TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2345301 Det står 72kW på mina papper också, så jag trodde att man kunde lyckas smita sig till lite lägre premie, men alla bolag jag pratade med räknade på 92kW istället. Verkar som om de känner till att det som står på regbeviset är nån lite halvkonstruerad siffra. Tanken var väl att importera dem som 100hp, men jag tror alla återförsäljade plockade bort dem... Förutom nåt fåtal då kanske...
Har du plockat bort luftburken o kikat ner så du sett att den inte är strypt??

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Starta ett billarm i ett p-garage idag...En bil på andra sidan garaget gick igång när ja starta..hehe härligt:yoparty

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
MrDawe skrev:
2346119 Starta ett billarm i ett p-garage idag...En bil på andra sidan garaget gick igång när ja starta..hehe härligt:yoparty

Ja vist fan e det kul drog igång granens billarm så han fick spring ut :yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Octofinger skrev:
2345301 Det står 72kW på mina papper också, så jag trodde att man kunde lyckas smita sig till lite lägre premie, men alla bolag jag pratade med räknade på 92kW istället. Verkar som om de känner till att det som står på regbeviset är nån lite halvkonstruerad siffra. Tanken var väl att importera dem som 100hp, men jag tror alla återförsäljade plockade bort dem... Förutom nåt fåtal då kanske...

Det borde ju va så eftersom alla bolag ska försäkra för full effekt (om inte hojen är strypt med intyg från behörig firma)vilket gör att man undrar när folk skriver reggad som typ 76 kw = billigare försäkring eftersom det upphör att gälla vid ägarbyte

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag pratade med skroten idag, och han hade skickat pengarna igår, så dom bör jag ha imorgon fredag.

Sen ringde jag på nästa skrot och pratade om den nya motorn, sist jag ringde så sa han att den hade gått runt 1700mil, nu sa han 2500-3000mil.
Men inte faan lyfte han på arslet o kollade :mad:

Och så vill han ha 12papp för den, 10 sa jag att jag tyckte lät bättre, men det tyckte inte han.

Så då sa jag att då får det vara, men grejen är ju den att jag behöver ju en motor, tror jag. Om dom hade skickat den idag så hade jag haft den till veckan, och kunnat skruva in den innan helgen.

Så jävla less på o vara utan hoj bara, och så vet jag att om jag inte skruvar till veckan så blir det inte på typ 3-4v till....

Så man kanske ska krypa till korset och pynta 12 ändå...

Han kändes oseriös på nåt sätt när han inte kunde resa på sig o kolla upp motorn när jag ändå hade ringt till honom.

Hua, bara less o ville skriva av mig lite.

Ha det så gott.

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ricken skrev:
2348270 Jag pratade med skroten idag, och han hade skickat pengarna igår, så dom bör jag ha imorgon fredag.

Sen ringde jag på nästa skrot och pratade om den nya motorn, sist jag ringde så sa han att den hade gått runt 1700mil, nu sa han 2500-3000mil.

Och så vill han ha 12papp för den, 10 sa jag att jag tyckte lät bättre, men det tyckte inte han.

Så då sa jag att då får det vara, men grejen är ju den att jag behöver ju en motor, tror jag. Om dom hade skickat den idag så hade jag haft den till veckan, och kunnat skruva in den innan helgen.

Så jävla less på o vara utan hoj bara, och så vet jag att om jag inte skruvar till veckan så blir det inte på typ 3-4v till....

Han kändes oseriös på nåt sätt när han inte kunde resa på sig o kolla upp motorn när jag ändå hade ringt till honom.

Ha det så gott.

Ringt till Spinnin wheel? Om du hittar något kan jag åka dit och kolla innan de skickar om du vill...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Dom har en S motor som dom vill ha 17 för, tror att dom kan få behålla den ett tag till.

Men tack för erbjudandet

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ricken skrev:
2348325 Dom har en S motor som dom vill ha 17 för, tror att dom kan få behålla den ett tag till.

Men tack för erbjudandet

Ok...

Lycka till!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TLRR skrev:
2348364 TILL RICKEN:

Vad är felet med din motor ? (den som satt i för första stund)

Snacka med Terry i (England)jag kan ge dig info till honom.
Han fixar det mesta med vevaxlar o kamaxlar.Lagar o slipar in.

Blir billigare än att köpa ny motor.
Det var vevtakslagret som gav upp igen, och sen nu så litar jag helt enkelt inte på den motorn längre.

Får se om jag pular ihop den på sikt o gör nåt trim projekt av, kanske inte lika seriöst som ditt men men :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hopp o nu vet jag inte vilken motor jag ska köpa....

motor nr 1: Fleninge mc skrot.

