TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
ZtreetFajter skrev:
2341672 Byta från R6 till TL1000R...vad kommer jag sakna och vad är fördelarna..opartiska kommentarer?

Dax o bestämma sig ganska snart...

du kommer

sakna:
3000varv
smidighet

FÅ:
Ljud
vrid
utrymme (beror på hur du ser ut)
skumm stötdämpare

(nämnde jag att jag har TL1000r fälgar till salu?????)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Thommy skrev:
2342843 Är det ingen som vet vart man kan köpa krashkåpor??

/THOMMY
Dom vanliga, greven, sebimoto, ebay....
Dom bör väl ha, men inga superpriser dock..

TLRR skrev:
2336146 TLRR:

Ok,du skulle bara veta vad jag blev retad på jobbet idag, o så eehumm :hihi undra de vad för vildkatta jag har till tjej.Så nu sitter man här omplåstrad och nytagen stelkrampsspruta o blir kallad en massa saker.:(

Haha, nu måste vi ju få se bilder :tungan

Octofinger skrev:
2338160 :Bugar Ricken.

Idag hämtade jag på posten fem stycken absolut högklassiga planscher från TLS -97. Kylflöde, oljeflöde, FI-schema etc. Hur snyggt som helst. Fem stjärnor för det tjocka blanka pappret det var tryckt på. :tummenupp

Ni som bommade det här har missat nåt. :fakta
Ja dom vart jefligt bra faktiskt.

Ska ebaya en uppsättning nån dag när jag får ork.

Men det är ju tydligt att det bara är dom "äkta" TL entusiasterna som har dom :D

Last edited:

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
tl1000s!!

Hej hej!

Jag har en kompis som är sugen på en tl1000s av årsmodell -00.
Jag har en liten fundering bara.
I säljarens reg papper står det att den bara har ca 100 hkr, brukar det inte vara typ 120 hkr nånting i en tl1000s?
När kompisen sen frågade om antalet hästar så sa han att han hade turen att få den strypta versionen av cykeln när han köpte den fast det är 120 hästar i den från början??:va
Vad tror ni om det??

Mvh/Thommy

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det står inte typ 97 kw?
Det är väl runt 125häst...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Kan hända att den är strypt då, Robban hittade ju strypningar i sin så det är inte omöjligt att det är så.

Men isåfall så är det bara o byta insugsgummin, det är där strypningen sitter. Det kan ju gå o kapa lite i originalarna, men vill man ha det riktigt bra så köp nya/begagnade.

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Ricken skrev:
2343707 Kan hända att den är strypt då, Robban hittade ju strypningar i sin så det är inte omöjligt att det är så.

Men isåfall så är det bara o byta insugsgummin, det är där strypningen sitter. Det kan ju gå o kapa lite i originalarna, men vill man ha det riktigt bra så köp nya/begagnade.
Men vad säger farbror försäkrings gubbe om det hela ifall man råkar att gå i backen??

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Thommy skrev:
2343716 Men vad säger farbror försäkrings gubbe om det hela ifall man råkar att gå i backen??
Ingenting va? du har inte direkt billigare försäkring, kolla upp skillnaden mellan 72-96kw i pris, tror inte det ska skilja.
Annars är det väl bara o regga om den, prutläge...

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Ricken skrev:
2343724 Ingenting va? du har inte direkt billigare försäkring, kolla upp skillnaden mellan 72-96kw i pris, tror inte det ska skilja.
Annars är det väl bara o regga om den, prutläge...[/QUO

Tackar för svaren

/Thommy

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ska det se ut så här??

DSC00190.jpg

:rofl

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
LuddE_ skrev:
2343937 Hur mycket ska du ha för dom då?
5000 med skivor och ryckutjämnare(med tillhörande gummin och muttrar till drev)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ja, hurså.

Hoppar kedjan fö dig, eller sjunger frambromsen "å boy" när du passerar 220?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Heh, närå, Tänkte mer på skiten... :hihi

Efter lite skitjobb... :hihi
DSC00192.jpg

Få se om jag kan hitta olje läckaget nu, eller om det är kopplings vätska.
Kanske räckte med en ordentlig rengöring...

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
PutteLiten skrev:
2344196 Heh, närå, Tänkte mer på skiten... :hihi

Efter lite skitjobb... :hihi
DSC00192.jpg

Få se om jag kan hitta olje läckaget nu, eller om det är kopplings vätska.
Kanske räckte med en ordentlig rengöring...

