TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:hihi

Jag skulle tro att Ronnys är antingen väldigt mkt dyrare, alt. i IKEA format... :hihi :tungan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
:hihi :D

Du har ju tydligen aldrig hört talas om "kompispris"...
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
2932647 O flyttat till norrköping ser jag oxå, vad har du för problem i kroppen igentligen, kan du inte bara vara? :hihi

Grym hoj, men jag väntar hellre o köper Ronnys :D
Lite rastlös du vet :p
Säsongen kommer bra mycket fortare här ner oxå ju! :)
Trivs du bra i Sveriges blåsigaste stad?
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
:va
Ricken bor väll inte i Visby... :hihi :tungan

Du Putte, Östersund är faan ingen rolig stad att bo i! När jag gjorde lumpen där så var det frost i gräset i juli... :gnissla
Tacka vet jag barmark och 12 grader varmt här nere när det fortfarande var 15 cm snö i Ö-sund. Man förstår varför de kallas surjämtar :D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:rofl

Jag är ju skåning, och har bott i Visby, och även om skåningar anses som blåsta ligger vi i lä jämfört med Visby...

Fast soligt är där och goa MC vägar... :tungan
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Ja, Lars AMA replica som är byggd av Chris vore ju verkligen något... Vore perfekt som min nästa TLR! :D :yoparty

Det var bara det där med pengar... :huvet :huvet :huvet Inte trodde man att det skulle var SÅÅ dyrt att börja om från början med ny tjej, betala underhåll till X:et och renovera ett 100 år gammalt hus... *suck*
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2932813 Lite rastlös du vet :p
Säsongen kommer bra mycket fortare här ner oxå ju! :)
Trivs du bra i Sveriges blåsigaste stad?
Trvis, ja du, kallt som attans, blåsigt osv.

Men man får ju flytta härifrån om inte allt för länge..

Kuriosa, dom kallas för surjämtar för att förr i tiden när dom skulle frakta kött ner till Kuststaden Sundsvall så kom dom aldrig ner innan kötter var surt...
 
Last edited:

#Åke

Guest
:finger "Citerar Lasses avatartext´"Raceprojekt tar tid" undrar varför det tar tid. Enkelt svar från mig i alla fall :Var riktigt ärlig mot dig själv o gör upp en lista på vad du verkligen vill ha på din TL.

Ta reda på Nypriserna på dessa produkter och var dom finns i världen räkna med moms och tullavgift för import.I mitt fall är allt nya prylar och det är ju jag som blir pikad så ta nypriset på era med.Totalsummera och räkna sedan ut hur lång tid det tar att komma upp till den summan baserat på vad du får kvar varje månadslön och nu pratar vi om cash inte kredit.(Låt oss säga förutsättningarna en uppskattning ca:160 000 + 30 000 för att gardera sig från problem "se nedan" lägg sedan till att ni måste ha en hoj till och en begagnad bil och dess kostnader /mån)

Ta med i beräkningarna att du skall göra allt själv,förutom de stora maskinjobben som kostar allt från 500-700 kr timmen,ta sig till garaget efter planering i mitt fall då garaget inte ligger på´andra sidan dörren.Skruva ihop skiten och planera för lackning,ta i beakt att du hinner tappa sugen ett antal gånger oxå.Du kan RÄKNA STORT med att allt flyter inte din väg utan du måste brottas med problem du inte räknat med från början så lägg till en så där 30 000 kr för såna ugifter. Så gör en sådan uträkning för dig själv med dessa parametrar som skrevs nu "se ovan" och lägg sedan upp här hur lång tid det tar att modda varje pinal och skruv precis ALLT förutom huvudramen. Så få se resultaten i TID

1.Lasse :
2.Octo :
3.Ricken :
4.Fredde :
5.Liten Putte:
6.
7.


:blah
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
:pannkyss

Såja, såja. Klart fan du blir pikad! Bygger man nåt som alla andra blir avundsjuka på så får man stå ut. :7peta

Jag har summerat större delen av vad jag pyntat ut i delar (exklusive slitagedelar som drivpaket, däck, lager och sånt). I nuläget är det väl ca 20 papp och jag är inte i närheten av att vara klar. Är inte det charmen?

Jag har bara en hoj, ingen bil, så jag vill ha min hoj rullande. Har inget garage, inga större verktyg/maskiner så alla större arbeten går tyvärr fetbort. Därför blir det inte så mycket moddande heller. I framtiden kommer jag ha garage och då blir det mer jobb gjort, framförallt under vintrarna. Jag kommer nog försöka hålla mig från att göra ett sånt byggjobb som du eller Lasse gör, i alla fall på den här tillisen. Kanske om jag skaffar en till hoj kan jag göra den till ett flerårsprojekt.

Min nuvarande TLS är sitt egna lilla flerårsprojekt där jag moddar lite eftersom, byter det jag vill och upptäcker. Lite som en konstant utveckling. Trevligt. :)

Så chilla lite "Åke". Ta pikarna för vad de är och sen får du se till å bygga ihop pärlan och komma å glänsa lite för oss på en TL-träff!

Pussåkram! :)
 

#Åke

Guest
:pannkyss

Såja, såja. Klart fan du blir pikad! Bygger man nåt som alla andra blir avundsjuka på så får man stå ut. :7peta

Jag har summerat större delen av vad jag pyntat ut i delar (exklusive slitagedelar som drivpaket, däck, lager och sånt). I nuläget är det väl ca 20 papp och jag är inte i närheten av att vara klar. Är inte det charmen?

Jag har bara en hoj, ingen bil, så jag vill ha min hoj rullande. Har inget garage, inga större verktyg/maskiner så alla större arbeten går tyvärr fetbort. Därför blir det inte så mycket moddande heller. I framtiden kommer jag ha garage och då blir det mer jobb gjort, framförallt under vintrarna. Jag kommer nog försöka hålla mig från att göra ett sånt byggjobb som du eller Lasse gör, i alla fall på den här tillisen. Kanske om jag skaffar en till hoj kan jag göra den till ett flerårsprojekt.

Min nuvarande TLS är sitt egna lilla flerårsprojekt där jag moddar lite eftersom, byter det jag vill och upptäcker. Lite som en konstant utveckling. Trevligt. :)

Så chilla lite "Åke". Ta pikarna för vad de är och sen får du se till å bygga ihop pärlan och komma å glänsa lite för oss på en TL-träff!

Pussåkram! :)

Chilli ja jag äter chilli. Och ni får pika hur mycket ni vill jag tar inte åt mig :) men ni får räkna med mothugg och en tankeställare då o då. o jag hoppas ni tar det med ironi,för inläggen med mothugg är inte så arga som dom verkar.
Charmen är mycket riktigt att det alltid finns nåt att göra,men jag valde att ta allt på en gång vilket kan tyckas fel men då är motivationen högra att få till det som man vill och hela hojen blir som ny.:)


Men tänk en gång till,och räkna på något som ni verkligen vill göra på en mc så kan ni få en uppskattning på vad det kostar och vilken tid det tar att uppnå de målen. Jag trodde inte att det skulle ta sån tid som det gör och inte att det skulle bli så dyrt heller.:)
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hmm... Ryktet säger att det är nån här som inte har alla sina hojdelar fastksruvade? :D

Får jag be om en liten tjänst? Jag söker längdmått på den vänstra tryckstången för kopplingen, den som sitter innanför kopplingsarmen/kolven. Jag söker längdmått på den som sitter på TLR och den som sitter på TLS 99-01 med 6-fjädrad koppling. Tänkte ta och kolla upp för en gångs skull hur mycket som skiljer dem åt. Har nån en för femfjädrade 97-98 TLS, så mät gärna. Jag kan mäta på min egen annars...

Ha en trevlig helg. (Du med "Åke". :hihi)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Men tänk en gång till,och räkna på något som ni verkligen vill göra på en mc så kan ni få en uppskattning på vad det kostar och vilken tid det tar att uppnå de målen. Jag trodde inte att det skulle ta sån tid som det gör och inte att det skulle bli så dyrt heller.:)

Jag förstår precis vad du menar Åke :gnissla även fast jag gör en budgetvariant av ditt bygge :tungan

Man hittar något nytt som gör att något måste modifieras som man inte klara av själv så man måste hitta någon som kan & pröjsa honom/henne att göra det skicka fram o tillbaka spara mera pengar jobba mer försöka leva lite emellan :huvet

Viva la modification :näsblod

Nä nu ska jag ha en fet djävla sup o kolla in ESC :tuttar
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top