Tjena allihopa!
Har mer eller mindre legat i dvala hela vintern, om man nu kan kalla den för det längre, bara funderat nångång ibland om man ska ut och underhållsladda batteriet men som aldrig blev av. Hur som helst så försvann snön och solen började värma och vårtecknen började komma fram (motorcyklister givetvis), så suget att starta monstret började växa men först tittade jag in här för att se vad som händer (gå igenom 30+ sidor).
Såg att några har lite bekymmer så jag beredde mig för det värsta när jag väl kom ut i garaget (av en helt annan orsak och råkade ta med mig nyckeln till hojen). Vred runt nyckeln och tryckte på starten, gick en aning segare än vad jag kom ihåg men efter ett par varva vaknade den till liv! Känslan som följde kan inte beskrivas som annat än en utlösning.
Lät den gå på tomgång medans jag ringde till en kompis, för att stressa på honom sedans hans cykel står isärplockad sedan hans vurpa på Tuvängen i höstas. Då mitt i samtalet så bara dör hojen. Ojoj sa jag, haha kom från andra ändan luren, avslutade samtalet för att se vad som kan ha hänt. Mycke riktigt så lyser FI-lampan och felkod dyker upp. Samma fel som i höstas, kontakten in i startrelät är kraftigt oxiderad, vrider på nyckel och lyssnar efter bränslepumpen samtidigt som jag ryker lite på kontaktstycket, pumpen startar i vissa lägen. Ett fel som jag ska ta itu med vid ett senare tillfällen då jag inte ställer på hojen förrän april.
Monstret är reggad som fulleffektare så hel/hel kostar strax över 7000 kr hos TH, och jag pratade med dem om sommarens stora ändring och jag kunde räkna på en ökning av trafikförsäkringsdelen med runt 1000 spänn. Man får helt enkelt åka mer så blir inte kostnaden per mil så mycket hehe.
Såg en fråga och svar om PC vs TFi och vill bara lägga till att TFi har kommit ut med en plug n play variant i likhet med PC.
Ha det allihopa! Hoppas vi syns på vägen nångång!