TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2848984 Kollade "stumpen" som var kvar, den var alldeles för liten för att få på två muttrar. Ska fundera ut något annat.

Nu över till nästa grej:
Jag har köpt ett par nya ställbara clipons som behöver en specialpryl för att fästa bromsvätskebehållaren på. Är det någon som har hittat på nån snygg lösning på detta som han vill dela med sig av? Bilder är ju alltid trevligt! :tuttar
Såga av skiten och borra ur den, då är bekymret borta.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Funderar på hur jag ska lacka min nya bellypan och tänkte ev. göra såhär på ett ungefär. Sparar den läckert oranga färgen o lägger på svart i flamm mönster.

Vad tycker ni? Nice eller Blarghhhh:confused:

Bifogat

• TL_modd copy.jpg
    TL_modd copy.jpg
    62.2 KB · Visningar: 72
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2850296 Funderar på hur jag ska lacka min nya bellypan och tänkte ev. göra såhär på ett ungefär. Sparar den läckert oranga färgen o lägger på svart i flamm mönster.

Vad tycker ni? Nice eller Blarghhhh:confused:
Jag tror att det kan bli snyggt, men gör färre flames, och håll dom i nederkant typ...

Jag kan prova photoshoppa lite senare ikväll om du vill...
Kasta upp en bild på den i orange så får vi se vad vi kan göra, Fredde kanske kan hetsas till att göra ett försök han med.

Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Bitubo/Wilbers???

Hej på er MEK-muppar :D

Jag som inte mekar utan bara jobbar övertid och betalar andra för att skita ner sig, har en fråga:

Vad kostar en bakstöt från Bitubo eller Wilbers :va någon som vet???

Är det svårt att ställa in bakstöten efter montering :va

... och sist men inte minst: Skulle jag kunna muttra dit en bakstöt själv med lite hjälp av den slägga :rolleyes:

PS Jag har kört 30 mil på två dagar... 15 grader varmt och solsken i Skåne :tungan DS

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
TL1000S -00
Sprillans ny RideHeightAdjuster tl1000s till salu. Se bild under säljes. Messa mig vid intresse.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Tjo!
Här kommer bilderna jag jämnt pratar om att jag ska ladda upp :näsblod
Som kanske nån märker så bor jag i finland för tillfället men jag ska flytta tillbax till uppsala i höst :yoparty
Är påväg till uppsala i april-maj nån som vill träffas sthlm/uppsala trakten och åka runt lite och snacka, längesen jag bode där men brukar vara där nån månad varje sommar och hälsa på släktingar.

Nån som vet orginal drevningen på 98 tlr? Har funderat på att sätta ett kugg mindre ifram, hur mycket mera varvar den om man kör 100 på sexan då?

Om nån vill träffas/visa mig lite runt i uppsala så vore det jätte chysst.
Ha det bra allihopa och kom ihåg att brassa helvettet!!!

Bifogat

• DSC00198.JPG
    DSC00198.JPG
    103.6 KB · Visningar: 56
  • DSC00240.JPG
    DSC00240.JPG
    124.8 KB · Visningar: 57
  • DSC00232.JPG
    DSC00232.JPG
    108.1 KB · Visningar: 52
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2851049 Tjo!
Här kommer bilderna jag jämnt pratar om att jag ska ladda upp :näsblod
Som kanske nån märker så bor jag i finland för tillfället men jag ska flytta tillbax till uppsala i höst :yoparty
Är påväg till uppsala i april-maj nån som vill träffas sthlm/uppsala trakten och åka runt lite och snacka, längesen jag bode där men brukar vara där nån månad varje sommar och hälsa på släktingar.

Nån som vet orginal drevningen på 98 tlr? Har funderat på att sätta ett kugg mindre ifram, hur mycket mera varvar den om man kör 100 på sexan då?

Om nån vill träffas/visa mig lite runt i uppsala så vore det jätte chysst.
Ha det bra allihopa och kom ihåg att brassa helvettet!!!
TLR har 17/39 orginal så om du kuggar ner ett fram så du får 16/39 så kommer hojen varva 6.25% mer. Säg att du nu har 3200 rpm i 100 så kommer du få 3400 rpm istället.
Sätter du ett 41t bak istället så får du 5.1% högre varv men en lite mildare gång för kedjan. Mindre drev sliter mer. 42t bak skulle ge dig 7.7%...

Hör av dig när du kommer till Uppsala så ska vi brassa runt lite. Du kanske känner trakterna bättre än mig? Jag ska förhoppningsvis ha hojen helt klar inom två veckor...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97

Jag som inte mekar utan bara jobbar övertid och betalar andra för att skita ner sig, har en fråga:

... och sist men inte minst: Skulle jag kunna muttra dit en bakstöt själv med lite hjälp av den slägga :rolleyes:

DS
Det går ett gruppköp på tlz.net där tingas en bitubodämpare för $380 plus frakt.

Det finns en del guider på tlz som beskriver hur du ska montera. Har bara gjort det på en tls och det var ett jäklans bök men det gick (dämparen blev dock lite repad). Tror att det är enklare på TLR.
Du skruvar till inställningen med en skruvratt. Smidigt och bra men du behöver nog någon som står bredvid och mäter lite (personligen har jag inte ställt om något utöver fabriksinställningen)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Är det din Blå/vita som står parkerad hos Johan i Pååarp??
Eller har vi fått tillökning av TLR'er i NW-skåne??

Jag var där igår för lite däck-krängning. :)

:hej

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Styrdämpare

Hallåj TL-bröder :)

Kom nyss tillbaka från en lite runda, å då upptäckte ja oljeläckage från styrdämparen :mad:
Går de att renovera? Eller e de bara att bita i de sura äpplet å köpa en ny dämpare? :huvet

Tacksam för svar :)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Det finns inga synliga delar till styrdämparn på mikroficherna, men om du plockar isär och tar med dig packningen till nåt företag som säljer sånt så kanske de kan hitta dimensionen?

Jag skulle inte köpa en ny orginaldämpare. Pajjade min bortom räddning så skulle jag köpa nåt annat typ Bitubo, Öhlins, GPR, Scott eller whatever...

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Vet du nåt ställe som säljer dessa?
Kollade lite snabbt på Rollers Däck... En öhlinare gick på närmare 5000 spänn :rolleyes:

Det finns inga synliga delar till styrdämparn på mikroficherna, men om du plockar isär och tar med dig packningen till nåt företag som säljer sånt så kanske de kan hitta dimensionen?

Jag skulle inte köpa en ny orginaldämpare. Pajjade min bortom räddning så skulle jag köpa nåt annat typ Bitubo, Öhlins, GPR, Scott eller whatever...

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Försäkringsfråga

Undrar om man ska fortsätta med trygghansa eller om någon har något billigare alternativ. Till min TL1000R

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Undrar om man ska fortsätta med trygghansa eller om någon har något billigare alternativ. Till min TL1000R

TH kommer aldrig ha min hoj igen iaf. Jag fick oxå 2000 billigare per år på SVELAND. Men där måste du ha en försäkring till för att få ha hojen.(jag flytta över bilen)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag