TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2657477 Tjata lite mer så kanske jag faller för det... Har egentligen inte alls råd tyvärr. :(

Fast kanske efter jul? :tomten
Som det verkar nu så är ju efter jul bättre än inte alls...

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
sharpedge skrev:
2656886 Grattis till sjyssta bågar både Axl45 och metkallica :yoparty

Här kommer bild på min, en 98 som din Axl45 fast min är av den bättre färgen gul då ;)

P1010213.jpg

Gula är ju den långsamma färgen, blåvita är snabbast :hojraket
hehe, näe du, din är jävligt fin och jag får gratulera dig till ett bra köp :tummenupp

Rydde skrev:
2656775 Det är väl bara att skicka en tusing till han. Tror inte han skulle ta kontakt med dig om inte det va så att det fattades en tusing. Såpass marginal har du väl i pengapåsen eller har du bränt alla pengarna på bågen. Om du har gjort det så är det inget vidare smart!!! Tänk dig in i hans situation, hur skulle du vilja bli behandlad.

Jag ringde honom och pratade med han, vi kom överäns om att jag betalar 500 för jag kan ju inte lita på honom 100% och det känns jävligt dåligt för mig om det verkligen har gått som han säger. Jag brukar alldrig lura folk för det kommer alltid tillbax, bättre att vara chysst :tummenupp
Mvh Axl45

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag vet att ni alla sitter där framför era burkar och tänker:

"Den där Ricken, vad gör han egentligen på dagarna.
Han verkar ju ha det så himla bra.
Hur mycket skruvning han vill och brudarna bara flockas."

Så jag tänkte visa vad det är som gör att allt blir så bra som jag har det.

Once you go black, you´ll never go back :D :tummenupp

Bifogat

• DSC03913 (Medium).JPG
    DSC03913 (Medium).JPG
    67.8 KB · Visningar: 74

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Axl45 skrev:
2657679 Jag ringde honom och pratade med han, vi kom överäns om att jag betalar 500 för jag kan ju inte lita på honom 100% och det känns jävligt dåligt för mig om det verkligen har gått som han säger. Jag brukar alldrig lura folk för det kommer alltid tillbax, bättre att vara chysst :tummenupp
Mvh Axl45
Jag skulle ärligt talat inte gjort det. Inte en chans. Men jag ger dig full cred för att ha sån tillit till folk. Respekt. :Bugar

Ricken skrev:
2657812"Den där Ricken, vad gör han egentligen på dagarna.
Han verkar ju ha det så himla bra.
Hur mycket skruvning han vill och brudarna bara flockas."

Så jag tänkte visa vad det är som gör att allt blir så bra som jag har det.

Once you go black, you´ll never go back :D :tummenupp
Finns det några vettiga brudar i Östersund? :tuttar Tveksamt... De borde väl ha flyttat därifrån för nåt halvår sen. :tungan

Once you go black, your teeth will never come back. :7peta

:D

Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Axl45 skrev:
2657679 Gula är ju den långsamma färgen, blåvita är snabbast :hojraket
hehe, näe du, din är jävligt fin och jag får gratulera dig till ett bra köp :tummenupp

Jag ringde honom och pratade med han, vi kom överäns om att jag betalar 500 för jag kan ju inte lita på honom 100% och det känns jävligt dåligt för mig om det verkligen har gått som han säger. Jag brukar alldrig lura folk för det kommer alltid tillbax, bättre att vara chysst :tummenupp
Mvh Axl45

Det måste jag säga var fint gjort av dig!! Tummen upp! Lycka till med hojen nu. En Tl1000 gör en inte besviken.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tl1000larsson skrev:
2655452 dom reagerade inte ens när jag var inne och besiktiga med akro systemet kanske berodde på att han va en bra snubbe enligt tillverkaren så heter det ju street legal men dom e ju lite använda & urblåsta liksom som PL ungefär :D

:fart

tl1000larsson skrev:
2655922
fast ärligt talat har jag ingen aning det var nog mer ett elakt skämt :arsele eftersom han kör både TL och motard så måste han va bra snubbe :tummenupp

:kramas

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
2657347 Är vi bara 4 st som ska ha en kupplingskåpa till våra TL:ar. :näsblod

Jag skulle gärna köpt, men jag håller på och fixar en ny bil och alla pengar plöjs ner där just nu.

