TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
LuddE_ skrev:
2333539 Tänkte att jag skulle justera TPS:en idag så jag rev bort luftburken för att komma åt och när jag vrider om tändningen står det c21 i fönstret:huvet . Nån som vet vad det betyder??
Det betyder att du har glömt och sätta i en kontakt till en givare som sitter fast på luftburken.

"intake air temp sensor"

Gör om gör rätt.

LuddE_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R-07
Ricken skrev:
2333546 Det betyder att du har glömt och sätta i en kontakt till en givare som sitter fast på luftburken.

"intake air temp sensor"

Gör om gör rätt.

Så luftburken måste sitta "kvar"???:fatta!

Är det den gröna kontakten?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
LuddE_ skrev:
2333550 Så luftburken måste sitta "kvar"???:fatta!

Är det den gröna kontakten?
Det kan stämma att den är grön, det är den på min iallafall, om du ska köra utan burken så kan du ju bara skruva bort givaren och hänga dit den. det går ju fort.

Edit:
Du skulle ju justera TPS, inte ska du väl behöva plocka bort burken för det, nu vet jag inte hur det är på R, men puttefnaskern vet ju det där, tror inte ens du behöver höja tanken, en kåpa bara som ska bort. Eller??

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Vill bara säga hej !

Hej ! :)

Vill bara säga hej till er alla som åker TL nu när jag också har en TL.
Bytte från gammgixxer 1100-87 till en TLR -98.
Grymt skön,rolig & annorlunda mot gixxern, definitivt inget byte jag ångrar.

Ha det bra
Nu skall jag ut & åka :banana

Bifogat

• nya-hojen.jpg
    nya-hojen.jpg
    95.5 KB · Visningar: 59

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Du behöver inte ta bort luftburken för att göra TPS. :)

Så här gjorde Robban och Jag (jag var moralisk hjälp..). Vid vägkanten. :p

Det du behöver är en Insex med hål i mitten - tja, har något fint namn...
Och lossa den där grejen som sitter framför TPSen.
Du måste också komma åt att switcha på Dealermode. (under sadeln oftast, orginal ialla fall)
Pinnen som håller upp tanken underlättar väldigt mycket. :)

Man ser inte så bra, men här är vi faktiskt klara...
TPS_Roadside_2.jpg

Ädit...

Här är vi klara...
TPS_Roadside_1.jpg

Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Samåkning i helgen endast för SV/TL hojar

Hej Vore kul att få ihop så många som möjligt SV/TL hojar i för lite samåkning i helgen.

Alla som orkar ta sig till Stockholm få självklart vara med ...

Söndag kanske ???? Börjar på Donken Sveavägen....tex.

Vad sägs finns det intresse för det ?????

// Colossus :)

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
COLOSSUS skrev:
2333617 Hej Vore kul att få ihop så många som möjligt SV/TL hojar i för lite samåkning i helgen.

Alla som orkar ta sig till Stockholm få självklart vara med ...

Söndag kanske ???? Börjar på Donken Sveavägen....tex.

Vad sägs finns det intresse för det ?????

// Colossus :)

Vi är 2 st med TL som är med isf. garanterat, bara vädret tillåter, det ska ev. regna imorgon och på lördag, men på söndag är det säkert bra väder, vore skönt att ha det på kvällskvisten om det är i stan, men vore bättre utanför stan, antingen Älvsjömässans parkering eller Bromma Center, eller inne i stan är nästan norr mälarstrand bäst kanske? Lite utanför också men ändå i stan...Preemmacken Norr Mälarstrand vore på sin plats? Alla ni med TL här borde väl vara på G som bor i sthlm +/- 10 mil???

