PutteLiten
Twins have more fun
Håller med MrTL.
Jag mutade Robban att visa mig hur man gör och det är enkelt, om lite pilligt.
Du behöver en torx som har hål i mitten ("säkerhetstorx" eller vad de nu kallas...).
Kåpor och allt kan sitta kvar och men behöver bara lyfta tanken i framänden. Och så sitter det en mojäng i vägen framför TPS'en, bara att lossa skruven och lirka loss. Den sitter bara i en skruv (men sitter rätt hårt fast)
vid 1200 ska den vara i mitten, och vid ca 1400 ska den hoppa upp till övre. (dealermode)
Det kan ta en liten stund att få till det för det rör sig om någon milimeters skillnad på rätt och fel på TPSen.
PS - använd "choken" för att ändra tomgångsläget upp och ner. Och när du är klar med TPS justeringen ändrar du så du får önskat tomgångs rpm med "tomgångsskruven" DS.
Lycka till
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
Jag mutade Robban att visa mig hur man gör och det är enkelt, om lite pilligt.
Du behöver en torx som har hål i mitten ("säkerhetstorx" eller vad de nu kallas...).
Kåpor och allt kan sitta kvar och men behöver bara lyfta tanken i framänden. Och så sitter det en mojäng i vägen framför TPS'en, bara att lossa skruven och lirka loss. Den sitter bara i en skruv (men sitter rätt hårt fast)
vid 1200 ska den vara i mitten, och vid ca 1400 ska den hoppa upp till övre. (dealermode)
Det kan ta en liten stund att få till det för det rör sig om någon milimeters skillnad på rätt och fel på TPSen.
PS - använd "choken" för att ändra tomgångsläget upp och ner. Och när du är klar med TPS justeringen ändrar du så du får önskat tomgångs rpm med "tomgångsskruven" DS.
Lycka till
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
Last edited: