TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Välkommen tillbaks Ruaro. Vem sålde du hojen till om du kunde köpa tillbaks den efter bara ett år? Lyckades du klota med den förra året?

Ta det lugnt med din TL, hon kräver respekt. :whip

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Så du köper igen samma hoj altså, fräckt.

Du är välkommen.

nee inte samma.. men en tiller :D

Den förra tog försäkringsbolaget.. 80k skulle det kosta att laga sa dom. men ett par veckor senare hade verkstan inte kvar den och vi fick en ny tl ägare i stan.. inte kollat upp om det är min förra än... men jag tror att verkstan hittade på massa skodor lagade upp den och sålde.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2767755 Kan ju bero på att den hojen aldrig varit i ett stycke :hihi
Ohhh, det var lite lågt Puttefnask... :hihi

Fredde:
Jag har som inga planer för vintern, jag har beställt lite prylar ifrån van, sen hänger ju allt på hur mycket jag jobbar, på mina student pengar får jag inte så himla mycket fina saker till min hoj...

Men om jag får råd till våren så ska jag nog lacka om hojen, så jag törs åka ner till skåne o Robban. :)

Sen som sagt, är ju listan lång, men pengarna saknas, som vanligt.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil

Fredde:
Jag har som inga planer för vintern, jag har beställt lite prylar ifrån van, sen hänger ju allt på hur mycket jag jobbar, på mina student pengar får jag inte så himla mycket fina saker till min hoj...

Men om jag får råd till våren så ska jag nog lacka om hojen, så jag törs åka ner till skåne o Robban. :)

Sen som sagt, är ju listan lång, men pengarna saknas, som vanligt.

Jo pengarna som inte finns till tyvärr :(

Klart du ska komma ner till Skåne och visa upp bågen!

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Jag ska köpa en power commander men jag vet inte vilken jag ska köpa!?
Det tycks ju finnas 3 olika modeller av PC 3 men vilken ska man välja eller säljer någon här en beg. power commander 2 kanske till en tlr :va
Om nån vet nått klokt inom detta så får ni gärna berätta, såg att pc3 usb kostade 2995 på bikeshop vilket jag tyckte var ett rätt bra pris.

Hur är det annars om man jämnför pc2 mot pc3an?
Såg att pc2 ställer också på tändingen, är den bättre än 3:an?

Alla svar är välkomna :)

LuddE_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R-07
Jag ska köpa en power commander men jag vet inte vilken jag ska köpa!?
Det tycks ju finnas 3 olika modeller av PC 3 men vilken ska man välja eller säljer någon här en beg. power commander 2 kanske till en tlr :va
Om nån vet nått klokt inom detta så får ni gärna berätta, såg att pc3 usb kostade 2995 på bikeshop vilket jag tyckte var ett rätt bra pris.

har precis fått förklarat för mej att PC3 går att ställa in med 250varvs intervall och PC2 "bara" med 500... så 3:an är väl bättre men frågan är ju om det behövs, det kan inte jag svara på iaf.:tummenupp

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2768741 Jag ska köpa en power commander men jag vet inte vilken jag ska köpa!?

Jag blev lite fundersam efter att ha pratat med Anders på AB finmekaniska - en nisse i Uppsalatrakten som verkar ha bra koll på att bänka cyklar. Han rekommenderade INTE en PC till TL-cyklarna, det var tydligen ofta problem med att få bort ryckigheten på lägre varv. Nu snackar han nog PCII eftersom PCIII'an är så ny, men han rekommenderade istället en TFI, något jag inte har nån erfarenhet av.

Kan kanske vara värt att kolla upp innan du investerar i en PC? Vore det inte för att jag redan har en PCII hade jag tittat närmare på TFI.

PCIIIr kan ställa tändningen men inte vanliga PCIII. PCII har en tändmodul men den är oftast avstängd för att Dynojet hade massor med problem med den.

En PCIII funkar dessutom annorlunda än en PCII då en PCII modifierar insignalerna till ECU'n för att lura den att justera bränslemängderna, medans en PCIII modifierar utsignalerna, dvs justerar bränslemängden direkt. Det ska gå att justera individuellt per cylinder också vilket kanske kan vara bra om man kan lyckas justera det rätt.

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Hmm, vet, f'låt :krama

Det är ju Lasse som är den stygga vargen här :hihi

Jag blev lite fundersam efter att ha pratat med Anders på AB finmekaniska - en nisse i Uppsalatrakten som verkar ha bra koll på att bänka cyklar. Han rekommenderade INTE en PC till TL-cyklarna, det var tydligen ofta problem med att få bort ryckigheten på lägre varv. Nu snackar han nog PCII eftersom PCIII'an är så ny, men han rekommenderade istället en TFI, något jag inte har nån erfarenhet av.