Eller så en klassiker, BROSTUGAN 18:30 SÖNDAG 30 JULI

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
TL 1000S
Köpt TL1000S 98 (psychobikers gamla)

Tjena
Tänkte bara droppa in och säga hej.
Köpt mig en tls nu i dagarna och ser fram emot att rasta den. Kanske kan träffa nån och samköra nån dag i Västerås eller omgivningarna... iaf nästa vecka sen e det hem till Lund igen. :yoparty
Kommer nog ta hjälp av flera av er här inne, grymt fin tråd med massa mumsigt... känner bara att det finns för mycket inspiration= dyrt.... :)
höres

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Sååå... Nu är Tillern avställd igen. :smasha

Få se när jag orkar ta tag i skiten. Eller om jag säljer skiten för att bli av med eländet och köpa mig en Touno istället.
I vilket fall somhelst så har jag inte tid at fixa något förrän nästa vecka. Och om Suzuki dealern är lika snabb som vanligt med TLR delar (pushrod seal) så blir det väll till September innan de ligger i mitt garage. :smasha

:mad: :mad:

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
Backspeglar

Hejsan! Tänkte höra om det är någon som vill sälja 2st backspeglar till en TLS?
Jag tror det är samma på många Suzukis iof.
PM:a :Bugar

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Illa Putte, men min Suzuki handlare i S-vall var faktiskt rätt snabb, det tog nog bara en 3-4 dar innan grejorrna dök upp.

Och den byter du ju i en handvändning när den väl kommer.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Ricken skrev:
2334744 Illa Putte, men min Suzuki handlare i S-vall var faktiskt rätt snabb, det tog nog bara en 3-4 dar innan grejorrna dök upp.

Och den byter du ju i en handvändning när den väl kommer.

Precis..... o om inte det är snabbt nog så tror jag att jag har
en liggande!!! :hihi

Dom beställer man aldrig en och en utan minst 2 eller 3 när man
ändå är igång......

R

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
* Ang ventiljustering, vad kostar en stor service på en "normal" firma på våra hojar?

* TPS-justering, min tomgång är ostabil och man måste ställa den då och då, den håller sig jämnt och fint vis 2000 rpm, men håller jag på 1200-1500 så sjunker den ofta sakta neråt och stannar biland, TPS-justering på sin plats? Verkar inte vara svårt när man vet vad man ska göra?!?!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Robster skrev:
2334785 Precis..... o om inte det är snabbt nog så tror jag att jag har
en liggande!!! :hihi

Dom beställer man aldrig en och en utan minst 2 eller 3 när man
ändå är igång......

R
Ja du ser där vad saker o ting löser sig, lockar du med nån mört eller nåt så kommer säkert robban hem till dig o byter den oxå :D

TLRR:

Jag hann läsa ditt inlägg innan du tog bort det, det finns väl inget OT som inte passar i den här tråden.

Jag måste ju säga att det lät lite roligt, skadeglad som man är.

Synd om tantens "vän" kanske, men öga för öga eller nåt.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag har ju helt glömt bort o berätta vad som hände mig i måndags...

Sommarlov som man har så hade jag somnat till lite på soffan trots att jag skulle vara nere i tvättstugan o göra nån slags nytta.

Jag vaknar till efter nån timme när sambon ringer, hon jobbar ju på dagarna:tungan , så då masade jag mig upp o stod o tittade ut genom fönstret. Då ringer telefonen, det var mr_hman.

Han undrade vad jag tänkte göra en en sådan härlig dag.
Tvätta var ju det jag hade tänkt göra men det är ju inte direkt som att man längtar till det varje vecka.

Då säger Henke, "Jag hade tänkt bjuda ut dig på en mc tur."

"Det vore skoj", säger jag, "men jag har ju alla mina kläder hos mor o far."
"Jag har 5 hjälmar och 2-3 ställ så nånting måste vi kunna hitta." kontrar han med.

Vad ska man svara på det? SKITSKOJ helt enkelt..

Så jag promenerade hunden och satte mig i bilen på väg till Henke.

Väl där så har han rullat ut sin nya maskin, Triumph speed triple, och höll på o montera speglar på sin TL.

