TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2775577 Vad har ni som bänkat era cyklar pröjsat?
Hörde med carlbarks i kumla. Dom skulle ha 3500.
Tyckte det lät jävligt dyrt, men det kanske det inte är?
AB finmek ovanför Uppsala skulle ha ca 1500-2000:- beroende på hur lång tid det skulle ta att få den bra, jag har dock inte varit där än, ska dit nu i vår.

Jag tycker 3500:- låter dyrt om det inte är nåt väldigt speciellt de gör på den. Jag kan tänka mig att en komplett bänkning med mappning på individuella cylindrar med en PCIII, kanske inklusive nån tändningsmappning också skulle motivera priset...

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Bänkning

MP-Racing i Billesholm håller "öppet hus" i April.

http://www.mp-racing.se/

Han tryckte ut 129,2 HP ur min TLR. Med Akra, Dynojet, TRE-mod och moddad luftburk.

Kostnad i vanliga fall... se prislistan på hans hemsida.

:hej

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Hallå grabbar nu är jag inte hojlös längre har lagt handpenning på en RÖD TLR 98 så nu är jag med i matchen igen :yoparty .Har inga foton än men det kommer:)

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hallå grabbar nu är jag inte hojlös längre har lagt handpenning på en RÖD TLR 98 så nu är jag med i matchen igen :yoparty .Har inga foton än men det kommer:)

Välkommen in i den röda TL1000R klubben!! Så vitt jag vet så är det bara jag och fredde som har den röda snabba...

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil

Grattis, bra val!:tummenupp

Men ta det nu lungt med att blinga den! Annars måste jag ju jobba en jäkla massa och blinga ännu mer! :näsblod

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Grattis, bra val!:tummenupp

Men ta det nu lungt med att blinga den! Annars måste jag ju jobba en jäkla massa och blinga ännu mer! :näsblod
Du kan va lugn Fredde det blir nog ingen moddning den här vintern.Hojen är utrustad med mullerburkar(REMUS) och miniblink så så blir det i år sen får vi se :tungan

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Nån fler än jag som blivit kontaktad av en kille ifrån world classic bike?

Han ville att jag skulle köpa 2 specialtryckta tröjor för 900? :hihi

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95

Jo, jag fick ett liknande samtal under hösten. Jag tror att det finns en tråd om detta sedan tidigare. Jag kan också tillägga att jag inte nappade på erbjudandet.

AB finmek ovanför Uppsala skulle ha ca 1500-2000:- beroende på hur lång tid det skulle ta att få den bra, jag har dock inte varit där än, ska dit nu i vår.

Jag tycker 3500:- låter dyrt om det inte är nåt väldigt speciellt de gör på den. Jag kan tänka mig att en komplett bänkning med mappning på individuella cylindrar med en PCIII, kanske inklusive nån tändningsmappning också skulle motivera priset...

Kan man få det billigare om man bänkar flera liknande hojar vid samma tillfälle? Jag tänkte att jag skulle bänka min pärla nu i vår, och det någonstans i Stockholmstrakten.

Någon som har bänkat sin hoj på Din MC i Sollentuna?
Octo, får man hänga på till AB Finmek i annat fall?

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2778116 Nån fler än jag som blivit kontaktad av en kille ifrån world classic bike?

Jag med. Fast de skulle kosta 1200:- för mig... :mad:

Någon som har bänkat sin hoj på Din MC i Sollentuna?
Octo, får man hänga på till AB Finmek i annat fall?

Tror inte det är nån form av mängdrabatt om man kommer flera, men det kan vara najst med lite sällskap ändå. Du får gärna hänga med dit. Metkallica skulle också bänka där. Vi får försöka lyckas tajma ihop det då nån dag då alla kan.

När blir det körbara vägar här i södern? Trodde det skulle börja bli barmark snart, men det ser ju ut att bli vinter ett varv till... Sen att man har massa mek kvar är ju en annan sak, men jag tänkte att värsta snön i garaget skulle smälta bort innan jag mekar nåt mer.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Usch vad fult, ska du verkligen åka på den där?

Har du ingen som helst självrespekt, att visa upp dig på nå dylikt måste ju vara som att erkänna att man delar sommarställe med Hitler.

:hihi

Den var fin :D

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87

När blir det körbara vägar här i södern? Trodde det skulle börja bli barmark snart, men det ser ju ut att bli vinter ett varv till...

Vi har haft körbart i flera veckor. Såg nog 20 hojar ute i lördags, flera av dem var stora sporthojar (inte bara Bumse med handskydd och vindruta).

Tyvärr så vaknade vi i morse med snöstorm och drivor. TV lovar snö i tre dagar framöver :mad: :huvet

Nåja... sommaren kommer...

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul

Ja, jag fick ett vykort!

Ringde upp och kollade, men "tony" var ute när jag ringde.
Tyckte det hela verkade lite oseriöst så jag brydde mig inte om att
lämna något tel. nummer och be honom ringa upp.

Blev lite överraskad faktiskt, inte van att få reklam på det viset.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...