Dessutom har jag ju redan Yoshi kopplingskåpan :hihi
Och så ligger prioriteringen så här på Tillern
1. fixa motorn
2. nya kåpor (TLR OEM stil, från Chelpa då var det tänkt)
3. Lackera om nya kåpor. Jag hittade min gamla färgsättnings plan på en papperslapp i hallen... Gul och Svart, såklart. två übersnabba färger i en och den kommer bli sveriges snabbaste Tiller :hihi

:hej

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Men alla som införskaffat en TL nu på senare dag måste ju va sugna på en kåpa? Vore synd om vi skulle missa detta :(

Och klart att du ska ha en i reserv Putte!! :D

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Säsongen slut för min del...

Jaha, då var det färdigåkt för i år...

... körde just hojen till MP-racing för vinterns arbete.

Det blir Öhlinsfjädrar i gaffeln, allmän genomgång av bakfjädringen samt stålomspunna bromsslangar.

Iväg till jobbet och jobba övertid :D

... fick dessutom en liten runda på 3 mil. Torra vägar, 6 grader varmt och uppehåll... precis som vilken försommarnatt som helst...

... nu kan snön få komma precis när som helst :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag körde min XR i helgen. Kul som det var, så var däcken iskalla efter 1 timmes körning... :näsblod

Och själv hoppade jag i varmt bad...

Provade även att köra med orginal insatsen till rykröret. Var tvungen att kolla hur den gick nu när SRW har ljudkrav.
Fi fan vad kast den gick...
Så lite kärlek måste till för XRen under vintern, och det är ytterligare ett skäl att jag inte kan spendera för mkt på Tillern :(
Kunde wheela den på 3an innan, nu gick den inte ens upp på tvåan... känns som jag tappade 10 kusar... :näsblod

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Vad har jag för nytta av power comander i min hoj? Får jag mera effekt ut ur den? Finns det större luft burk att köpa till tlr?
Mvh Axl45

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Axl45 skrev:
2659775 Vad har jag för nytta av power comander i min hoj? Får jag mera effekt ut ur den? Finns det större luft burk att köpa till tlr?
Mvh Axl45
Du kan finjustera insprutningen så att hojen får en bättre bränsleblandning, vilket framförallt behövs om du har moddat med nån form av trimning. Det ger bättre effekt.

Större luftburk vet jag inte, men du kan öka flödet i den iaf:
http://www.carlsalter.com/tlrairboxmod.html

Kolla noga på instruktionen bara. På bilderna där han ritat med gult var man ska skära har han ritat lite för mycket... Man ska inte skära riktigt så mycket som det visar där, men om man bläddrar ner lite och ser på det färdiga resultatet så ser man bättre.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Bargh...måste verkligen få det där jobbet så att jag kan köpa lite julkappar till mig själv.
Vårens inköpslista:
Pazzo levelers (Svarta, korta med guldbling bling)
Sato rearsets
Fixa jäkla repade yoshisystemet (blä)
Clear cover
Något klägg som får ersätta ena kåp packningen:rolleyes:

Alternativt är ju att lura putteliten att min hoj är hans så kan han modda den för han är ju helt tokig i det, sen pluttrar jag bara ner och stjäl tillbaka den när han är klar...attans vad smart jag är!:arsele

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:rofl

Jag tror du blandar ihop mig med Robban, jag kör ju en TL R, och skulle jag ta fel så är jag nog så full att jag inte vill se resultatet av den där garage timmen... :hihi

Fast... du får gärna ställa den i mitt garage. Men, bli inte förvånad om den förvandlas till en kontantinsats till en "ny" Audi... :tungan :banana

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Då har man precis vart o dragit en repa med Tillern. Var riktigt skönt:tummenupp
Möte TVÅ hojar..inga sporthojar men endå.
Hade nästan glömt hur skönt det låter:D

Bifogat

• DSC04460liten.JPG
    DSC04460liten.JPG
    128.7 KB · Visningar: 62
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...