Kan kanske vara värt att kolla upp innan du investerar i en PC? Vore det inte för att jag redan har en PCII hade jag tittat närmare på TFI.

PCIIIr kan ställa tändningen men inte vanliga PCIII. PCII har en tändmodul men den är oftast avstängd för att Dynojet hade massor med problem med den.

:rolleyes: :rolleyes:
Jag har faktiskt en TFI liggandes i garaget...
Någon gång får jag nog tummen ur, men först måste ju motorn gå rent innan jag vill lägga till ytterligere en strul-faktor.

Men, vad jag vet är J-bone den enda i TL-Tråden som install en.
Har för mig att han var rätt nöjd, men kommer inte ihåg... :gnissla

Någon som vet var benet bor och kan åka dit, låsa in tösen i en gaderob, och dra ut benet på en TL tur??

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det är över ett år sen han loggade in på sporthoj, han lever väl fortfarande?

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj

En PCIII funkar dessutom annorlunda än en PCII då en PCII modifierar insignalerna till ECU'n för att lura den att justera bränslemängderna, medans en PCIII modifierar utsignalerna, dvs justerar bränslemängden direkt. Det ska gå att justera individuellt per cylinder också vilket kanske kan vara bra om man kan lyckas justera det rätt.

Anders e grym :yoparty

Hmm, vet, f'låt :krama

Det är ju Lasse som är den stygga vargen här :hihi

Någon som vet var benet bor och kan åka dit, låsa in tösen i en gaderob, och dra ut benet på en TL tur??

Jajjemen skåning :D

Tror benet e tja inte en susning :confused:

Ja du e ett pulver du :tungan

Blir nog fräckt med vita fälgar på röd TLR :tummenupp

Nu när man endå är här i tråden, hur brukar man banta TLR?
Är bra sugen på en men funderar lite på vikten. Känns den lika tung som den ser ut?

Lättast är att köpa en TLS :tuttar

Ahnelövs i Arlöv, kostade ca 500 per fälg för blästring och pulverlackning.

trodde det var hanna från arlöv hej :pannkyss

Seriöst:
1. Byt till 520 drev/kedja. Blir lite svagare men något lättare
2. Byt till aludrev bak. Personligen är jag tveksam men vissa verkar tycka att de funkar.
3. Wave-skivor är väl några gram lättare.

Annars har nog PL tagit upp det mesta. Hjul och avgassystem är väl de som är dyrast men ger mest viktbesparing.

beror väll på hur du drevar eller :va

har ett 520 kit i garaget med alu bakdrev kan väga det imorgon
:tummenupp

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

beror väll på hur du drevar eller :va

har ett 520 kit i garaget med alu bakdrev kan väga det imorgon
:tummenupp

Med "svagare" menade jag dreven och kedjan. Smalare kedja och tunnare drev är lite vekare och det är kanske inte det smartaste på en liters-twin?
Nåja, vissa kör ju på det och det verkar funka fast de kanske kör som småflickor? :hihi

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Med "svagare" menade jag dreven och kedjan. Smalare kedja och tunnare drev är lite vekare och det är kanske inte det smartaste på en liters-twin?
Nåja, vissa kör ju på det och det verkar funka fast de kanske kör som småflickor? :hihi

Ahh du menar så då jag fatta :tummenupp

Jag köpte D.I.D`s värsta 520 guldplätterade kedja dyr javisst bäst jajjemen används i racing.

Tror nog att kedjan pallar och framdrevet likaså alubakdrevet tja kolla så det spårar, rätt spänd kedja smörjd o.s.v så borde även det funka :tummenupp

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj

Ska kolla efter en såndär TFI som du rekomenderar :) Tror det behövs eftersom jag ska försöka få tag på hel system(har bara art slipon)till min tiller plus min nya luft burk som är STOR :brynad
Funderar också på att höra av mig till Lars igen som jag köpte luftburken av och köpa hans kamaxlar :brynad
Vad finns det mera att trimma? detta är ju bara början!

Putteliten!
Du säljer inte din TFI till mig annars letar jag upp en annan :gnissla

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Fredde! kan du inte lägga ut lite bilder nu när du fått vita fälgar. Jag är nyfiken på resultatet!

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Har inte kunnat montera bakfälgen än. Har inflamation i min handled så jag måste tyvärr vila den lite. Men jag kan lägga upp några bilder på hur långt jag kommit än så länge..

PICT0130.jpg

PICT0127.jpg

PICT0121.jpg

PICT0119.jpg

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Axl å NatoN, visst ses vi på nån rostsväng här i trakterna om ett par månader?
Var i Muppsala (med omnejd) bor ni? Jag bor iaf i kanten på Stenhagengettot. :näsblod

Har du en tlr Axl?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...