Killen hoppade inte upp för o kolla motorn åt mig, utan gissade snarare.

Motorn har stått runt 1 år
Nånstans mellan 1700-3500mil

12k för den, frakt inkluderat.

motor nr 2: Bike trollhättan.

Han kollade genast upp allting och gav mig rätt siffror på allt.
Dock så hade han dragit av dom främre bultarna till avgassystemet.
11k + frakt 500:-

Motorn har stått sedan v.40 -05
3495mil

Bultarna är ju lätt fixat, men han kunde inte skicka den imorrn, och sp var det förskottsbetalning där. Så den motorn har jag ju inte nästa vecka.

Om jag inte far ner o hämtar den själv.
:rolleyes:

Så frågan är ju vilken som är bäst, Bike kändes ju mer tillmåtesgående och sånt vill man ju premiera.

Men då har jag förmodligen ingen hoj förrän sept...

Illa :arsele

LuddE_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R-07
Ricken skrev:
2348270 Jag pratade med skroten idag, och han hade skickat pengarna igår, så dom bör jag ha imorgon fredag.

Ha det så gott.

Har du kollat med www.samsmotor.se ???

jag såg att de hade en motor...
SUZUKI TL 1000 R MOTOR KOMPLETT 639 MIL 99

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Ricken skrev:
2348513 Hopp o nu vet jag inte vilken motor jag ska köpa....

motor nr 1: Fleninge mc skrot.

Killen hoppade inte upp för o kolla motorn åt mig, utan gissade snarare.

Motorn har stått runt 1 år
Nånstans mellan 1700-3500mil

12k för den, frakt inkluderat.

motor nr 2: Bike trollhättan.

Han kollade genast upp allting och gav mig rätt siffror på allt.
Dock så hade han dragit av dom främre bultarna till avgassystemet.
11k + frakt 500:-

Motorn har stått sedan v.40 -05
3495mil

Bultarna är ju lätt fixat, men han kunde inte skicka den imorrn, och sp var det förskottsbetalning där. Så den motorn har jag ju inte nästa vecka.

Om jag inte far ner o hämtar den själv.
:rolleyes:

Så frågan är ju vilken som är bäst, Bike kändes ju mer tillmåtesgående och sånt vill man ju premiera.

Men då har jag förmodligen ingen hoj förrän sept...

Illa :arsele

Du kan ju bara vinna påden övre motorn...den är ju inte sämre än den andra, de skickar på PF...så varför Bike? Skiljer det sig på garantier?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nu har jag beställt en motor ifrån sams, 11ppap med frakt, -00 2680mil, satt fortfarande i ramen. Det var visst nån som hade slagit runt med hojen så den blev inlöst.

Dom skulle starta den imorrn och skicka på måndag förhoppningsvis, riktigt trevlig var han oxå.

Sams kan jag starkt rekomendera än så länge :D

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Ricken skrev:
2345350 Har du plockat bort luftburken o kikat ner så du sett att den inte är strypt??
Jorå. Sitter då inga strypningar ovanför spjällen.
Å de skulle va fan om hojen gick såhär hårt på 100 häst. ;)

Ricken skrev:
2348631 Nu har jag beställt en motor ifrån sams, 11ppap med frakt, -00 2680mil, satt fortfarande i ramen. Det var visst nån som hade slagit runt med hojen så den blev inlöst.

Dom skulle starta den imorrn och skicka på måndag förhoppningsvis, riktigt trevlig var han oxå.

Sams kan jag starkt rekomendera än så länge :D
Låter grejt.
Hoppas den här funkar bättre. Den har iaf inte stått still. :tuttar

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Octofinger skrev:
2348936 Jorå. Sitter då inga strypningar ovanför spjällen.
Å de skulle va fan om hojen gick såhär hårt på 100 häst. ;)

Låter grejt.
Hoppas den här funkar bättre. Den har iaf inte stått still. :tuttar
Näpp, men den har slagit runt :D

Han var skittrevlig o sa att han skulle starta den bara för o vara säker på att den inte var felande, jag berättade om den förra motorn så då tykte han det var onödigt att jag skulle måste skicka tillbaks en motor till...

rfb

Gick med
22 May 2006
Hoj
Ricken skrev:
2349005 Näpp, men den har slagit runt :D

Han var skittrevlig o sa att han skulle starta den bara för o vara säker på att den inte var felande, jag berättade om den förra motorn så då tykte han det var onödigt att jag skulle måste skicka tillbaks en motor till...

Bra där...det blev ju kanonbra isf!!!

Hoppas du hinner fixa det fort nu så hojen får börja leva igen...
:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...