TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Lika bra att fråga er ni har ju alla svaren.
Skall ta bort tanken och styrdämparen på min tl, Sedan när man skall monterar tillbaxs det så står det att det skall dra det med ett speciellt moment.
Skall man inskaffa sig en momentnyckel,Elr skall man dra med känn-

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Personligen drar jag med momentnyckel, men det är nog inte många som gör det. Inte äns verkstäderna.

Köpte 3 (5-25nw, 20-110nw och 100-300nw) momentnycklar på Hornbach för 400 kr tror jag det var.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Dra på känn + Loctite (den blå).
Hade jag haft en moment nyckel för låga NM så hade jag kanske (troligen inte efter att första är ditsatt) använt den.
Beror ju lite på hur många NM som man ska dra med och framför allt var?

Oftast drar "glada amatörer" åt aldeles för hårt (speciellt i aluminium) har jag fått lära mig av den lokala verkstaden.
Jag <= en av de Glada amatörern...
Så, dra lättare + Loctite. :)

Är du osäker är en momentnyckel alltid en bra lösning. :)

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Liten fundering angående valet av Power Commander.

Jag har hört att en PC2 kan justera både soppa o tändning på vissa modeller, medans en PC3 bara kan justera soppan. Om detta stämmer, kan en PC2 isåfall kontrollera tändningen på en TLS. Isådanafall lär väl inte en TRE behövas eller?

Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag vill inte köpa tve grejer när jag lika bra kan köpa en som fyller båda funktionerna.:confused:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2806758 Personligen drar jag med momentnyckel, men det är nog inte många som gör det. Inte äns verkstäderna.

Köpte 3 (5-25nw, 20-110nw och 100-300nw) momentnycklar på Hornbach för 400 kr tror jag det var.
nw vad är det?

nano watt, det kan inte bli mycket draget då :hihi

2807126 Liten fundering angående valet av Power Commander.

Jag har hört att en PC2 kan justera både soppa o tändning på vissa modeller, medans en PC3 bara kan justera soppan. Om detta stämmer, kan en PC2 isåfall kontrollera tändningen på en TLS. Isådanafall lär väl inte en TRE behövas eller?

Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag vill inte köpa tve grejer när jag lika bra kan köpa en som fyller båda funktionerna.:confused:
PC2r justerar tändningskurvan, men den eliminerar ändå inte behovet av en tre.

Men jag har inte sett nån PC2r till en TL.

Köp en PC3usb, det ska jag göra.

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2807126 Liten fundering angående valet av Power Commander.

PCIIIr (med ett litet 'r' som tillägg) kan justera tändningen.

PCII hade åtminstone till en början möjlighet med tändjustering, men den modulen fungerade i princip aldrig så den har stängts av på de flesta PCII. Om detta bara gäller PCII för TL eller alla PCII vet jag inte... Jag tror aldrig att DynoJet löste problemen med den...

Hmm... Ricken hann före. SKAFFA ETT JOBB! :rolleyes: :D

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
2807137 PCIIIr (med ett litet 'r' som tillägg) kan justera tändningen.

PCII hade åtminstone till en början möjlighet med tändjustering, men den modulen fungerade i princip aldrig så den har stängts av på de flesta PCII. Om detta bara gäller PCII för TL eller alla PCII vet jag inte... Jag tror aldrig att DynoJet löste problemen med den...

Hmm... Ricken hann före. SKAFFA ETT JOBB! :rolleyes: :D
PUSS!!
Jag gjorde iallafall 60h timmar förra månaden, du då? :D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag gjorde 60 timmar förra veckan på jobbet... :rolleyes:

Och ungefär 30 minuter på Tillern...

Och Ca 2 timmar på XRen.
Jobb, alltså, inte körande :gnissla

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Ok, det var ungefär det jag trodde själv, men det kunde ju vara värt att få det bekräftat av folk som verkligen vet:tummenupp

Då får det bli PC3usb o en ATRE...

:yoparty

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tjacka en momentnyckel och utför jobbet rätt satans snåljåpar :gnissla

ricken hur många BJ:s hinner du med på 60 timmar :D

putte skärp dig :pannkyss

octo börja jobba för jag e trött på att betala ditt bidrag :näsblod

i övrigt ha de gött :tungan

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2807836 tjacka en momentnyckel och utför jobbet rätt satans snåljåpar :gnissla

ricken hur många BJ:s hinner du med på 60 timmar :D

putte skärp dig :pannkyss

octo börja jobba för jag e trött på att betala ditt bidrag :näsblod

i övrigt ha de gött :tungan
Billy Joel???

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Den åker upp i luftburken, och in i cyllarna och förbränns med lite blårök som resultat om du skjuter massa olja... :hihi

Lite osäker på vilken sida om luftfiltret oljan kommer. :va
Jag har ju dels inte orginal, och så är min luftburk Joe-V moddad av förra ägaren, så jag har lite dålig koll på hur en orginal ser ut...

Okey....grejen är att ja inte har nån synlig blårök men det kanske e så lite så det inte syns. Men olja försvinner det. Måste nog kollla upp min vevhusventilation på servicen.
Vet att mina slangar upp till klockrona på luftburken var tilltäppna den här sommarn ja körde.Nu har ja stoppat tillbaka dom så kanske det gör nån skillnad..(om det skulle bli skumt med tryck osv?!)

Tack iaf:tummenupp

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
vad tycker ni 136 pund för en beg. power commander 2?:va
Billigt eller dyrt????????
Måste få svar inom 3 timmar :gnissla

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Strax under normal pris, men med tanke på att pc3usb finns till oss oxå nu så skulle jag nog säga att det är ett normalt pris, räkna med 150-200 i frakt oxå då...

Köp den du.
Du behöver inte skämmas för att du blir lurad ialla fall.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
inkl. frakt = 136 pundare till dörren, bra affär? såg att man får köpa pc 3 för 2995kr på mc-online, any toughts :va
Tacksam för svar som vanligt :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2809433 inkl. frakt = 136 pundare till dörren, bra affär? såg att man får köpa pc 3 för 2995kr på mc-online, any toughts :va
Tacksam för svar som vanligt :)
Jag tänker lägga mina pengar på en 3:a, men du klarar dig gott o väl med en 2:a.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...