TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hörru Robban, vad har du för försäkringsbolag? Jag kör ju också en gubbtouring. :)

"Sup och s..." heter det väl? Förutom för Lasse kanske...

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Kan han ekra om ett bakhjul till en motard??

Var hos MP-racing idag och lämnade nytt bakdäck till Tillern... Pilot Power 2CT :yoparty

Han har själv inte tid med omekring just nu men han har en kompis som fixar det. Hör av dig till honom:tummenupp

Dessutom gav jag honom en flaska whiskey idag... Auchentoshan Singelmalt... DET var han värd... :nicka

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vilka var det som var intresserade av att bänka hos AB finmek ovanför Uppsala nu i vår? Jag funderar på att boka en tid i början av maj för min hoj, är det några som vill hänga på? Metkallica, du var väl på?

Jag har förstått att det gäller att boka i relativt god tid om han inte ska vara fullbokad...

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Vilka var det som var intresserade av att bänka hos AB finmek ovanför Uppsala nu i vår? Jag funderar på att boka en tid i början av maj för min hoj, är det några som vill hänga på? Metkallica, du var väl på?

Jag har förstått att det gäller att boka i relativt god tid om han inte ska vara fullbokad...

Jag är helt klart intresserad. Har du någon uppfattning om prisbilden?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Bifogat

• svarttlfyra (Medium).jpg
    svarttlfyra (Medium).jpg
    117.8 KB · Visningar: 70
  • svarttltre (Medium).jpg
    svarttltre (Medium).jpg
    118.1 KB · Visningar: 67
  • svarttltva (Medium).jpg
    svarttltva (Medium).jpg
    117.8 KB · Visningar: 63
  • svarttlsista (Medium).jpg
    svarttlsista (Medium).jpg
    117.8 KB · Visningar: 70

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2800356 Jag är helt klart intresserad. Har du någon uppfattning om prisbilden?
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.

Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...

Ubbiwan

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
TL 1000 s
Tl 1000 s går ibland bara på en cylinder

Tjena,

Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.

Hojen har gått kanon tills igår då jag skulle ut och köra en sväng.

Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.

Den startade med en gång och fick gå varm på choke.

När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.

När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.

Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.

//Ubbe.

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.

Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...

Början av maj låter bra.
Det ska bli intressant att se vad mappningen säger.

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Jo, jag såg det. Så du får väl be dem ta å börja bränna med den då? Börjar de nu så har den väl gått ca 600 mil senare i sommar. ;)

Nja, jag är mer ute efter en TLR igen... Men för den som är sugen på en splitt ny TLS så finns det en nere i Tyskland som sagt! :tummenupp

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj

Hej jag är intresserad men pengarna börjar ta slut :gnissla
Jag skulle behöva bänkning + tfi/pc2 eller 3 hur mycket skulle det kalaset kosta för mig tror du?
Efter montering av nya luftburken så spottar tillern ca 15-20 cm lågor ut ur avgasrörena :D , kanske behöver justeras lite?:tungan

Mina modds:

TRE
Sharkskinz airbox, stor som satan med luftfilter som andas bra
Art slipons
Miniblinkers
Förhöjt kåpglas som var i bitar när jag fick det och ägaren svarar inte mera :huvet
Nya fotpinnar/stöd

Detta har jag köpt under vintern och har inte kört längre än 2 kilometer med hojen!!! satan det skulle få bli vår så småning om.....:huvet

Last edited:

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
CBR 1000RR
Är det några grejer ändrade på cykeln eller är den orginal?
Jag har blivit tillsagd att tln är väldigt känslig för förändringar???
Jag har ungefär samma fel och har egentligen inte fått något riktigt bra svar på felet.
Prova köra iväg utan att ha den stående på tomgång för länge.
Ställer jag min på tomgång som du gjorde är den helt hopplös att köra sen:huvet
Men nu har jag beställt en pc3a så jag kan lämna in för att bänkning och hoppas att det löser problemet

Tjena,

Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.

Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.

När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.

När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.

Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.

//Ubbe.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej jag är intresserad men pengarna börjar ta slut :gnissla
Jag skulle behöva bänkning + tfi/pc2 eller 3 hur mycket skulle det kalaset kosta för mig tror du?
Efter montering av nya luftburken så spottar tillern ca 15-20 cm lågor ut ur avgasrörena :D , kanske behöver justeras lite?:tungan

Mina modds:

TRE
Sharkskinz airbox, stor som satan med luftfilter som andas bra
Art slipons
Miniblinkers
Förhöjt kåpglas som var i bitar när jag fick det och ägaren svarar inte mera :huvet
Nya fotpinnar/stöd

Vet inte om fotpinnarna och miniblinkersarna gör så himla mycket... :rolleyes: :D

Men däremot skulle du helt klart behöva mappa om efter att ha monterat luftburken... Du har den ju monterad för att öka luftflödet och då kan du inte ha samma snåla insprutning längre! Jag vill minnas att en TFI kostade strax under tre papp, 2800nånting, skrev aldrig upp det, så du får räkna med ca 4500-5000:- för bänkning och TFI. (Vilda gissningar här, säkrast är att ringa Anders på AB finmek.)

