TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

JET A1

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Veberöd
Hoj
KTM 640SM-05,TL 1000s-97,Husqvarna ...
Streetfighter

Hej alla TL-åkare!Finns det någon som har lite bra tips på var man hittar streetfighter-grejor till TLs tex styrkronor,framlampa mm ,gärna med bra priser.:) :)En av dom snyggaste fighterbygge jag har sett med en TLr,förresten..:tummenupp
 

Bifogat

  • TL r Streetfighter.jpg 2.jpg
    TL r Streetfighter.jpg 2.jpg
    65.2 KB · Visningar: 93
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tyckte inte om den där, aldeles för stor framkåpa, och varför sätter man en S framskärm på en R?
Jag tycker inte ens om den på S:en....

Men Röven och underkåpan såg bra ut.

Kolla ebay, du bör kunna hitta nån som har grejor fär till bra pris.
Annars kanske streetfighterstore har något till dig.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Kända problem med TL 1000 R?

Hej

Trots allt snack om försäkringspremier så blir det hoj till våren igen :tummenupp

Var inne på att köpa en TL 1000 R för snart 3 år sedan men det blev en Aprilia Falco istället. Var mycket nöjd med den men fick sälja pga tidsbrist.

Har hört rykten från kollegor att motorn i TL maskinerna råkat ut för en del haverier, tror det var vevlager som nämndes.
Har inte varit inne på TL-tråden på länge så så undrar om ryktet är sant eller överdrivet?

Tips om vad man bör se upp med allmänt vid köp av TL1000R mottages varmt

Ha det gött :)
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Black-Wolf skrev:
2662966
Tips om vad man bör se upp med allmänt vid köp av TL1000R mottages varmt

Euforiskt välmående
Leende som är så stort att det gör ont
Rysningar längs ryggraden
Hörselskador
...och lååånga sköna uuiiiilisar
:tummenupp :D


---
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Tjena boys!

Lite uppdateringar hur mina projekt framskrider....




Putteliten, så blev den slutliga designen på rotationsbordet som
du såg när du var på besök! O den funkar lysande!!




Inte ens dom dyraste avgassystemen har flänsarna i rostfritt!! :yoparty




Dom här bitarna fick lite stryk idag av mig.... o blev till slut så här.....




Så dom blev lite nice.... små steg... med dock steg! :gnissla

Nu har jag kommit på att jag får bygga en jigg till min extra motor som
den kan "stå" i så kan jag bygga systemet på den istället för den som sitter
i min hoj...... så nu fick man ett sidoprojekt till innan man kan fortsätta! :huvet

Men den blir nog klar imorgon...... :D

Ha en skön helg!

R
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robster skrev:
2663139 Tjena boys!

Men den blir nog klar imorgon...... :D

Ha en skön helg!

R

Feck Robban, jag blir impregnerad, helt enkelt vackert.

Det där kommer dom bli dom mest välspenderade 16papp jag har lagt på hojen :yoparty

Black-Wolf skrev:
2662966 Hej

Trots allt snack om försäkringspremier så blir det hoj till våren igen :tummenupp

Var inne på att köpa en TL 1000 R för snart 3 år sedan men det blev en Aprilia Falco istället. Var mycket nöjd med den men fick sälja pga tidsbrist.

Har hört rykten från kollegor att motorn i TL maskinerna råkat ut för en del haverier, tror det var vevlager som nämndes.
Har inte varit inne på TL-tråden på länge så så undrar om ryktet är sant eller överdrivet?

Tips om vad man bör se upp med allmänt vid köp av TL1000R mottages varmt

Ha det gött :)
Läs lite i länken.
 
Last edited:

TLRR

Guest
Tjena boy´s !

Tänkte passa på och säga hej då,då jag sagt upp mitt medlemskap på Sporthoj.com. Kommer väl titta in nångång kanske.Inget speciellt skäl är det heller men tycker Sporthoj har blivit tråkigt.

Så lycka till med era planer och modningar.Finns fortfarande kvar på TLzone.
God jul och gott nytt år.
Mvh.
/Ronny
 
Last edited:

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Ort
LUND
Hoj
Factory-04
TL1000s motor stulen i Lund: motor nr T501-114702

Hej i vintermörkret,
Gick ner i garaget i går kväll. När jag låst upp och tittar in så är det något som är fel.
Första sekunden så ser jag det inte men sedan ser jag att hojen var avtäckt, kapellet borta, hummm, det är också mer utrymme än vanligt... humm igen, sedan FAAANNN iHELVETE någon har varit inne och ...... är det något borta?? Snabbt skannar jag av mina grejor, nää hojen är där och mina däck och depåstödet, domkraften och trampcykeln men humm, JÄVLAR SATAN resevmotorn är borta.
Adrenalinet pumpar, SATAN, vad mer är borta, jag känner mig blind, försöker metodiskt tänka efter vad stod här och vad stod där... tillsut inser jag att också mina sommarhjul till bilen är borta liksom verktygslådan, pallbockarna och min borrhammare.

Det är ingen åverkan på dörren som var låst när jag kom, har sådana figurer nycklar?

Har precis gjort polisanmälan och dom säger att detta inte är ett spaningsärende för det finns inga spår efter gärningsmannen och inga vitten... det är ju uppmuntrande att höra eller hur...