Några lämpliga kläder hittades, dock fick han ursäkta sig då han bara hade 4 hjälmar hemma :näsblod , och sen for vi iväg.

Han visade mig ett antal riktigt fina vägar, kurviga jämna och med härlig natur.

Vi var ute i runt 2h tror jag det blev, det var som balsam för min TL-själ :yoparty

Så min abstinens har lugnat sig lite, tyvär så glömde jag kameran. Henke tog några kort med mobilen. Vi får se om han laddar upp dom här så småningom.

Ett stort tack till Henke som förgyllde min dag :banana

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Ricken skrev:
2335370 Jag har ju helt glömt bort o berätta vad som hände mig i måndags...

Sommarlov som man har så hade jag somnat till lite på soffan trots att jag skulle vara nere i tvättstugan o göra nån slags nytta.

Jag vaknar till efter nån timme när sambon ringer, hon jobbar ju på dagarna:tungan , så då masade jag mig upp o stod o tittade ut genom fönstret. Då ringer telefonen, det var mr_hman.

Han undrade vad jag tänkte göra en en sådan härlig dag.
Tvätta var ju det jag hade tänkt göra men det är ju inte direkt som att man längtar till det varje vecka.

Då säger Henke, "Jag hade tänkt bjuda ut dig på en mc tur."

"Det vore skoj", säger jag, "men jag har ju alla mina kläder hos mor o far."
"Jag har 5 hjälmar och 2-3 ställ så nånting måste vi kunna hitta." kontrar han med.

Vad ska man svara på det? SKITSKOJ helt enkelt..

Så jag promenerade hunden och satte mig i bilen på väg till Henke.

Väl där så har han rullat ut sin nya maskin, Triumph speed triple, och höll på o montera speglar på sin TL.

Några lämpliga kläder hittades, dock fick han ursäkta sig då han bara hade 4 hjälmar hemma :näsblod , och sen for vi iväg.

Han visade mig ett antal riktigt fina vägar, kurviga jämna och med härlig natur.

Vi var ute i runt 2h tror jag det blev, det var som balsam för min TL-själ :yoparty

Så min abstinens har lugnat sig lite, tyvär så glömde jag kameran. Henke tog några kort med mobilen. Vi får se om han laddar upp dom här så småningom.

Ett stort tack till Henke som förgyllde min dag :banana

Så nu är du råååsugen igen då...hittat någon motor? Du kan få köpa min motor för 49 lappar, så får du ett komplett fungerande chassi på köpet :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Haha, jo det vore nåt det.

jag väntar på o få igen pengarna ifrån den förra först. Jag skickade motorn den 17, igår stod pallen på terminalen i gtbrg.

Så förhoppningsvis kör dom ut den idag, och till veckan får jag igen mina pengar.

Sen har jag hittat en ny motor på en annan skrot, men den är ju 2 papp dyrare, tur man har sommarlov så man inte behöver lägga pengar på resor till o från jobbet :D

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Ricken skrev:
2335473 Haha, jo det vore nåt det.

jag väntar på o få igen pengarna ifrån den förra först. Jag skickade motorn den 17, igår stod pallen på terminalen i gtbrg.

Så förhoppningsvis kör dom ut den idag, och till veckan får jag igen mina pengar.

Sen har jag hittat en ny motor på en annan skrot, men den är ju 2 papp dyrare, tur man har sommarlov så man inte behöver lägga pengar på resor till o från jobbet :D

Kan du svaret på mina frågor ovan om tex TPS...?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
rfb skrev:
2335481 Kan du svaret på mina frågor ovan om tex TPS...?
Ventiljusteringen kan jag inte svara på, jag har för vana att inte lämna in något som jag kan göra själv.

Men TPS:en tycker jag du kan ge dig in på. Och skulle det skita sig så finns det säkert nån som kan hjälpa dig.
Det bör bli bättre då.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...