TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

#Åke

Guest
Hmm... Ryktet säger att det är nån här som inte har alla sina hojdelar fastksruvade? :D

Får jag be om en liten tjänst? Jag söker längdmått på den vänstra tryckstången för kopplingen, den som sitter innanför kopplingsarmen/kolven. Jag söker längdmått på den som sitter på TLR och den som sitter på TLS 99-01 med 6-fjädrad koppling. Tänkte ta och kolla upp för en gångs skull hur mycket som skiljer dem åt. Har nån en för femfjädrade 97-98 TLS, så mät gärna. Jag kan mäta på min egen annars...

Ha en trevlig helg. (Du med "Åke". :hihi)

Åke har redan en riktigt trevlig helg,tack.Men det går flera rykten att andra inte har sina mått säkrade,o det är inte bra.Man måste ha en microskåpmeter fattar ni väl.

Jag förstår precis vad du menar Åke :gnissla även fast jag gör en budgetvariant av ditt bygge :tungan

Man hittar något nytt som gör att något måste modifieras som man inte klara av själv så man måste hitta någon som kan & pröjsa honom/henne att göra det skicka fram o tillbaka spara mera pengar jobba mer försöka leva lite emellan :huvet

Viva la modification :näsblod

Nä nu ska jag ha en fet djävla sup o kolla in ESC :tuttar

Japp,skål på dig. Och jag som inte har några :tuttar att ratta på nu heller :huvet,du är lycklig du,håll dom hårt så de inte försvinner pga av ej fastdragna skruvar som du får ägna all din uppmärksamhet i garaget för.:)

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Hat varit och kollat på min kutskåpa som är på motivlack av en "amatör". Det är hans andra jobb han gör och han tar betalt i muminkex och hembränt. Det ska på fler detaljer och klarlack, men faaaan vad nöjd jag är än så länge.:tummenupp :yoparty

Bifogat

• cutz-motiv1.JPG
    cutz-motiv1.JPG
    18.6 KB · Visningar: 56
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Hat varit och kollat på min kutskåpa som är på motivlack av en "amatör". Det är hans andra jobb han gör och han tar betalt i muminkex och hembränt. Det ska på fler detaljer och klarlack, men faaaan vad nöjd jag är än så länge.:tummenupp :yoparty

Schysst... dödskallegrejen e inte riktigt min stil men jag har vett att uppskatta ett bra jobb när jag ser det. Kanonsnygg motivlack :tummenupp

En fundering dock :va Skånska gripen i pannan på en Jolly Roger som sitter på kutsen på en hoj som rullar i Falun :confused:

Du kanske försöker bygga broar mellan Sverige och oss i central-Europa :D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:finger "Citerar Lasses avatartext´"Raceprojekt tar tid" undrar varför det tar tid. Enkelt svar från mig i alla fall :Var riktigt ärlig mot dig själv o gör upp en lista på vad du verkligen vill ha på din TL.

Ta reda på Nypriserna på dessa produkter och var dom finns i världen räkna med moms och tullavgift för import.I mitt fall är allt nya prylar och det är ju jag som blir pikad så ta nypriset på era med.Totalsummera och räkna sedan ut hur lång tid det tar att komma upp till den summan baserat på vad du får kvar varje månadslön och nu pratar vi om cash inte kredit.(Låt oss säga förutsättningarna en uppskattning ca:160 000 + 30 000 för att gardera sig från problem "se nedan" lägg sedan till att ni måste ha en hoj till och en begagnad bil och dess kostnader /mån)

Ta med i beräkningarna att du skall göra allt själv,förutom de stora maskinjobben som kostar allt från 500-700 kr timmen,ta sig till garaget efter planering i mitt fall då garaget inte ligger på´andra sidan dörren.Skruva ihop skiten och planera för lackning,ta i beakt att du hinner tappa sugen ett antal gånger oxå.Du kan RÄKNA STORT med att allt flyter inte din väg utan du måste brottas med problem du inte räknat med från början så lägg till en så där 30 000 kr för såna ugifter. Så gör en sådan uträkning för dig själv med dessa parametrar som skrevs nu "se ovan" och lägg sedan upp här hur lång tid det tar att modda varje pinal och skruv precis ALLT förutom huvudramen. Så få se resultaten i TID

1.Lasse :
2.Octo :
3.Ricken :
4.Fredde :
5.Liten Putte:
6.
7.

:blah

:kramas:

Det var ju det jag sa.
antingen säljer du hojen klar och då är priset högre än kaknästornet.
Eller så tröttnar du och säljer den i delar.

Fast jag har aldrig tvekat på att du får ihop det och blir så nöjd att hojen inte kommer att säljas. :)

1.Lasse :
2.Octo :
3.Ricken :
4.Fredde :
5.Liten Putte:
Närmaste planering: 2*24h. Robban + Putte sliter satan och får ihop Tillern och Putte är överlycklig :)
Tid före detta: Ganska mycket, saker tar längre tid än man inbillar sig...
Pris... :lol Jag har faktiskt ett visst mått av självinsikt och vill inte veta hur mkt jag lägger ner på mina hojar :fakta
Men, så mycket kan jag säga att försäkringskostnaden är en relativt liten bit...

6.
7.

Last edited:

#Åke

Guest
Vad var felet med tomgången då ? Det måste du ju skriva oxå när du satt griller i huvudet på så många.:tungan

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Schysst... dödskallegrejen e inte riktigt min stil men jag har vett att uppskatta ett bra jobb när jag ser det. Kanonsnygg motivlack :tummenupp

En fundering dock :va Skånska gripen i pannan på en Jolly Roger som sitter på kutsen på en hoj som rullar i Falun :confused:

Du kanske försöker bygga broar mellan Sverige och oss i central-Europa :D

Hehehe.. självklart ska det byggas broar. Jag är skåning, bor i falun, ska gifta mig med en stockholmska, och ska snart flytta till skara:tungan

Men som motivet kanske kan utläsa, så är jag skåning in i döden.:tummenupp

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Här kommer lite bilder från dagens tur för er som inte hänger på Zonen!

DSC00109.jpg

DSC00110.jpg

DSC00111.jpg

DSC00112.jpg

DSC00113.jpg

DSC00115.jpg

Fernan

Ferna
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia Tuono V4R
TL1000r missar tändningen på en cylinder vid tomgång?

Här om dagen var jag och tittade på en TL1000r -98 som jag ev. ska köpa men jag tvekar!
Killen som säljer sa i telefonen att den går lite ojämt på tomgång så när vi kom dit så startade vi hojen och den går inte ojämt på tomgång utan missar att tända på en av cylindrarna med jämna mellanrum, när man sedan kör iväg med den så går den som den ska förutom att den skjuter hela tiden när man släpper gasen. (den har slipon, behöver kanske justera insprutet?)
Vid provkörningen så stannade jag till efter halva sträckan för att kolla om tomgången blivit bättre när man kört med den, men tomgången var jämn i 10-15sek. sen började den misstända igen.
Är det någon som har en aning om vad det kan vara för något fel?
tändning? insprutning? styrbox? eller ska jag lägga ner köpet och titta på en annan TLR.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Med största sannolikhet beror smällarna av att det är läckage i bakre avgaspackningen. Den pajjar med jämna mellanrum och när hojen drar in tjuvluft där får man avgasknallar.

Taskig tomgång kan ofta bero på dåligt synkade insugsspjäll och feljusterad TPS (Throttle Position Sensor). Den senare är väldigt enkel att justera. En uppsättning nya tändstift kan vara på sin plats också då TL har lätt att pajja sina om man inte är noga med att värma upp hojen och så.

Det kan såklart vara nåt jävligare, det vet man aldrig.

Får du ett bra pris på den och kan meka lite själv så tycker jag du ska köpa den. :tummenupp

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
Jahapp, då är semesterveckorna bokade.
Återstår bara att bestämma sig om man skall norrut som förra året (norge) eller sikta på alperna :)

Missade såklart sofiero classic i helgen, men tog mig en tur till knudan.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Jahapp, då är semesterveckorna bokade.
Återstår bara att bestämma sig om man skall norrut som förra året (norge) eller sikta på alperna :)

Missade såklart sofiero classic i helgen, men tog mig en tur till knudan.

De låter trevligt, jag har alltid drömt om att köra upp mot Norge.

Jag missade också Sofiero, kände mig inte riktigt fräsch på morgonen :D

Så de fick bli en kvällsrunda runt Häckeberga.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Njäeee... Så krokig är den inte. :D

Tack för brevet idag, det värmde med ett överaskningsbrev
ifrån Muppsala! :D

Det är dom här små extra kärleksgesterna som får
en att uppskatta TL-gänget!

O vem vet, jag kanske behöver precis DOM shimsen när
jag skall kolla på Puttelitens hoj på fredag! :va

R

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2939386 Tack för brevet idag, det värmde med ett överaskningsbrev
ifrån Muppsala! :D

Det är dom här små extra kärleksgesterna som får
en att uppskatta TL-gänget!

O vem vet, jag kanske behöver precis DOM shimsen när
jag skall kolla på Puttelitens hoj på fredag! :va

R
Tack själv Robban!
Det är tack vare dig som jag fick igång hojen när jag fick igång den. Annars hade jag fått betala överpris för shims som hade tagit en j*vla tid att få hem till närmaste hojverkstad.

Det är precis de gesterna som gör den här gemenskapen unik! :Bugar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...