Nu väntar samtal med försäkringsbolagen, undrar om det gör mig på bättre humör?
/TLUFFE
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Uffe J skrev:
2664223 Hej i vintermörkret,
Gick ner i garaget i går kväll. När jag låst upp och tittar in så är det något som är fel.
Första sekunden så ser jag det inte men sedan ser jag att hojen var avtäckt, kapellet borta, hummm, det är också mer utrymme än vanligt... humm igen, sedan FAAANNN iHELVETE någon har varit inne och ...... är det något borta?? Snabbt skannar jag av mina grejor, nää hojen är där och mina däck och depåstödet, domkraften och trampcykeln men humm, JÄVLAR SATAN resevmotorn är borta.
Adrenalinet pumpar, SATAN, vad mer är borta, jag känner mig blind, försöker metodiskt tänka efter vad stod här och vad stod där... tillsut inser jag att också mina sommarhjul till bilen är borta liksom verktygslådan, pallbockarna och min borrhammare.

Det är ingen åverkan på dörren som var låst när jag kom, har sådana figurer nycklar?

Har precis gjort polisanmälan och dom säger att detta inte är ett spaningsärende för det finns inga spår efter gärningsmannen och inga vitten... det är ju uppmuntrande att höra eller hur...

Nu väntar samtal med försäkringsbolagen, undrar om det gör mig på bättre humör?
/TLUFFE

fy fan va svinit:huvet va det ett privat garage eller delar du med fler:confused: får väll hålla koll på blocket om det dycker upp delar eller en motor :gnissla

TLRR skrev:
2664193 Tjena boy´s !

Tänkte passa på och säga hej då,då jag sagt upp mitt medlemskap på Sporthoj.com. Kommer väl titta in nångång kanske.Inget speciellt skäl är det heller men tycker Sporthoj har blivit tråkigt.

Så lycka till med era planer och modningar.Finns fortfarande kvar på TLzone.
God jul och gott nytt år.
Mvh.
/Ronny


fan av skönt äntligen slipper vi ditt djävla gnäll
:jäs :cpparty :blah :slicka :yoparty


men du stannar kvar på zonen annars :sissy
 
Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Ja kan fan inte wheeeeela men det där e ju en TLS:pannkyss
+ att mina "wheellisar endast är 20cm på sin max höjd och den där var rätt skaplig innan han träffa dörren..hehe:D


tl1000larsson skrev:
2662867 Ser ut som MrDawe :va

:D
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Uffe J skrev:
2664223
Har precis gjort polisanmälan och dom säger att detta inte är ett spaningsärende för det finns inga spår efter gärningsmannen och inga vitten... det är ju uppmuntrande att höra eller hur...

/TLUFFE

Sorgligt att höra.

Fick själv min gamla FJR 1300 stulen för ett par år sedan :gnissla

Spaningsuppslag saknas är en standardfras från länsman... det innebär att de inte kommer smyga i buskarna runt skroten eller börja göra hembesök hos kända tjuvar.

Det viktigaste nu (för att ha en chans att få tillbaka dina grejor) är att du förser länsman med allt vad du kan hitta i form av märkning, tillverkningsnummer, modellnummer etc... Dubbelkolla på dina anmälningskopior så att alla sifferkombinationer stämmer VIKTIGT!!!
Jag blev uppringd av länsman i Blekinge efter några månader. Då hade de hittat diverse delar från min FJR slaktad på en släpvagn påväg till Litauen. Tre litauer som hade en skåpbil och släp fulla med 4 crosshojar och 3 landsvägshojar i delar + massor med gods från villainbrott.

Och glöm inte att själv scanna E-bay och liknande... det är ju faktiskt du som har störst möjlighet att känna igen dina grejor på en beskrivning eller bild.
 

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Ort
LUND
Hoj
Factory-04
tl1000larsson skrev:
2664281 fy fan va svinit:huvet va det ett privat garage eller delar du med fler:confused: får väll hålla koll på blocket om det dycker upp delar eller en motor :gnissla

Nej jag har ett garage i en garagelänga, egen port men bara "hönsnät" emellan till grannarna...
 

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Ort
LUND
Hoj
Factory-04
Rickar skrev:
2664534 Sorgligt att höra.

Fick själv min gamla FJR 1300 stulen för ett par år sedan :gnissla

Spaningsuppslag saknas är en standardfras från länsman... det innebär att de inte kommer smyga i buskarna runt skroten eller börja göra hembesök hos kända tjuvar.

Det viktigaste nu (för att ha en chans att få tillbaka dina grejor) är att du förser länsman med allt vad du kan hitta i form av märkning, tillverkningsnummer, modellnummer etc... Dubbelkolla på dina anmälningskopior så att alla sifferkombinationer stämmer VIKTIGT!!!
Jag blev uppringd av länsman i Blekinge efter några månader. Då hade de hittat diverse delar från min FJR slaktad på en släpvagn påväg till Litauen. Tre litauer som hade en skåpbil och släp fulla med 4 crosshojar och 3 landsvägshojar i delar + massor med gods från villainbrott.

Och glöm inte att själv scanna E-bay och liknande... det är ju faktiskt du som har störst möjlighet att känna igen dina grejor på en beskrivning eller bild.

Tack för tippsen, jag ska kolla noga !
/Uffe
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Du säger så här...

"Du Robban som är så rackarns duktig på att svetsa och bocka rör, vi skulle ha haft ett gäng depåstöd."

Sen väntar man på tomten :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top