TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
WestW skrev:
Vad vill du ha för din lilla manik när du börjar sälja?
Är rätt säker på att jag vill ha en om priset är rätt.

Först: "10 timmar kavr till TLS...."
Lysande! - du lär inte bli missnöjd, välkommen i maffian :tummenupp

Priset på växelindikatorn: €150 (~1350 SEK) + frakt. Kablage och kontakter som passar direkt på hojjen ingår. ;)

Funderar även på att sätta en "mate n' lock" uppe vid själva displayen så ni lätt kan plocka bort den och ta med in för att "leka" med den vid datorn. Verkar lite dumt att ta med PC'n i garaget eller riva loss kåpor bara för att få loss eländet sen. :D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
DaGaz: Jag jobbar hos en elektronik distributör om du behöver bitar. Vi säljer normalt inte i "små" volymer, men om vi har det du behöver så är priserna klart grymma om man jämför med typ ELFA , Bejoken eller Farnell.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Triggerhappy skrev:
DaGaz: Jag jobbar hos en elektronik distributör om du behöver bitar. Vi säljer normalt inte i "små" volymer, men om vi har det du behöver så är priserna klart grymma om man jämför med typ ELFA , Bejoken eller Farnell.

Cool, vilken då? Jag jobbar på Arrow :D Kollega i branchen månne? Jo knäcka förpackningar är inte det roligaste men jag kör lite Elfa - en hel del har jag i skåpen och resten plockar jag prover på :tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
DaGaz skrev:
Cool, vilken då? Jag jobbar på Arrow :D Kollega i branchen månne? Jo knäcka förpackningar är inte det roligaste men jag kör lite Elfa - en hel del har jag i skåpen och resten plockar jag prover på :tummenupp

Ja det var då typiskt, jag jobbar på Eurodis. Jobbar du i Kista ??(hmm du bor ju i Linköping så det är ju inte troligt)

Så vi är defenetivt kollegor :whip .

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Triggerhappy skrev:
Ja det var då typiskt, jag jobbar på Eurodis. Jobbar du i Kista ??(hmm du bor ju i Linköping så det är ju inte troligt)

Så vi är defenetivt kollegor :whip .

Med risk för att bli tillrättavisad då detta ligger helt utanför ämnet på tråden (f-låt);

Mja, jag har ett eget litet kontor här i Linköping som jag utgår ifrån men jag är i Kista emellanåt.

Var du på I-C Ride? Vi kanske sågs? (mm, kommer inte ihåg en Aprilia dock..).

Då kan vi nästan ha en egen klubb här på forumet - komponent krängar drängar - eller nåt? :D

:crash :whip

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag var inte med på IC ride i år, dock förra året. Då på en Thunderace.

Vi sitter ju i Kista Entre så det är krypavstånd till era lokaler i Kista.

Med tanke på ditt växeldisplay projekt antar jag att du verkar som FAE.

Klart vi skall ha en egen klubb, vi kanske kan bredda den en aning och ta med alla som är i elektronikbranchen..då kan ju Buster vara med.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Triggerhappy skrev:
Jag var inte med på IC ride i år, dock förra året. Då på en Thunderace.

Vi sitter ju i Kista Entre så det är krypavstånd till era lokaler i Kista.

Med tanke på ditt växeldisplay projekt antar jag att du verkar som FAE.

Klart vi skall ha en egen klubb, vi kanske kan bredda den en aning och ta med alla som är i elektronikbranchen..då kan ju Buster vara med.

Saken är biff! Vi fixar en egen logga - jag är tyvärr bild-analfabet så nån annan får rita 8-D

Oki, har bara jobbat 1 år på Arrow och har bara åkt hoj sen i höstas så jag var inte med förra året (var på Promax innan). Japp jobbar som simpel FAE på 8/16-bit MCU'er. Du är säljare antar jag (skriver väskdängare i profilen:)).

:D

---- Med hopp om livet efter komponentbrachen :D

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
WestW skrev:
Nu är jag med i gänget.

Här är min nya pärla

:rock :rock :tummenupp

Den bilden är ett par år gammal, jag kommer ihåg den eftersom det är av de absolut snyggaste S jag sett, jag tror att jag t o m har fler bilder på din hoj om det är exakt den på bilden. Helt enkelt grymt fin, jag får gratulera!! :tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
DaGaz skrev:
Saken är biff! Vi fixar en egen logga - jag är tyvärr bild-analfabet så nån annan får rita 8-D

Oki, har bara jobbat 1 år på Arrow och har bara åkt hoj sen i höstas så jag var inte med förra året (var på Promax innan). Japp jobbar som simpel FAE på 8/16-bit MCU'er. Du är säljare antar jag (skriver väskdängare i profilen:)).

:D

---- Med hopp om livet efter komponentbrachen :D

Jag jobbar som Teknisk säljare dvs ett mellanting mellan FAE och Kundansvarig säljare. Jag jobbar med analogt och diskret i huvudsak. Personligen är jag nog mer säljare än tekniker :rolleyes:

---Vadå branchen är ju tokhet :zpy :notme

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hej dudes som jobbar som säljare av elektronikkomponenter.

Jag jobbar som elektronikkonstruktör på ett företag som heter J.A. Produktutveckling. Vi utvecklar elektronik åt Atlas Copco Tools bland annat och köper en HEL DEL från Arrow.
Någon som känner Tammam Tounsi? Vår kontakt på Arrow.

Låter intressant det här med växelindikator.
Någon chans att den går att anpassa till SV650?
Jag har alltid problem med vilken växel jag har i, försöker alltid växla upp från 6an...

//Anders.

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
Längd på er?

Tjena Maffian....

Har en lite fråga till er TL1000R -förare därute; Hur långa är ni?

Jag är nämligen 190cm, och har problem att få plats på många hojjar, så jag undrar om jag kommer "få plats" (och sitta bekvämt)på en TLR.
Som ni säkert förstår har jag inte haft möjlighet att provsitta någon... är det en extrem sittställning med höga fotpinnar mm.

En ev. Maffia-kandidat :crash :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...