TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Där det mullrar...Dalsland
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
rfb skrev:
2334866 * Ang ventiljustering, vad kostar en stor service på en "normal" firma på våra hojar?

* TPS-justering, min tomgång är ostabil och man måste ställa den då och då, den håller sig jämnt och fint vis 2000 rpm, men håller jag på 1200-1500 så sjunker den ofta sakta neråt och stannar biland, TPS-justering på sin plats? Verkar inte vara svårt när man vet vad man ska göra?!?!


Kontroll / Ventiljustering samt justerad insprutning ligger mellan 1700:- 2500:-
Beronde på firma.
Jag gjorde ovanstående på min i vintras på BIKE i Trollhättan då dom sänker sina priser i verkstaden på vintern, betalade jag 1697:- då ingick även utbytesshims.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
PerWe skrev:
2333563 Hej ! :)

Vill bara säga hej till er alla som åker TL nu när jag också har en TL.
Bytte från gammgixxer 1100-87 till en TLR -98.
Grymt skön,rolig & annorlunda mot gixxern, definitivt inget byte jag ångrar.

Ha det bra
Nu skall jag ut & åka :banana
Ja det va ju på tiden att du tittade in här du har ju haft tillern i flera veckor:hihi
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Robster skrev:
2334785 Precis..... o om inte det är snabbt nog så tror jag att jag har en liggande!!! :hihi

Dom beställer man aldrig en och en utan minst 2 eller 3 när man
ändå är igång......

R

3-4 dagar.. ppffft
3-4 veckor MÖJLIGEN... :huvet

Jag beställde två, men de vart slut i lagret hos svenska Suzooki. Och ingen ETA fanns det heller att få. :(
sist jag beställde något som behövde komma från japan vart det dygt en månad och lite till innan grejerna kom.

Har aldrig fått något på mindre än en vecka, om det inte legat på lagret i butiken. Men inte så mkt TLR saker i de lagret då de aldrig sålt TL hojarna - Har för mig Motospeed började med hojar 2004, eller något.
Och RG-Motor (som sålde Suzuki mfl innan) har ju av förståeliga skäl inga Suzuki grejer på sina hyllor längre... (RG-motor aka Yamaha Center, numera..)

Jaja, jag kan ju gå ner och plocka av kåporna och rengöra ordentligt så man ser bättre om det verkligen är pushrod seal som är kassa. Kna dock inte komma på att det kan vara mycket annat där. :va
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Glömde ju

Vad blir "Gasket silicone" på svenska?
Och var kan man köpa sådant? Behöver tydligen något sådant för att byta pushrod seal grejen. Tror jag... :lol
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
:Bugar Ricken.

Idag hämtade jag på posten fem stycken absolut högklassiga planscher från TLS -97. Kylflöde, oljeflöde, FI-schema etc. Hur snyggt som helst. Fem stjärnor för det tjocka blanka pappret det var tryckt på. :tummenupp

Ni som bommade det här har missat nåt. :fakta
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:banana

Jag har dem oxå!
Ska rama in motor planshen och sätta upp den i köket :hihi :2cool
 

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
TL 1000S
passagerar säte TLS?

Nån som har ett passagerarsäte till en TLS liggande? Eller har tips på var man kan få tag i ett? Tänkte få med :tuttar ut å åka..
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
TLRR skrev:
2337653 Fin bänk du har Lasse,är det dom däcken jag skulle få lukta på de där spiggarna ? :D

Närrå det är mina Pilot Power Race som jag monterade igår :yoparty gick från 190 till 180 bak och fan det märktes mer än jag trodde :tummenupp plus att dessa däck blir bra mycket varmare och fortare desutom :banana så nu kan man åka snabbare igen :rofl

PerWe skrev:
2333563 Hej ! :)

Vill bara säga hej till er alla som åker TL nu när jag också har en TL.
Bytte från gammgixxer 1100-87 till en TLR -98.
Grymt skön,rolig & annorlunda mot gixxern, definitivt inget byte jag ångrar.

