TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
CBR 1000RR
JAG GJORT? Mhhuuuoooaaahh... JAG har tummen centrerad i näven... det jag gjorde var att jobba massor med övertid och sedan slanta MP-racing för jobbet.

Det mesta står i mitt garage... men kortfattat: När jag köpte hojen var den fösedd med Akra Evo men INTE mappad???

MPR pillade dit en TRE och en Dynojet Powercomander. Han öppnade upp luftburken, satte i ett sportfilter och därefter körde han den i sin bänk och mappade den. Han programerar sina egna mappar. (Artikel om hans bänk i senaste BIKE)
Vad gäller luftburken så vet jag bara att han sågat upp och gjort mer utrymme i burken.

Jag skall ta en bild på diagrammet från mappningen och lägga in någon dag när jag känner mig som en hacker :gnissla

Om det finns intresse kan jag ta bilder av luftburken oxå...

Skillnad... jepp :yoparty Den går utan att skjuta bakåt på lågvarv och den klättrar upp på slangen på ettan och tvåan om man inte är försiktig... e man ju inte...:rolleyes:

Snöiga hälsningar från Skåne:huvet

Vad kostade det kalaset hos MPR?

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Hade tänkt skaffa lite dekaler till min helsvarta tlr. någon som har en hel svart tlr med dekaler som har några tips?? Tror silver kan bli snyggt

Den är ju riktigt snygg helsvart.. men vill ha något som bryter lite.. kanske till och med någon som kan photoshoppa lite TLR dekaler?? hör av er isf så lägger jag upp bilder..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2783529 Hade tänkt skaffa lite dekaler till min helsvarta tlr. någon som har en hel svart tlr med dekaler som har några tips?? Tror silver kan bli snyggt

Den är ju riktigt snygg helsvart.. men vill ha något som bryter lite.. kanske till och med någon som kan photoshoppa lite TLR dekaler?? hör av er isf så lägger jag upp bilder..
Lägg upp bilder du så ska vi se vad vi kan göra.

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Vad kostade det kalaset hos MPR?

Mycket pengar blev det:D

Eftersom servicepapper och dylikt inte var helt i sin ordning då jag köpte hojen så gjorde jag en helservice oxå.

Då jag hade siktet inställt på mycket bankörning så byttes drivpaket och kedja ut till "värstingprylar".

Dessutom åtgick någon tusenlapp till felsökning och reparation då hojen gick ojämt och missade på bakre cyllindern.

För själva mappningen, Powercomander, TRE och moddning av luftburk i samband med mappningen betalade jag 6700:-

Enligt kvittot kostar bänkkörningen och mappningen 2500:-

Men för att få rättvisa priser så snacka med Mats på MP-Racing.

För övrig så håller han på och moddar min framgaffel just nu...Öhlinsfjädrar:yoparty

här är lite bilder

... den e riktigt läcker helsvart... skall du verkligen ha dekaler på den???

Last edited:

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00

... den e riktigt läcker helsvart... skall du verkligen ha dekaler på den???

Först tänkte jag inte det. men kanske ett S på tanken och ett TLR märke på sido kåpan. TL1000R märket blir för stort.. vill bara ha något som bryter lite. kanske kan står suzuki någonstans.. jag vet inte.. därför är jag mycket tacksam för tips.. även som ditt att behålla den som den är.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Lite mek idag :)

PICT0172.jpg

PICT0175.jpg

PICT0177.jpg

PICT0185.jpg

PICT0195.jpg

PICT0200.jpg

PICT0205.jpg

PICT0209.jpg

PICT0210.jpg

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
JAG GJORT? Mhhuuuoooaaahh... JAG har tummen centrerad i näven... det jag gjorde var att jobba massor med övertid och sedan slanta MP-racing för jobbet.

Det mesta står i mitt garage... men kortfattat: När jag köpte hojen var den fösedd med Akra Evo men INTE mappad???

MPR pillade dit en TRE och en Dynojet Powercomander. Han öppnade upp luftburken, satte i ett sportfilter och därefter körde han den i sin bänk och mappade den. Han programerar sina egna mappar. (Artikel om hans bänk i senaste BIKE)
Vad gäller luftburken så vet jag bara att han sågat upp och gjort mer utrymme i burken.

Jag skall ta en bild på diagrammet från mappningen och lägga in någon dag när jag känner mig som en hacker :gnissla

Om det finns intresse kan jag ta bilder av luftburken oxå...

Skillnad... jepp :yoparty Den går utan att skjuta bakåt på lågvarv och den klättrar upp på slangen på ettan och tvåan om man inte är försiktig... e man ju inte...:rolleyes:

Snöiga hälsningar från Skåne:huvet

Ja du kan ju slänga upp ett par bilder på luftburken om du vill!!

Mvh Thommy

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Tack! Ja där är fortfarnde lite kvar att göra. Huggern ska på. Motstånd ska lödas in till blinkersen fram. Och lite annat el arbete.

Låter som du har lagom mängd arbete kvar tills snön har smält i skåne :tungan

riktigt snygg hoj med trevliga mods du har Fredde!!

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Låter som du har lagom mängd arbete kvar tills snön har smält i skåne :tungan

riktigt snygg hoj med trevliga mods du har Fredde!!

Tack!
Allt elarbete ska en kompis till mig göra. Han håller dagligen på med finelektronik dessutom är han pedantisk. Så det kommer bli kanon!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...