2802855 De finns ju alltid TLPlanet.com.
Va var det som händer där egentligen? Men Zonen och Planeten?
Det "började" på TLPlanet, åtminstone för mig, fast jag tror det fanns nåt "blueboard" eller liknande före TLP. Sen blev det en rätt rörig historia där den som då var ansvarig för TLP (eller ägde hur det nu var) tog in bidrag först men det ändrades sen till som det är nu att man har betalande medlemmar. För de pengarna skulle såklart driften betalas, men även skulle vissa saker lottas ut.
Nu blev det så att strax efter att många hade betalat in pengar så försvann den här killen (iaf från TLP) med en historia om ögonsjukdom som gjorde att han inte längre såg nåt. Rykten spreds, några övriga mods försökte få kontakt med honom per telefon/brev/mail etc men inga svar.
Det slutade med att ett antal personer (Steve TLS, Davcruz, Crash, Wingspan? och ett par till) tog hela TLP - databasen, sidorna - allt, och flyttade till en TLZone som inte ägs av en person utan av nån form av bolag där de mods som hanterade flytten är delägare.
I samma veva var det mycket diskussioner, tjafs och bråk medlemmar emellan där vissa ansåg att det var stöld att flytta sajten och att den tidigare ägaren inte alls gjort nåt fel osv. Resultatet blev att de flesta flyttade med till nya TLZ, men ett antal stannade kvar och behöll driften av TLP.
Vad som egentligen varit sant, vad som är rykten, vet nog egentligen ingen. Jag hängde med till TLZ eftersom de flesta andra gjorde det. TLP har nog aldrig riktigt hämtat sig. Många hänger på båda sajterna och det känns ibland lite olyckligt att vi inte kan samsas på en plats.
Det är väl typ "the story"...