Ha det bra
Nu skall jag ut & åka :banana

Välkommen till twin träsket :) synd att det blev den slöa blå vita :hihi
 
Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Har ju en TLR, tycker den tickar mer nu?!?!? Vad ska jag gå igenom?

Sedan rasslar det till när jag ligger runt 4-5k rpm, och drar på, då när hojen vibrerar som mest...jag vet att min lyktinsats tex är lös där inne då det låter lite då och då, men vad kan det annars vara? Vanliga kedjan har jag kollat, allt ser sjyst ut och den är ordentligt spänd...
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
473 sidor..huu to much ;)

med risk för "dubbel post"...tänkte bara pejla av läget lite.

TL1000R , vill ha ut maximal prestanda med boltons!

Yoshimura RS-3 helsystem , K&N insatsfilter , Powercommander ...får man ut 135Hk på slangen? , lr ska jag välja ngn annan kombination som visats fungera överlägset bra? :)

Om man vill ha en busig hojj med topspeed runt 250-260 vilka drev ska man köra med?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
ZtreetFajter skrev:
2339820

Yoshimura RS-3 helsystem , K&N insatsfilter , Powercommander ...får man ut 135Hk på slangen? , lr ska jag välja ngn annan kombination som visats fungera överlägset bra? :)

Tyvärr finns inte en chans kombinationen du nämner ger kanske 125 typ
J-Bone fick väll ut ca 123-124 har jag för mig med akropovic helsystem kn- filter moddad luftburk och TFIbox (typ pcII)

TLRR skrev:
2339298 Ok 180, ja det kan jag förstå men vilken profil har du på det. 50,55,60 el. 75

Tycker du borde fatta att det är 180/55 :fatta!

:rofl

Vee-twn skrev:
2339489 Kan svära på att det är 180/55. :)

:tummenupp
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
TLRR skrev:



Hmm hade för mig att det var du som körde med ballongdäck 80 i profil
men jag hade fel. ursäkta :D


Dom har jag bara på när jag åker :hördu ÅTTOR runt dig :hihi

När e hojen klar så vi kan boka en ny TL-åkning :banana
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TLRR skrev:
2340952
tl1000larsson skrev:
2340911 Tyvärr finns inte en chans kombinationen du nämner ger kanske 125 typ
J-Bone fick väll ut ca 123-124 har jag för mig med akropovic helsystem kn- filter moddad luftburk och yoshibox (typ pcII)



Tycker du borde fatta att det är 180/55 :fatta!

:rofl


Hmm hade för mig att det var du som körde med ballongdäck 80 i profil
men jag hade fel. ursäkta :D
nej det du misstog dig på va farten på Lasse som han kör så tror man att han kör med ballongdäck
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Byta från R6 till TL1000R...vad kommer jag sakna och vad är fördelarna..opartiska kommentarer?

Dax o bestämma sig ganska snart...
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
ZtreetFajter skrev:
2341672 Byta från R6 till TL1000R...vad kommer jag sakna och vad är fördelarna..opartiska kommentarer?

Dax o bestämma sig ganska snart...

Jag hade R1 för ett par år sen, sen hade jag en fin Thundercat i våras, bytte till TLS och nu även TLR, och jag saknar inget...jo, den där mjuka gången som yamma-motorerna har, men annars är allt såååå mycket bättre, men det blir nog mer meka än med yamahan, statistisk iaf. men du kanske slipper...

Lycka till, älskar verkligen TLR och dess motor...
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Tänkte bara meddela att TLS'en rullar igen... Efter två säsongers stillastående och inte på långa vägar tillräckligt mycket kärlek så har monstret vaknat till liv igen.

All heder till grusbusare, SuperRetarder och 0,25 liters hojar, har man kört en enliters V-twin finns det ingen återvändo. Så passa er... I'm Back! :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top