Vad fint det blev...

Berätta hur du gjorde! :död

Beskriv gärna i punkt form, typ 1) Tog bort kåpan... :banana

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok

1.) ta bort kåpan.
2.) ta bort Kopplingen(eller vad man nu kallar den delen av systemet) - 2 bultar. Sedan sitter kopplingen lite hårt. men det är bara att rycka lite försiktigt. De 2 bultarna är allt som håller fast den.
3. Ta bort plasten ovanför drevet. 3 bultar.
4. Inte ett måste, men jag lossade plastbiten från hastighets/tripp sensorn. Enklare att rengöras då.

5. Ta bort det mesta av skiten med spatel/skruvmejsel eller liknande sedan applicera massor med diesel (vanlig pump diesel från närmsta mack)med hjälp av tandborste. Gör så tills det är rent...
5. Ta bort dieseln med WD40
6. Ta bort WD40 med OKQ8 ekologiskt rengörings medel (eller liknanade..)
7. vatten och mer vatten.. :hihi

8. Sätt tillbaka allting. :)

Mekandet är super enklet, det som tar tid är rengörandet...

Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
PutteLiten skrev:
2344336 Ok

1.) ta bort kåpan.
2.) ta bort Kopplingen(eller vad man nu kallar den delen av systemet) - 2 bultar. Sedan sitter kopplingen lite hårt. men det är bara att rycka lite försiktigt. De 2 bultarna är allt som håller fast den.
3. Ta bort plasten ovanför drevet. 3 bultar.
4. Inte ett måste, men jag lossade plastbiten från hastighets/tripp sensorn. Enklare att rengöras då.

5. Ta bort det mesta av skiten med spatel/skruvmejsel eller liknande sedan applicera massor med diesel (vanlig pump diesel från närmsta mack)med hjälp av tandborste. Gör så tills det är rent...
5. Ta bort dieseln med WD40
6. Ta bort WD40 med OKQ8 ekologiskt rengörings medel (eller liknanade..)
7. vatten och mer vatten.. :hihi

8. Sätt tillbaka allting. :)

Mekandet är super enklet, det som tar tid är rengörandet...

Jag skämtade iofs...sorry...fick dig att skriva allt...hur man rengör på utsidan av motorn borde väl alla klara av...

Vet inte hur jag ska skriva nu, jag menade som skämt och det vart lite fel...:huvet

Jaja, då vet vi iaf...denna tråd är enda anledningen till att jag lever kvar med TL:n...tack alla, har hittills sparat en hel del stålar på allt ni hjälpt till med!:Bugar

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
ZtreetFajter skrev:
2341672 Byta från R6 till TL1000R...vad kommer jag sakna och vad är fördelarna..opartiska kommentarer?

Dax o bestämma sig ganska snart...

Tja, du slipper växla ner...
Du får riktiga motorcykel vibrationer :)
Kort sagt du får karaktär :tummenupp

Byt nu!!
(Partisk):lol

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rfb skrev:
2344553 Vet inte hur jag ska skriva nu, jag menade som skämt och det vart lite fel...:huvet

:hihi
Jag vart ganska utråkad, heh
Det var bara hur man tog bort kopplings grejen som var av intresse, det andra skrev jag ju mest på skoj när jag ändå höll på :tungan

TL-tråden rockar fetast p åSH :nicka

:hej

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Thommy skrev:
2343690 Hej hej!

Jag har en kompis som är sugen på en tl1000s av årsmodell -00.
Jag har en liten fundering bara.
I säljarens reg papper står det att den bara har ca 100 hkr, brukar det inte vara typ 120 hkr nånting i en tl1000s?
När kompisen sen frågade om antalet hästar så sa han att han hade turen att få den strypta versionen av cykeln när han köpte den fast det är 120 hästar i den från början??:va
Vad tror ni om det??

Mvh/Thommy
Det står 72kW på mina papper också, så jag trodde att man kunde lyckas smita sig till lite lägre premie, men alla bolag jag pratade med räknade på 92kW istället. Verkar som om de känner till att det som står på regbeviset är nån lite halvkonstruerad siffra. Tanken var väl att importera dem som 100hp, men jag tror alla återförsäljade plockade bort dem... Förutom nåt fåtal då kanske...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke