TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Nån som vet vad ett par(2st) nya bromskivor går på till TLR:en? börjar få lite kant

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2779677 Ja han kontakta mej med..Sket i det o beställde en SH.COM tröja istället:D
Han var lite lustig den killen, han blev som brydd när jag inte ens ville ha hem tröjan o titta på den, pappskalle.

Inte tänker jag betala sånna pengar för en fejk tröja...

Det kan man modda hojjen för istället. :)

Kevlar

Socio#3414
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
DUCATI 748SP 1996
Det är över ett år sen han loggade in på sporthoj, han lever väl fortfarande?

Visste lever J-Bone. Han har dock fått en massa konstiga saker på hjärnan..typ som att har planer på att sälja hojen :confused: Ska säga till honom att logga in och säga hej! :tummenupp

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
MP-Racing i Billesholm håller "öppet hus" i April.

http://www.mp-racing.se/

Han tryckte ut 129,2 HP ur min TLR. Med Akra, Dynojet, TRE-mod och moddad luftburk.

Kostnad i vanliga fall... se prislistan på hans hemsida.

:hej

Hur har du gjort för att modda din luftburk?
Har lite funderingar på att modda min burk med, Har det blivit nån skillnad på din?

MVH Thommy

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Hur har du gjort för att modda din luftburk?
Har lite funderingar på att modda min burk med, Har det blivit nån skillnad på din?

MVH Thommy

JAG GJORT? Mhhuuuoooaaahh... JAG har tummen centrerad i näven... det jag gjorde var att jobba massor med övertid och sedan slanta MP-racing för jobbet.

Det mesta står i mitt garage... men kortfattat: När jag köpte hojen var den fösedd med Akra Evo men INTE mappad???

MPR pillade dit en TRE och en Dynojet Powercomander. Han öppnade upp luftburken, satte i ett sportfilter och därefter körde han den i sin bänk och mappade den. Han programerar sina egna mappar. (Artikel om hans bänk i senaste BIKE)
Vad gäller luftburken så vet jag bara att han sågat upp och gjort mer utrymme i burken.

Jag skall ta en bild på diagrammet från mappningen och lägga in någon dag när jag känner mig som en hacker :gnissla

Om det finns intresse kan jag ta bilder av luftburken oxå...

Skillnad... jepp :yoparty Den går utan att skjuta bakåt på lågvarv och den klättrar upp på slangen på ettan och tvåan om man inte är försiktig... e man ju inte...:rolleyes:

Snöiga hälsningar från Skåne:huvet

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Last edited:

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
JAG GJORT? Mhhuuuoooaaahh... JAG har tummen centrerad i näven... det jag gjorde var att jobba massor med övertid och sedan slanta MP-racing för jobbet.

Det mesta står i mitt garage... men kortfattat: När jag köpte hojen var den fösedd med Akra Evo men INTE mappad???

MPR pillade dit en TRE och en Dynojet Powercomander. Han öppnade upp luftburken, satte i ett sportfilter och därefter körde han den i sin bänk och mappade den. Han programerar sina egna mappar. (Artikel om hans bänk i senaste BIKE)
Vad gäller luftburken så vet jag bara att han sågat upp och gjort mer utrymme i burken.

Jag skall ta en bild på diagrammet från mappningen och lägga in någon dag när jag känner mig som en hacker :gnissla

Skillnad... jepp :yoparty Den går utan att skjuta bakåt på lågvarv och den klättrar upp på slangen på ettan och tvåan om man inte är försiktig... e man ju inte...:rolleyes:

Ja det kan du ju göra om du vill, det vore ju snällt :tummenupp

Mvh Thommy

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj

Det finns bilder på min sharkskinz airbox ett par sidor bak i denna tråd, den är betdyligt öppnare och större än orginal.
Länka gärna upp några bilder på din moddade luftburk :)
Vad kör du med för filter som har modda luftburken annars, själv har jag pipercross filter i min :näsblod

Back to work----->:näsblod

Rickar

Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Edit: Nyss kommit hem från jobbet... blåser som f-n i Skåne inatt

Jehepp... nu ska vi se...

Hmm... bilder...

Jag har ett BMC-racing filter, tvättbart.

Slänger in bild på diagrammet after bänkningen. Bifogar också en bild på min hoj med den Singel/racing-bak i kolfiber som satt på när jag köpte den.

Bakänden med moddade R6 bakljus, inklusive subframe är kanske, nog möjligen till salu... jag har inte bestämmt mig ännu.

Bud någon???

Bifogat

• Mappning.JPG
    Mappning.JPG
    141.5 KB · Visningar: 91
  • Tiller racebak (Medium).JPG
    Tiller racebak (Medium).JPG
    103.4 KB · Visningar: 74

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Edit: Nyss kommit hem från jobbet... blåser som f-n i Skåne inatt

Jehepp... nu ska vi se...

Hmm... bilder...

Jag har ett BMC-racing filter, tvättbart.

Slänger in bild på diagrammet after bänkningen. Bifogar också en bild på min hoj med den Singel/racing-bak i kolfiber som satt på när jag köpte den.

Bakänden med moddade R6 bakljus, inklusive subframe är kanske, nog möjligen till salu... jag har inte bestämmt mig ännu.

Bud någon???

Jag måste fråga dig om du märkte någon skillnad efter att du köpte powercommander och innan?Funderar själv på att köpa en sån nu när jag har moddat lite :tungan

Rickar

Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Jag måste fråga dig om du märkte någon skillnad efter att du köpte powercommander och innan?Funderar själv på att köpa en sån nu när jag har moddat lite :tungan

Jag är grymt imponerad av Tillerns prestanda redan från början... men skillnad med Powercomander javisst.

I mitt fall så blev det PC. TRE-modd, bänkning med ny mappning OCH moddad luftburk samtidigt så jag kan kanske inte säga riktigt vilket som gjorde mest nytta :va

Jag anser dock att resultatet blev jättebra... främst:
- renare gång från låga varv
- kraftigare acceleration med MYCKET tydligare bottenvrid
- ett j-a skjut på toppen, det känns som den aldrig vill sluta knuffa på :D

... men som sagt... vilken modd gjorde mest nytta???

... jag rekomendera givetvis alltihop samtidigt :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Jag anser dock att resultatet blev jättebra... främst:
- renare gång från låga varv
- kraftigare acceleration med MYCKET tydligare bottenvrid
- ett j-a skjut på toppen, det känns som den aldrig vill sluta knuffa på :D

f-n f-n f-n f-n Nu blev jag så där sjukt sugen på att köra Tillern :gnissla

En dragstripp på motorvägen hade ju räckt, bara att få känna trycket av en WOT... :yoparty

För 5 dagar sen körde jag hoj... :rolleyes:

DSC00254.jpg

Last edited:

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Hej!!
Har lite funderingar på att modda om luftburken till joeV:s variant, tänkte höra med er lite om det är någon som har gjort det och vad ni tycker om det?
Vart det nån märkbar skillnad?
Sen om ni har några bilder på hur ni har gjort med era luftburks moddar skulle det ju inte skada :)

Mvh Thommy

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...