (race) ,att byta med när man tycker att den skall se ut som en TLR :fyllisar
Gult är fult och långsamt,svart skall det va.
Är det typ nån aprilia röv det där?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TLRR skrev:
2316871 Nej,tror det är någon typ av Honda oturligt nog :huvet .Ska luska lite i det.
Kååålfiber :yoparty

Hur har det gått med motorn då ? Vad är det som är fel ? åtgärdat ?
Jadu, jag ringde skrotnissen och förklarade vad jag hade hört/sett.

Och han sa då att:"Den motorn ska det inte vara nåt fel på."

Naturligtivis så sa jag "jag stoppar in motorn och kör den, men om det blir nånting så vet du om det."

Och på fredag kväll petade jag in rovan, på lördag förmiddag gjordes det sista i installationen.

Och sen kom stunden då motorn skulle igång.

Den startade efter lite gnuggande, men gick nog bara på en cylinder, men det värsta var väl att det lät ILLA, metalliskt klonkande nånstans i motorn.

Så i måndags ringde jag upp (eller ner, till gtbrg) honom, och sa att det låter ingte bra i motorn.

"jaså? Det var konstigt det var inget fel på den när vi provade." :fatta!

Men han sa att jag skulle skicka tillbaka den så fick jag igen pengarna ialla fall.

Så igår for jag hem till far igen o plockade ut motorn. Och idag skickade jag den neröver.

Så nu har jag plockat ur och i motor i den här ramen 4ggr... :huvet

Det var ju som du sa, dom hade tömt ur oljan ur den men inte hält i nån fräsch, 7 år med gammal olja är ju tydligen inte så nyttigt. :död

SÅ nu kommer jag att kontrollera hur dom hanterar sina motorer innan dom ställer dom på hyllan, innan jag köper.

Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ricken skrev:
2316898 Jadu, jag ringde skrotnissen och förklarade vad jag hade hört/sett.

Och han sa då att:"Den motorn ska det inte vara nåt fel på."

Naturligtivis så sa jag "jag stoppar in motorn och kör den, men om det blir nånting så vet du om det."

Och på fredag kväll petade jag in rovan, på lördag förmiddag gjordes det sista i installationen.

Och sen kom stunden då motorn skulle igång.

Den startade efter lite gnuggande, men gick nog bara på en cylinder, men det värsta var väl att det lät ILLA, metalliskt klonkande nånstans i motorn.

Så i måndags ringde jag upp (eller ner, till gtbrg) honom, och sa att det låter ingte bra i motorn.

"jaså? Det var konstigt det var inget fel på den när vi provade." :fatta!

Men han sa att jag skulle skicka tillbaka den så fick jag igen pengarna ialla fall.

Så igår for jag hem till far igen o plockade ut motorn. Och idag skickade jag den neröver.

Så nu har jag plockat ur och i motor i den här ramen 4ggr... :huvet

Det var ju som du sa, dom hade tömt ur oljan ur den men inte hält i nån fräsch, 7 år med gammal olja är ju tydligen inte så nyttigt. :död

SÅ nu kommer jag att kontrollera hur dom hanterar sina motorer innan dom ställer dom på hyllan, innan jag köper.

Jobbigt att hålla på med det där, det tar ju sin lilla tid, typ hela dagarna och sen allt fraktande...smådrygt...hoppas du får ihop det där snart, om jag kraschar så ska du få min motor billigt, så tar jag dina rester och slänger i och skickar till Folksam ;)

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Någon som vet om någon bra sajt som säljer prylar för att göra sin TL snyggare, förutom S-racing, vi kom lite på kant så jag vill inte beställa där, plus att alla har ju likadana grejer snart...

Typ kåpglas, skärmar osv...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TLRR skrev:
2316974 Titta på TLZ i länkavdelningen så finns det massor. :tummenupp

Bilder på mina skönheter. (innan projektet dock) :)
Hörrdu, den var ju inte direkt stygg innan du börja meckla med den. Är du sinnesjuk på riktigt :D

Faktiskt så tog jag upp o kollade om jag hade satt kammen fel, men det hade jag inte.

Så det var inte mitt fel, jag lovar :tungan

rfb skrev:
2316925 Jobbigt att hålla på med det där, det tar ju sin lilla tid, typ hela dagarna och sen allt fraktande...smådrygt...hoppas du får ihop det där snart, om jag kraschar så ska du få min motor billigt, så tar jag dina rester och slänger i och skickar till Folksam ;)
Det låter bra, jag håller tummarna :D

LuddE_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R-07
rfb skrev:
2314867 Läste nyss på ett forum att de beräknar att drygt 97% av alla TLR ägare har vitt bakljus. På gula maskiner hade i regel alla. :hihi

Är det diodlyse eller bara vitt glas och röda lampor?

SKIIIT..aja man får väl hitta på nått annat då.
Det är diodlyse..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...