PutteLiten
Twins have more fun
Jamendåså PL. Vill du labba lite? Pyntar du bara för porto så skickar jag ut den på resa.
Heh, tackar för erbjudandet, men jag skojjade mest. Jag bör nog fixa vad som är fel innan jag börjar labba runt med annat
Jamendåså PL. Vill du labba lite? Pyntar du bara för porto så skickar jag ut den på resa.
Spontant tänker jag på två saker.
1. Du har inga felkoder i displayen?
2. Se till att batteriet är fulladdat. Lite dålig batterispänning och hojen går som skit (om den startar) även om det kan räcka att dra runt motorn. Toppladda batteriet och prova igen.
Jaaadu... Just nu ingen aning.
Prova byta till nya stift?
Haha! Våld och eld löser alla problem.
Men du... Kan kanske vara läge att investera i nya stift? Jag rekommenderar ett set NGK CR9EIX. (Ni som kan - visst ska det vara 9'or på en tlr?)
Det ska inte vara stor skillnad så länge vi bara pratar bolt-on, går vi in på fullsystem så blir det lite annars.2821161Jag har en PCII. och kollade igen dynojet skivan man får med. Där finns en del färdiga mappningar.
Nån som har labbad med dom olika färdiga mappningarna o har liknande modd som ja( K&N filter o bulton dämpare)
Är det stor skillnad vilken mappning man bör köra beroende vilka bulton man har? det fanns program för dom kända burk märkena.men inte mina.
Det ska inte vara stor skillnad så länge vi bara pratar bolt-on, går vi in på fullsystem så blir det lite annars.
Går det inte att öppna mappningarna och se vad som skiljer?
Kolla på power commanders hemsida, där har dom ett gäng mappar.2822014Okey. ja jag kan öppna mappningarna men fattar väl inte riktigt allt. Mängden bränsle vid olika varv förstår ja.Är det nå mer man kan ställa in på PcII:an? tändningen kan man inte ställa in på 2an eller var det inte nått sånt ni prata om?
Kanske får ta o prova några olika och se om ja märker nån större skillnad?!
Det borde ju var liknande mycket dämpning i dom olika "låtamycket" dämparna?!
Jag har typ noll erfarenhet än av PC, men ska man inte kunna se en mappning som en matris med heltalsvärden, där värdet beskriver förändring i insprutning. Då kan man ganska lätt titta på ett par olika mappningar och se vad som skiljer mellan dem, ifall det är några direkta skillander...2822014Okey. ja jag kan öppna mappningarna men fattar väl inte riktigt allt. Mängden bränsle vid olika varv förstår ja.Är det nå mer man kan ställa in på PcII:an? tändningen kan man inte ställa in på 2an eller var det inte nått sånt ni prata om?
Kanske får ta o prova några olika och se om ja märker nån större skillnad?!
Det borde ju var liknande mycket dämpning i dom olika "låtamycket" dämparna?!
Jag har typ noll erfarenhet än av PC, men ska man inte kunna se en mappning som en matris med heltalsvärden, där värdet beskriver förändring i insprutning. Då kan man ganska lätt titta på ett par olika mappningar och se vad som skiljer mellan dem, ifall det är några direkta skillander...
I PCIII:an kan man öppna mappen och se ändringen i insprutningen för respektive varvtal.
Octo, har du lyckats boka någon tid hos Finmek än?
Octo, har du lyckats boka någon tid hos Finmek än?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|