TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2843207 Kopplingspredalen ja... :rolleyes: Jag ska nog byta min med. :D :pannkyss

Hur blev tatueringen då Ricken?
Det bidde ingen, det varinte mycket till mässa, kändes som en ungdomsgård typ.

2 av 4 eller 5 av stans tatuerare var där, dom hade inte ens med sig böckerna så man kunde boka en tid.

Det var meningen att jag skulle gå dit idag o boka en tid men jag måste in på skolan, så det får bli en annan dag.

Är du nervös nu då? :hihi
Det börjar dra ihop sig va?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Heh,, vilken gaddare hade du tänkt dig??

Jag känner en av dem (Didi), men är lite osäker på vilken firma han jobbar på / driver... :lol

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2843480 Heh,, vilken gaddare hade du tänkt dig??

Jag känner en av dem (Didi), men är lite osäker på vilken firma han jobbar på / driver... :lol
Didi har jag aldrig hört talas om, är han duktig?

Jag har kikat på Man´s ruin, ev. blir det dom, om inte du tycker att Didi är bättre...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Heh, känner ju inte de andra så jag vill inte göra jämförelser.
Han är duktig i alla fall.

Men han drev House of Pain på kullagatan för ett gäng årsedan.
tror han har runt 10 år i branchen, vete fan, har känt honom sedan jag var ung...

Det viktiga är ju att du känner förtroende för att de gör bra grejer, använder bra färger som inte kommer blekna fort etc etc.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Är det nån här som vet vart man kan få tag på en o-ring till "kopplings kåpan"??
P3080828.jpg

Eller vad använder ni andra för gojs som ersättning till dom här idiot dyra packningarna /o-ringarna som man knappt kan få tag på utan att råna en bank!?:va

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Antingen packningsklet eller hos suzuki handlaren, tror inte den var så dyr heller.

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjenare var bör arbetstempraturen på en tl1000 och när går fläkten in och när bör man stänga av maskinen. Kan den stå hur länge som helst på tomgång.
Anledningen att jag frågar är att jag blev fast i en kö idag så jag undrar bara lite..
Ha det i gött vårsolen

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2843985 Tjenare var bör arbetstempraturen på en tl1000 och när går fläkten in och när bör man stänga av maskinen. Kan den stå hur länge som helst på tomgång.
Anledningen att jag frågar är att jag blev fast i en kö idag så jag undrar bara lite..
Ha det i gött vårsolen
Fläkten slår på vid 105°C har jag för mig. Manualen säger att man ska slå av maskinen om tempen går över 120°C.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Är du nervös nu då? :hihi
Det börjar dra ihop sig va?

Jahaja... Då har man varit på intervju igen då.
Jag har ärligt talat ingen aning om hur det gått. Det kändes ganska bra, men då ska de intervjua fler och sen får jag veta hur det gått.

Nu är det bara å hoppas. :gnissla

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2844191 För FAN Ricken... byt Avatarbild för fan.....!!!

:mad:

Har svårt att ta dig på allvar ju!!!!

R
Ööööhhh, när har jag sagt att man ska ta mig på allvar?!?!?!?!?

:hihi

Bättre så?

Jag gör som du vill, med en baktanke :arsele

Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nu så börjar det hända grejor tillslut.
Plockade bort bromsoket bak för renovering samt lackning (guld, bling bling). Har inte haft en fungerande bakbroms på mer än ett år :huvet .
Plåtade lite på skrapet jag fick när jag drog ikull sist.
Vettifan hur jag ska lösa det på bästa sätt!?:va
Måste även täta kopplingskåpan samt plocka ur en avdragen bult från kylningen (interpellern? kåpan) som sitter på samma sida som kopplingskåpan. För att göra detta måste jag nog tömma kylare men hittar faen inget dräneringshål. Får väl rådslå med mek handboken.
Plockade även bort "upper fairing stay" som ska lackas, svart.
Hmm...tog mig ett par timmar så jag borde ha gjort mer:confused: nu blev jag förvirrad här. Ja ja, solen sken och det var skoj ialla fall. Gott att få tillbaka motivationen igen.
Imorgon ska jag ta mig en titt på luftburken och se om jag lyckas montera den nya moddade varianten. Det skulle tydligen behöva skäras till passformen ytterligare men det ger väl sig när jag väl ser hur det ser ut om ingen kan tala om det för mig nu!?

Bifogat

• Skrapat rör 003.JPG
    Skrapat rör 003.JPG
    49.2 KB · Visningar: 55

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjenare sitter här på jobbet och skall åka in till stan och köpa en fast nyckel till att lossa bakhjulet för att spänna kedjan(efter som förra ägaren slarvade bort reperationsväskan) så jag undrar bara om det är någon som vet storleken på nyckeln....

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2844994 Tjenare sitter här på jobbet och skall åka in till stan och köpa en fast nyckel till att lossa bakhjulet för att spänna kedjan(efter som förra ägaren slarvade bort reperationsväskan) så jag undrar bara om det är någon som vet storleken på nyckeln....
36mm är det.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
hörni..går det att renovera utanpåliggande gängor?? Fick höra att det inte gick men det låter ju lite konstigt!? Jag vill fixa gängorna på en bult som har dragit fast och huvudet är väck. Sen tänkte jag använda två muttrar som låser fast i varandra och på så sätt kan jag skruva ut bulten. Grejen är den att jag var för snabb och använde inte hjärnan så jag satte igång och försökte vrida ut den mha en tång....bad desicion! :huvet Nu är gängorna mulade och det är en aluminium bult. Hilfe bitte!

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2845766 hörni..går det att renovera utanpåliggande gängor?? Fick höra att det inte gick men det låter ju lite konstigt!? Jag vill fixa gängorna på en bult som har dragit fast och huvudet är väck. Sen tänkte jag använda två muttrar som låser fast i varandra och på så sätt kan jag skruva ut bulten. Grejen är den att jag var för snabb och använde inte hjärnan så jag satte igång och försökte vrida ut den mha en tång....bad desicion! :huvet Nu är gängorna mulade och det är en aluminium bult. Hilfe bitte!
En möjlighet kan vara om du kan lyckas få på ett gängsnitt med för en lite mindre gängdiameter, även om det är lite osannolikt. Då kan du kanske skruva på nya mindre muttrar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Kollade "stumpen" som var kvar, den var alldeles för liten för att få på två muttrar. Ska fundera ut något annat.

Nu över till nästa grej:
Jag har köpt ett par nya ställbara clipons som behöver en specialpryl för att fästa bromsvätskebehållaren på. Är det någon som har hittat på nån snygg lösning på detta som han vill dela med sig av? Bilder är ju alltid trevligt! :tuttar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag