Octofinger
Tokfan
Hörru Robban, vad har du för försäkringsbolag? Jag kör ju också en gubbtouring.
"Sup och s..." heter det väl? Förutom för Lasse kanske...
"Sup och s..." heter det väl? Förutom för Lasse kanske...
Kan han ekra om ett bakhjul till en motard??
Vilka var det som var intresserade av att bänka hos AB finmek ovanför Uppsala nu i vår? Jag funderar på att boka en tid i början av maj för min hoj, är det några som vill hänga på? Metkallica, du var väl på?
Jag har förstått att det gäller att boka i relativt god tid om han inte ska vara fullbokad...
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.2800356Jag är helt klart intresserad. Har du någon uppfattning om prisbilden?
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.
Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...
Jo, jag såg det. Så du får väl be dem ta å börja bränna med den då? Börjar de nu så har den väl gått ca 600 mil senare i sommar.
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.
Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...
Tjena,
Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.
Hojen har gått kanon tills igår då jag skulle ut och köra en sväng.
Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.
Den startade med en gång och fick gå varm på choke.
När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.
När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.
Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.
//Ubbe.
Hej jag är intresserad men pengarna börjar ta slut
Jag skulle behöva bänkning + tfi/pc2 eller 3 hur mycket skulle det kalaset kosta för mig tror du?
Efter montering av nya luftburken så spottar tillern ca 15-20 cm lågor ut ur avgasrörena , kanske behöver justeras lite?
Mina modds:
TRE
Sharkskinz airbox, stor som satan med luftfilter som andas bra
Art slipons
Miniblinkers
Förhöjt kåpglas som var i bitar när jag fick det och ägaren svarar inte mera
Nya fotpinnar/stöd
Tjena,
Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.
Hojen har gått kanon tills igår då jag skulle ut och köra en sväng.
Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.
Den startade med en gång och fick gå varm på choke.
När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.
När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.
Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.
//Ubbe.
Vet inte om fotpinnarna och miniblinkersarna gör så himla mycket...
Men däremot skulle du helt klart behöva mappa om efter att ha monterat luftburken... Du har den ju monterad för att öka luftflödet och då kan du inte ha samma snåla insprutning längre! Jag vill minnas att en TFI kostade strax under tre papp, 2800nånting, skrev aldrig upp det, så du får räkna med ca 4500-5000:- för bänkning och TFI. (Vilda gissningar här, säkrast är att ringa Anders på AB finmek.)
En snålvariant skulle vara att jag får tummen ur och bygger ihop min JoE yosh-box-replika så kan du få låna den och ställa upp insprutningen lite, men det skulle vara en temporärlösning tycker jag.
Svårt att svara på såhär...
Du körde den innan du ställde av den och den funkade som den skulle då eller?
Eftersom du säger att batteriet är fulladdat så kan man utesluta en hel del mystiska fenomen av det. Det låter annars som osynkade spjäll, feljusterad tps, brända tändstift eller skit i soppan.
Btw, den där spaken på vänstra handtaget är inte en choke på TL-cyklarna. Det är bara en vajer som öppnar gasspjällen lite, exakt samma som en liten vridning på gashandtaget. Den påverkar INTE bränsleblandningen som den gör på en riktig choke på en förgasarmotor, så man behöver inte oroa sig för att "sura ner" sin TL om den går på sin "choke".
Är det några grejer ändrade på cykeln eller är den orginal?
Jag har blivit tillsagd att tln är väldigt känslig för förändringar???
Jag har ungefär samma fel och har egentligen inte fått något riktigt bra svar på felet.
Prova köra iväg utan att ha den stående på tomgång för länge.
Ställer jag min på tomgång som du gjorde är den helt hopplös att köra sen
Men nu har jag beställt en pc3a så jag kan lämna in för att bänkning och hoppas att det löser problemet
Bosch UR3CC2801378Tack för choketipset, TLs'en har varit svårstartad tidigare så jag trodde att jag surat ner den....ju mer jag tänker på hur hojen betett sig ju mer tror jag att det är stiften
Får byta dom & prova igen.
Tack!
//Ubbe.
Var hitta du sånt godis?
//Ubbe.
Var hitta du sånt godis?
//Ubbe.
LADDA!!!!2802180Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
Några tips till den förvånade
Du låter den varmköras ordentligt när du startar den? Det ska tydligen vara en killer för TL-stiften annars...2802180Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
Några tips till den förvånade
LADDA!!!!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |