TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
hmm.... men går den märkbart sämre än förr liksom eller?
verkar som att den kanske drar tjyvluft nånstans och inte får soppa tillräckligt för den mängden luft?

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Fan...

Det verkr som vissa har kunskap här :tummenupp
Kul vi måste sprida kunskap, ända jag vet är som ni så mycke vet kommer från TLplane.

BTW
Så lyssnar jag nu på Creed å dom rockar redigt hårt :bow

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
J-Bone skrev:
hmm.... men går den märkbart sämre än förr liksom eller?
verkar som att den kanske drar tjyvluft nånstans och inte får soppa tillräckligt för den mängden luft?

jag har ju som sagt haft kortet 2,5 vecka och har lite svårt att känna skillnad hur hon betedde sig förr, för det är inte förrän nu jag börjat dra upp henne på slangen, jag tycker att det är kul att köra på bakhjulet det handlar ju om lite känsla och balans sen är det festligt då en golf gti ligger och piskar i 80-90 att bara ta upp henne på slangen och visa vart skåpet skall stå och det är då en utav blöddringarna uppstått.

fan sitter här med stället och full mundering =)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
hojen servad för 100 mil sedan visserligen så kan ju tändstiften kuka ur ändå, och att gå på varvstoppet skadar det stiften ?
har lixom nått det x-antal gånger på 2:an på slangen har hänt rätt ofta nu på slutet.
hmm TPS ??? vad är det ? vars sitter den ?

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
BTW

Jag har en konstig sak på min hoj.
Har pulat till en en egen TRE-mod=15Kohm(eller 15 ohm)
IAF så når min hoj står på ca:2000 å jag trycker in koppling så ändras varvet lika för er ??

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Twosaint skrev:
jag har ju som sagt haft kortet 2,5 vecka och har lite svårt att känna skillnad hur hon betedde sig förr, för det är inte förrän nu jag börjat dra upp henne på slangen, jag tycker att det är kul att köra på bakhjulet det handlar ju om lite känsla och balans sen är det festligt då en golf gti ligger och piskar i 80-90 att bara ta upp henne på slangen och visa vart skåpet skall stå och det är då en utav blöddringarna uppstått.

fan sitter här med stället och full mundering =)

Lol, har du inte tagit av dig stället? Verkar som en sanitär olägenhet :D

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
jamen va fan jag kastade mig av hojen in på jobbet
(håller på att renovera hemma har ingen dator uppkopplad)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Fan...

TroLiS skrev:
Det verkr som vissa har kunskap här :tummenupp
Kul vi måste sprida kunskap, ända jag vet är som ni så mycke vet kommer från TLplane.

BTW
Så lyssnar jag nu på Creed å dom rockar redigt hårt :bow

OT: Jag kör ett band som heter Hatebreed just nu, rätt hårda faktiskt. Annars rekommenderar jag Black Lable Society :rock

TLPlanet regerar. :fakta

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Twosaint skrev:
hojen servad för 100 mil sedan visserligen så kan ju tändstiften kuka ur ändå, och att gå på varvstoppet skadar det stiften ?
har lixom nått det x-antal gånger på 2:an på slangen har hänt rätt ofta nu på slutet.
hmm TPS ??? vad är det ? vars sitter den ?

Trottelpositionssensorn.. känner hur mycket du gasar och skvallrar detta för ECU'n. Har ingen aning om detta kan vara anledningen :confused: J-Bone, TLRR & grabbarna vet säkert mer. Du kalibrerar den genom att aktivera serviceläget genom kontakten under kutsen bak. Sen är det bara att följa instruktionerna som du hittar lite här & var på nätet. :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
jamen va fan jag kastade mig av hojen in på jobbet
(håller på att renovera hemma har ingen dator uppkopplad)

TwoSaint: Du ska nog riva bort gaffatejpen och blocka med brickor och silikoon istället, sen mappa om sprutet i en riktig yoshibox.

Sen blöddrar det nog inget. Har du förresten kollat att det inte är några brickor i insugstrattarna längre? Din var väl strypt? Har du klippt kabeln?

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Re: BTW

TroLiS skrev:
Jag har en konstig sak på min hoj.
Har pulat till en en egen TRE-mod=15Kohm(eller 15 ohm)
IAF så når min hoj står på ca:2000 å jag trycker in koppling så ändras varvet lika för er ??

Har ingen TRE själv ännu (kommer i växelindikatorn) men kör du med ett fast motstånd 15kOhm så motsvarar det 6'an.

Jag har hört att den skall bete sig så som du beskriver.. Vill du få bort det så skall du koppla ur motståndet i neutralläge (bruten krets= neutral) :D

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
J-Bone: Now is the time for me to rise from knees..... :tummenupp

hmm får bli något för morgondagen, har ju lixom folk som bor ovanpå garaget lär inte bli glada om man åskan rullar in i garaget nu

Bifogat

• wheel1.jpg
    wheel1.jpg
    28.6 KB · Visningar: 220

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Re: Re: svagströmmare

DaGaz skrev:

Nåväl nu är det ju inte *så* enkelt. :rolleyes:

Ett dyrt men _väldigt_ snyggt alternativ är avståndsmätare som bygger på faslägesmätning av en laser. Dessa finns i moduler då sätter du den bara på ett fast ställe på hojjen och mäter avstånd till svingen - dessa brukar vara rätt snabba så samplingsintervallet kan vara högt. Dessa kan man ju också bygga själv men avstå om du inte är helt säker på vad du gör då lasrar kan vara ohälsosamma :tummenupp

Kör just nu med buntband å det funkar ju bra men....

Kan ju vara kul att se hur det rör sig, å kan justera efter det.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Angående TPS´en: Kontakta Big Rig Nig på TLPlanet, han hostar en film om justering av TPS och synkning av spjällhusen. Kolla in den.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
TwoSaint: Du ska nog riva bort gaffatejpen och blocka med brickor och silikoon istället, sen mappa om sprutet i en riktig yoshibox.

Sen blöddrar det nog inget. Har du förresten kollat att det inte är några brickor i insugstrattarna längre? Din var väl strypt? Har du klippt kabeln?

Ahh jag klippte min kabel för en vecka sedan.. och det gör susen, innan har jag haft svårt med powerwheelie. Efter kabeln är klippt = inga problem alls. Ger en märkbar extra knuff från 7k och uppåt.
:fakta

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Re: BTW

DaGaz skrev:
Har ingen TRE själv ännu (kommer i växelindikatorn) men kör du med ett fast motstånd 15kOhm så motsvarar det 6'an.

Jag har hört att den skall bete sig så som du beskriver.. Vill du få bort det så skall du koppla ur motståndet i neutralläge (bruten krets= neutral) :D

Japp, TRE´n orsakar detta fenomen, dock borde du inte märka nån skillnad när motorn har nått arbetstemperatur.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
jo, kabeln är klippt och förra ägaren säger att han har tagit bort brickorna men inte klippt kabeln men när jag kollade var den ju klippt blir alldelens snurrig, om man ska använda brickor då måste man ju ha nånting för hålet ? tror fan jag skär ut en platta med laser som jag silokonar fast istället

J-Bone: Hatebreed-I will be heard är sååå jävla skön, elaka pojkar :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Asså.. jag körde brickor på båda sidor med en bult igenom och silikon för att täta bara... funkar klockrent.
Funderar dock på att skaffa en Sharkskinz luftbox i kålfajber i vinter...med tillhörande insugsrör :dräggla

Hatebreed e stenhårda. :rock

Last edited:

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Re: Re: Fan...

J-Bone skrev:
OT: Jag kör ett band som heter Hatebreed just nu, rätt hårda faktiskt. Annars rekommenderar jag Black Lable Society :rock

TLPlanet regerar. :fakta

Måste köpaq å lyssna då, är det samma typ eller ??

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...