TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
mekhandbok Tl 1000

någon som vet vart jag kan tanka hem en mekhandbok till tl 1000 -97?
har sökt på mekforumet men hittar ingen. måste riva motorn pg att den antagligen skurit :mad:
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kolla på köpguiden, längst ner finns det en att tanka.
Var det du som hade din ute för 29k på blocket?
 

Robber

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Järfälla
Hoj
2006 Yamaha R1
Ny på tråden!

Hej alla glada twin åkare, mitt första besök på tråden (hoppas jag är rätt ute). Kör själv en TLS -99 sedan ett år, supernöjd, har tidigare endast mullat i skogen men började bli för mycket skador därav asfalts smisk.
Har börjat funderat på att byta ut min rotationsdämpare, är inte helt nöjd med den funktionen. Har någon tips på bra ersättningsdämpare till vettigt pris?
:)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2924485 Hej alla glada twin åkare, mitt första besök på tråden (hoppas jag är rätt ute). Kör själv en TLS -99 sedan ett år, supernöjd, har tidigare endast mullat i skogen men började bli för mycket skador därav asfalts smisk.
Har börjat funderat på att byta ut min rotationsdämpare, är inte helt nöjd med den funktionen. Har någon tips på bra ersättningsdämpare till vettigt pris?
:)
Tja... Det finns ju en hel del, men den som ger mest bank för bucksen är helt klart Bitubo. I ett gruppköp på TLZone (http://www.tlzone.net) tror jag de fick dem för 2700:- vilket är mindre än hälften av vad en Öhlinare kostar.

Det är inte världens bästa dämpare, men totalt överlägsen orginaldämparn, framförallt om man är en lätt förare. Öhlinaren är nog bättre, men det vette f*n om det motiverar dubbla priset om man inte tävlar.
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
Hoj!
Önskar tips på vettiga samt prisvärda kraschpuckar då jag ska över till ön i öst på två dagars banåka senare i maj.

Puss & snusk / P:D
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Tjena!
Har just köpt en TLS -98, det känns som att det är för lite luft i däcken så jag skulle gärna vilja fixa det direkt efter jobb, givetvis är manualen hemma. Så, någon som kan ge mig korrekt ringtryck fram och bak? Är det som min gamla VFR 2.5br fram och 2.9br bak?
/Thelinski
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
EN SAK TILL!!

Finns det någon TLS ägare i STHLM som skulle kunna tänka sig att provköra min TLS och känna om den känns "ok"? Tycker den känns lite nervös i svängarna, skulle vilja få en erfarens uppfattning. Det kan vara att allt är helt i sin ordning och jag bara behöver vänja mig vid modellen, men det vore skönt att få det bekräftat. Som det är nu så tror jag att ringtrycket är fel, fram var 1.6 (!)br och bak 2.4. Jag fyllde på 2.5 fram och 2.9 bak men jag vet inte om det verkligen är rätt. En annan sak som kanske ställer till det är att bakdäcket är jäkligt platt mitt på, det borde göra sitt ocskå. Men men, någon som kan ställa upp?
Jag bjuder på en mackkorv! :)
/Thelinski
 
Last edited:

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
2Hjul
Ska kolla där, men det känns som det inte går så fort att handla därifrån, Finns det euro-handlare eller kanske inhemska handlare som säljer?

Vet faktiskt inte, men ta och kolla på annonserna till vänster på SH's startsida. Där finns några företag som säljer puckar.

någon som kan ge mig korrekt ringtryck fram och bak? Är det som min gamla VFR 2.5br fram och 2.9br bak?

2.5 fram och 2.9 bak låter bra, lite mindre bak utan passagerare dock.
Tror det står 2.5/2.5 för singel.

Inte undra på att din hoj känns instabil med slitet bakdäck och lågt lufttryck :)
 
Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
TwinLoveRace: Tack för svar, förresten, kan man kompensera ett mittslitetbakdäck med lite högre ringtryck? :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2925109 TwinLoveRace: Tack för svar, förresten, kan man kompensera ett mittslitetbakdäck med lite högre ringtryck? :)
Tveksamt, även om du pumpar en alldeles för mycket luft så blir den utbuckningen över större delen av däcket, på insidan är det fortfarande runt.

Skulle däcket börja göra sig runt på utsidan oxå så skulle jag nog inte köra på det, uttöjt gummi där det redan var tunt.

Verkar som ett bra recept på punktering.

Köp ett nytt.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

2.5 fram och 2.9 bak låter bra, lite mindre bak utan passagerare dock.
Tror det står 2.5/2.5 för singel.

Inte undra på att din hoj känns instabil med slitet bakdäck och lågt lufttryck :)

2.9 bak låter tok mycket, imho.

2.5 låter mer normalt. :va
Nu måste jag ju gå och kolla i manualen ju...


På XR'n har jag 2.2, och det ska inte vara mer.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tog den här ur verkstadshandboken...
Verkar som om du får 200 mil till, sen byta olja o filter?
 

Bifogat

  • Fredde.JPG
    Fredde.JPG
    56.1 KB · Visningar: 54
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top