En snålvariant skulle vara att jag får tummen ur och bygger ihop min JoE yosh-box-replika så kan du få låna den och ställa upp insprutningen lite, men det skulle vara en temporärlösning tycker jag.

Tjena,

//Ubbe.

Svårt att svara på såhär...
Du körde den innan du ställde av den och den funkade som den skulle då eller?

Eftersom du säger att batteriet är fulladdat så kan man utesluta en hel del mystiska fenomen av det. Det låter annars som osynkade spjäll, feljusterad tps, brända tändstift eller skit i soppan.

Btw, den där spaken på vänstra handtaget är inte en choke på TL-cyklarna. Det är bara en vajer som öppnar gasspjällen lite, exakt samma som en liten vridning på gashandtaget. Den påverkar INTE bränsleblandningen som den gör på en riktig choke på en förgasarmotor, så man behöver inte oroa sig för att "sura ner" sin TL om den går på sin "choke". :tummenupp

Last edited:

Ubbiwan

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
TL 1000 s
Vet inte om fotpinnarna och miniblinkersarna gör så himla mycket... :rolleyes: :D

Men däremot skulle du helt klart behöva mappa om efter att ha monterat luftburken... Du har den ju monterad för att öka luftflödet och då kan du inte ha samma snåla insprutning längre! Jag vill minnas att en TFI kostade strax under tre papp, 2800nånting, skrev aldrig upp det, så du får räkna med ca 4500-5000:- för bänkning och TFI. (Vilda gissningar här, säkrast är att ringa Anders på AB finmek.)

En snålvariant skulle vara att jag får tummen ur och bygger ihop min JoE yosh-box-replika så kan du få låna den och ställa upp insprutningen lite, men det skulle vara en temporärlösning tycker jag.

Svårt att svara på såhär...
Du körde den innan du ställde av den och den funkade som den skulle då eller?

Eftersom du säger att batteriet är fulladdat så kan man utesluta en hel del mystiska fenomen av det. Det låter annars som osynkade spjäll, feljusterad tps, brända tändstift eller skit i soppan.

Btw, den där spaken på vänstra handtaget är inte en choke på TL-cyklarna. Det är bara en vajer som öppnar gasspjällen lite, exakt samma som en liten vridning på gashandtaget. Den påverkar INTE bränsleblandningen som den gör på en riktig choke på en förgasarmotor, så man behöver inte oroa sig för att "sura ner" sin TL om den går på sin "choke". :tummenupp

Tack för choketipset, TLs'en har varit svårstartad tidigare så jag trodde att jag surat ner den....ju mer jag tänker på hur hojen betett sig ju mer tror jag att det är stiften :va
Får byta dom & prova igen.

Tack!

//Ubbe.

Är det några grejer ändrade på cykeln eller är den orginal?
Jag har blivit tillsagd att tln är väldigt känslig för förändringar???
Jag har ungefär samma fel och har egentligen inte fått något riktigt bra svar på felet.
Prova köra iväg utan att ha den stående på tomgång för länge.
Ställer jag min på tomgång som du gjorde är den helt hopplös att köra sen:huvet
Men nu har jag beställt en pc3a så jag kan lämna in för att bänkning och hoppas att det löser problemet

Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2801378 Tack för choketipset, TLs'en har varit svårstartad tidigare så jag trodde att jag surat ner den....ju mer jag tänker på hur hojen betett sig ju mer tror jag att det är stiften :va
Får byta dom & prova igen.

Tack!

//Ubbe.

Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.
Bosch UR3CC ;)

Litet tips ifrån revisorn...

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.

Tänker du PCIII så är nog tipset att försöka hitta nån "over there" som kan köpa den åt dig och skicka hit, blir nog billigare men jag vet inte... AB Finmek som jag ska bänka hojen hos i vår säljer PC, även om han rekommenderar TFI istället för PC, men då tänkar han nog på PCII.

Eller NGK CR8EIX

Last edited:

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
CBR 1000RR
Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.[/QUOTE]

Pc3or och sånt finns ju lite överallt.
Jag beställde en pc3a och en aktiv 3modd från bikersneed.
Där kostade pc3an 2995

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte :va
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
Några tips till den förvånade :näsblod

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2802180 Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte :va
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
LADDA!!!!

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2802180 Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte :va
Du låter den varmköras ordentligt när du startar den? Det ska tydligen vara en killer för TL-stiften annars...

För lite kräm i batteriet kan göra att den inte startar, inte bara för att startmotorn inte drar runt utan också för att spänningen över tändspolar och kanske även sensorer blir för låg. Ladda upp det maximalt och testa igen.

TLZone ligger nere... Jag får abstinens! :näsblod

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...