TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det det här som är vår? :) :hej :yoparty



Fantastikt, först så står den o laddar i 40 min, sen när det väl släpper så blir det dubbel inlägg, bara för det så ska dom få vara kvar.
PÅ trots!!!
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tjae... Nästan iaf. Det ska väl definitionsmässigt sett vara över 0° i en vecka. Här är det vår och våren verkar vara riktigt på gång uppöver.

Det är på tiden... :yoparty

Och du har helt rätt i att SH funkar sämre än nånsin! :huvet
 

Billie

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Gsx 750 1982
Startar ej.

Go o gla skulle jag ut på första turen för året igår, men hojen ville ej starta :huvet .
Jag var och besiktigade den för två veckor sedan och då startade den utan problem. Efter bes satte jag på micron dämparna igen iövrigt har jag inte gjort något.
Bensin kommr fram och jag har gnista på stiften. Jag har plockat ur stiften o torkat av dom, när jag sedan försöker starta så tänder den till ett par gånger och sedan vill den ej mer. Känns som om den blir sur, men dettär ju insprut då ska den väl inte kunna bli sur?
Tacksam för tips och hjälp.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Spontant tänker jag på två saker.
1. Du har inga felkoder i displayen?
2. Se till att batteriet är fulladdat. Lite dålig batterispänning och hojen går som skit (om den startar) även om det kan räcka att dra runt motorn. Toppladda batteriet och prova igen.
 

Billie

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Gsx 750 1982
Spontant tänker jag på två saker.
1. Du har inga felkoder i displayen?
2. Se till att batteriet är fulladdat. Lite dålig batterispänning och hojen går som skit (om den startar) även om det kan räcka att dra runt motorn. Toppladda batteriet och prova igen.

Batteriet är fulladdat oh jag har även laddat det i natt. Kan inte se någon felkod på displyen. Slet bort stiften igen o dom är riktigt blöta.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Haha! Våld och eld löser alla problem. :lol

Men du... Kan kanske vara läge att investera i nya stift? Jag rekommenderar ett set NGK CR9EIX. (Ni som kan - visst ska det vara 9'or på en tlr?)
 

Billie

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Gsx 750 1982
Haha! Våld och eld löser alla problem. :lol

Men du... Kan kanske vara läge att investera i nya stift? Jag rekommenderar ett set NGK CR9EIX. (Ni som kan - visst ska det vara 9'or på en tlr?)

Ja det får nog bli ett par nya stift snart.
Har nu tagit min första åktur med denna motorcykel :D kan nog med säkerhet säga att det aldrig blir en radfyra igen.
 

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Jag har en PCII. och kollade igen dynojet skivan man får med. Där finns en del färdiga mappningar.

Nån som har labbad med dom olika färdiga mappningarna o har liknande modd som ja( K&N filter o bulton dämpare)
Är det stor skillnad vilken mappning man bör köra beroende vilka bulton man har? det fanns program för dom kända burk märkena.men inte mina.:va
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2821161 Jag har en PCII. och kollade igen dynojet skivan man får med. Där finns en del färdiga mappningar.

Nån som har labbad med dom olika färdiga mappningarna o har liknande modd som ja( K&N filter o bulton dämpare)
Är det stor skillnad vilken mappning man bör köra beroende vilka bulton man har? det fanns program för dom kända burk märkena.men inte mina.:va
Det ska inte vara stor skillnad så länge vi bara pratar bolt-on, går vi in på fullsystem så blir det lite annars.
Går det inte att öppna mappningarna och se vad som skiljer?
 

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Okey. ja jag kan öppna mappningarna men fattar väl inte riktigt allt. Mängden bränsle vid olika varv förstår ja.Är det nå mer man kan ställa in på PcII:an? tändningen kan man inte ställa in på 2an eller var det inte nått sånt ni prata om?
Kanske får ta o prova några olika och se om ja märker nån större skillnad?!

Det borde ju var liknande mycket dämpning i dom olika "låtamycket" dämparna?!




Det ska inte vara stor skillnad så länge vi bara pratar bolt-on, går vi in på fullsystem så blir det lite annars.
Går det inte att öppna mappningarna och se vad som skiljer?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2822014 Okey. ja jag kan öppna mappningarna men fattar väl inte riktigt allt. Mängden bränsle vid olika varv förstår ja.Är det nå mer man kan ställa in på PcII:an? tändningen kan man inte ställa in på 2an eller var det inte nått sånt ni prata om?
Kanske får ta o prova några olika och se om ja märker nån större skillnad?!

Det borde ju var liknande mycket dämpning i dom olika "låtamycket" dämparna?!
Kolla på power commanders hemsida, där har dom ett gäng mappar.
Det kanske finns nån där sompassar bättre än dom du har.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2822014 Okey. ja jag kan öppna mappningarna men fattar väl inte riktigt allt. Mängden bränsle vid olika varv förstår ja.Är det nå mer man kan ställa in på PcII:an? tändningen kan man inte ställa in på 2an eller var det inte nått sånt ni prata om?
Kanske får ta o prova några olika och se om ja märker nån större skillnad?!

Det borde ju var liknande mycket dämpning i dom olika "låtamycket" dämparna?!
Jag har typ noll erfarenhet än av PC, men ska man inte kunna se en mappning som en matris med heltalsvärden, där värdet beskriver förändring i insprutning. Då kan man ganska lätt titta på ett par olika mappningar och se vad som skiljer mellan dem, ifall det är några direkta skillander...

Jag ska ta och läsa på lite mer så kanske jag kan komma med nåt vettigt sen. :3freak


En fråga också... När man justerar ventilspelen på sin tillis. Visst var det så att man skulle försöka hålla dem i den större änden av intervallet? Handboken säger:
IN: 0.10-0.20mm
UT: 0.20-0.30mm
Om jag förstått tidigare snack rätt så ska man då försöka hålla IN närmare 0.20mm och UT närmare 0.30mm? Minns jag rätt eller är det tvärt om? :confused:


Dammit boys... Det är snart sommar. :tuttar :cpparty
 
Last edited:

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Jag har typ noll erfarenhet än av PC, men ska man inte kunna se en mappning som en matris med heltalsvärden, där värdet beskriver förändring i insprutning. Då kan man ganska lätt titta på ett par olika mappningar och se vad som skiljer mellan dem, ifall det är några direkta skillander...

I PCIII:an kan man öppna mappen och se ändringen i insprutningen för respektive varvtal.

Octo, har du lyckats boka någon tid hos Finmek än?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top