... min "missade" väl inte, den mer typ "lade av" under några skunder...
Mats började med felsökning och hittade en dålig tändspole (heter det så
). Därefter hittade han inget fel men hojen gick som skit ändå.
Han var i kontakt med Suzuki och fick tips på att byta den ena dyra grejen efter den andra... som Suzuki skickade i löpande ström...
När inget hjälpte körde han till MC-skroten i Fleninge (Anderbers motor) som var vänliga och lånade ut en TL1000R-motor till honom. Därefter bytte han elpryl efter elpryl... utan resultat.
När inget hjälpte började han riva i kabelhärvan och hittade en ärgad koppling som glappade. Mats rengjorde, smorde och satte dit krympslang. Därefter gick hojen som en klocka
Efter detta tog han bort alla grejor som Suzuki skickat och hojen gick som en klocka ändå.
Suzuki fick tillbaka allt dom skickat utom tändspolen (som visade sig vara kass) och Mats sparade ca 3000:- i delar åt mig genom att fixa en lånemotor.
Det tog en dryg månad och Mats tog 1500:- i "felsökning"... men detta var i.o.f.s i samband med helservice, mappning, PC III, TRE-mod, bänkning och allmän genomgång...