TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Tack TwinLoveRace för den listan :tummenupp

Såg att Ricken svamla något innan, men han snackar mest skit :arsele
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
, kan man kompensera ett mittslitetbakdäck med lite högre ringtryck? :)

Du har ju redan fått svar men jag skulle vilja dela med mig lite av den ringa kunskap som jag besitter när det gäller teknik:

Ett modernt radialdäck kan man ALDRIG pumpa så hårt att det blir runt (gäller såväl bildäck som mc-däck) :fakta

Däremot kan ett däck med FÖR LÅGT ringtryck bli runt av centrifugalkraften om det snurrar väldigt fort.

Radialcorden är uppbyggda för att däcket skall behålla sin form oavsett tryck innifrån, men om trycket är för lågt finns inte tillräckligt med stabilitet ut mot sidorna på däcket för att det skall "orka" håll emot centrifugalkraften.

... som sagt med platt däck kan man få en känsla av att hojen slingrar sig på vägen. BYT DÄCK :tummenupp
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
... som sagt med platt däck kan man få en känsla av att hojen slingrar sig på vägen. BYT DÄCK :tummenupp

Tack för svar, det jag upplever är att styret 'faller' när man svänger, man får hålla emot i kurvorna. Men jag ska testa med 2.5/2.5 innan jag byter däck, vilket jag tyvärr tror jag blir tvungen att göra. Tips på ett bra däckbytarställe i STHLM? Har för mig att mc-varuhuset är ganska dyra med sådana saker.
/Thelinski
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
Tack för svar, det jag upplever är att styret 'faller' när man svänger, man får hålla emot i kurvorna. Men jag ska testa med 2.5/2.5 innan jag byter däck, vilket jag tyvärr tror jag blir tvungen att göra. Tips på ett bra däckbytarställe i STHLM? Har för mig att mc-varuhuset är ganska dyra med sådana saker.
/Thelinski

bytte nyligen hos swt racing i haninge! kanonpriser och bra service! :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2925333 Tack för svar, det jag upplever är att styret 'faller' när man svänger, man får hålla emot i kurvorna. Men jag ska testa med 2.5/2.5 innan jag byter däck, vilket jag tyvärr tror jag blir tvungen att göra. Tips på ett bra däckbytarställe i STHLM? Har för mig att mc-varuhuset är ganska dyra med sådana saker.
/Thelinski
Det blir så där när däcket är slitet, kan kännas trågstyrd tills du har passerat "kanten" där däcket har ´kvar sin rundning, då faller den precis som du säger.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tack för svar, det jag upplever är att styret 'faller' när man svänger, man får hålla emot i kurvorna. Men jag ska testa med 2.5/2.5 innan jag byter däck, vilket jag tyvärr tror jag blir tvungen att göra. Tips på ett bra däckbytarställe i STHLM? Har för mig att mc-varuhuset är ganska dyra med sådana saker.
/Thelinski

RoLLER's ligger väll i Stockholm??
http://www.rollersdack.se/

Sponsrar dessutom SH :)
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Hur sätter man över till reserven på TLS? På min gamla VFR kunde man ställa bränslet på On/Res/Off, finns det ngt "Off" läge?

Hm, jag fick lite lite info när jag köpte hojen känns det som (läs: jag frågade för lite)
/Thelinski
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Reserven = gul lampa blinkar. Gul lampa lyer = kör och tanka bums.
 

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
2Hjul
Hur sätter man över till reserven på TLS?

Som tur är har de skippat reservkranen, det finns däremot en lampa som blinkar när det börjar bli ont om soppa... efter ett tag lyser den.
(på min tiller är det signal vid 4.5 resp. 3.5 liter om jag kommer ihåg rätt:)


Edit: suck, jag är riktigt långsam på att svara idag :gnissla
 
Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Aha, det är så det ligger till. Så man "stänger" alltså aldrig av bränslet när man ställer den för kvällen? Tyckte att motorn lät lite bubblig i morse, trode att det kunde bero på att den fått bensin hela natten. Jaja, den ska ändå in på 2400-milarsservice om några dagar.
/Thelinski
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Hej hå! Jag har en tid letat efter en TRE till min moppe. Har hittat en på blocket nu (annons) som jag är sugen på. Men i annonsen skriver han att den endast är från 98 och framåt. Stämmer detta, eller kan jag sätta på den på min TLS -97?
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Hej hå! Jag har en tid letat efter en TRE till min moppe. Har hittat en på blocket nu (annons) som jag är sugen på. Men i annonsen skriver han att den endast är från 98 och framåt. Stämmer detta, eller kan jag sätta på den på min TLS -97?

På 97an ska det vara en tre med två sladdar, och på 98 och framåt är det en tre med tre sladdar. Vet inte om man kan koppla om en 98a tre till att passa en 97a, men det går säkert om man e lite händig. Tror det har med jorden att göra.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top