Då är det bara å meka å sen fota mer! Spännande å se hur det ser ut på hojen.
Är det pulverlack eller "vanlig"?
Pulverlack..
Då är det bara å meka å sen fota mer! Spännande å se hur det ser ut på hojen.
Är det pulverlack eller "vanlig"?
Sjysst. Det blir en så snyggt mjuk tjock yta av det. Hållbart ska det vara också.2762274Pulverlack..
- Fina vita fälgar -
Kanonsnyggt
Hur mycket costa???
Vem lacka???
hur brukar man banta TLR?
Nån som har förslag på vart man hittar bra mörktonat kåpglas i orginal size till TL1000S om man inte vill beställa suzuki orginal ?
Har kollat lite på S-Racing och deras Powerbronze, nån som kör med dessa och är nöjd ?
Nu när man endå är här i tråden, hur brukar man banta TLR?
Är bra sugen på en men funderar lite på vikten. Känns den lika tung som den ser ut?
Andra får fylla på mer tips
Andra får fylla på mer tips
Hjul och avgassystem är väl de som är dyrast men ger mest viktbesparing.
Beror ju lite på vad du vill åt. Lätta "ovanför" sänker tyngdpunkten vilket kan vara bra för cykeln men att lätta "under" fjädringen, dvs den ofjädrade vikten har flera olika fördelar.2764759Fråga:
Skall man inte försöka lätta "ovan fjädringen" för att få ut mest av det??? Eller har jag fått det om bakfoten
Att byta fälgar blir ju att lätta kilon "närmast asfalten".
... troligen är jag väl helt ute och seglar... eller???
Rackarns vad många svåra ord du kan Ivar...2764965Beror ju lite på vad du vill åt. Lätta "ovanför" sänker tyngdpunkten vilket kan vara bra för cykeln men att lätta "under" fjädringen, dvs den ofjädrade vikten har flera olika fördelar.
- Mindre ofjädrad vikt ger effektivare fjädring och dämpning. Det blir lättare för fjädringen att se till att hjulen hela tiden har markkontakt (vilket förutom lite åkkomfort är fjädringens syfte)
- Lättare hjul ger mycket mindre gyroeffekt. När hjulen roterar kommer hjulens roterande massa att ge upphov till en gyroeffekt som gör hjulen trögsvängda. Gyroeffekten bygger på "massans tröghet" vilket gör att om hjulen väl börjat rotera i en riktning så vill de ogärna ändra både rotationshastighet och vinkel. En cykel med lätta hjul kommer att upplevas mycket lättare när den körs än motsvarande cykel med tyngre hjul, skillnaden blir dessutom större ju fortare du kör.
Är du snäll kan du få köpa nån av mina autografer på Ebay.2765030Rackarns vad många svåra ord du kan Ivar...
Så du köper igen samma hoj altså, fräckt.2766900Tjoo och tjenare.. nu kommer jag nog komma tebax till denna tråd.. Jag införskaffade mig ju en tlr som första hoj innan jag någonsin suttit på en hoj och utan kort var jag ju bara tvungen att prova den kan ju säga att man lär ju sig en läxa och det är inget att rekomendera.. för det är ju ingen moppe man kör (det vet jag nu ) så när vägen svänger och man börjar vicka på styret ist för att luta hojjen så kan ni ju räkna ut vad som händer.. och det hade inte spelat någon roll om det var en 600 eller 1000 (det har jag fått höra så mycket nu) har man inget kort ska man inte köra och jag hade vurpat med vilken hoj det än var.. så nog med det.. jag lärde mig en läxa och tog mitt kort skaffade mig en vtr sp1... ooooo vad roligt jag hade med den hojjen. av ekonomiska själ sålde jag den efter säsongen och ska nu på fredag hämta min tlr igen
vi är nu 4 st i lilla lidköping som åker runt på TLR.. riktigt fin hoj. och nu hoppas jag få njuta lika mycket av den som alla säger. och det tvekar jag inte en sekund på.. har grym abstinens nu.
Så du köper igen samma hoj altså, fräckt.
Du är välkommen.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |