TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Tjenare! provar här oxå.Jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

j-bone vad är "Scissor gear"??

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Häggen skrev:
Tjenare! provar här oxå.Jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

j-bone vad är "Scissor gear"??

Tjena, jag ställde också frågan för en tid sedan på gixxer.com och fick det här svaret:

"The main purpose of the scissor gears is to reduce noise -- removing them will make the mechanical sounds of the engine louder. The upside to removing these is less rotating mass in the engine -- therefore, more horsepower and faster spin up. There is one located on each of the four camshafts and one on the primary drive gear. Many people remove only those scissor gears from the camshafts and leave the gear on the primary drive gear as it's more difficult to access."

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
J-Bone skrev:
Tjena, jag ställde också frågan för en tid sedan på gixxer.com och fick det här svaret:

"The main purpose of the scissor gears is to reduce noise -- removing them will make the mechanical sounds of the engine louder. The upside to removing these is less rotating mass in the engine -- therefore, more horsepower and faster spin up. There is one located on each of the four camshafts and one on the primary drive gear. Many people remove only those scissor gears from the camshafts and leave the gear on the primary drive gear as it's more difficult to access."

Tackar! Då är det nog inget att bry sig om.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Häggen skrev:
Tackar! Då är det nog inget att bry sig om.

Skulle inte tro det nej, min låter också lite men jag tror i mitt fall att det är en liten läcka i en skarv någonstans i avgassystemet som "puffar" eller "tickar" eftersom ljudet inte kommer från motorn.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
KaZ skrev:
den skär nog snart ska du se... =)

hehe...

KaZ <--- bitter som bara den... i minst 2 månader till..

Visst är det en Zuka tlr motor i din moppe? Hoppas att grabbens motor inte skär, verkar osannorligt. En bekant däremot körde fullt på 4.ans växel med sin ninja 9 och ena vevstaken flög genom toppen!! Tror du inte att ha lyckades stanna utan att vurpa, men motorn den var helskrot. Kolven hade låst sig i topp läge, genom topplocket! Om jag fattat rätt så kanske det är det enda sättet att få lite motorbroms på en rad fyra :D

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Brum brum på er pojkar!

Faan va långt ni hinner med den här tråden innan jag ser den...
Själv var jag och fick nytt däck på pärlan idag. Det var -3 grader när jag åkte 4 mil till verkstaden i morse. Lite svalt faktist...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tengil skrev:
Brum brum på er pojkar!

Faan va långt ni hinner med den här tråden innan jag ser den...
Själv var jag och fick nytt däck på pärlan idag. Det var -3 grader när jag åkte 4 mil till verkstaden i morse. Lite svalt faktist...

Brum brum!
Vad blev det för sula?

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Pappsen skrev:
Visst är det en Zuka tlr motor i din moppe? Hoppas att grabbens motor inte skär, verkar osannorligt.

Haha ... nja... e nog inte sukka motor i min...
klart den inte skär... bara jag som e en bitter körkortslös aprilia ägare... Mäste juh jevlas lite med J-benet då han retas med mig för min körkortslöshet!! =)

dricker :öl så länge... hinner nog med en par inna jag fått tebaks kortet..

:D

KaZ

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KaZ skrev:
Pappsen skrev:
Visst är det en Zuka tlr motor i din moppe? Hoppas att grabbens motor inte skär, verkar osannorligt.

Haha ... nja... e nog inte sukka motor i min...
klart den inte skär... bara jag som e en bitter körkortslös aprilia ägare... Mäste juh jevlas lite med J-benet då han retas med mig för min körkortslöshet!! =)

dricker :öl så länge... hinner nog med en par inna jag fått tebaks kortet..

:D

KaZ

Nä, du har en Rotax-spis i Prillan.( Kul att upplysa Aprilia-ägare om deras hojar, hehe :D )

Sätt dig och skriv ett fett brev till Länsstyrelsen nu din körkortslöse fan. :D

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Fan?!??!

Jag spenderar mer tid i denna tråd än aprilia tråden...
heh... gah :skrämd .. hoppas att man nu inte gått och fått en idé om att byta till en TLR... skrämmande tanke!! :D

KaZ

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
J-Bone skrev:
Brum brum!
Vad blev det för sula?

Ett Pirelli Dragon GTS 190. För 1740:- inklusive arbete. (jag kom på bågen och lät Billy göra hela skiten medan jag kolla på :D )

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Nä, du har en Rotax-spis i Prillan.( Kul att upplysa Aprilia-ägare om deras hojar, hehe :D )

Sätt dig och skriv ett fett brev till Länsstyrelsen nu din körkortslöse fan. :D

Men hur eee ru!! :D
svarade juh generellt på frågan om motor då jag misstänker att det var lite ironi i själva frågan.. =) Klart som faan att jag vet vad jag har för motor... ni kan få se den om ni vill!
Vunnit de flesta test som gjorts gällande driftsäkerhet...
där ibland ett 5000 mila test som gjordes i tyskland.
:tummenupp

Bifogat

• rsvmotr.jpg
    rsvmotr.jpg
    17.7 KB · Visningar: 464

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KaZ skrev:
Men hur eee ru!! :D
svarade juh generellt på frågan om motor då jag misstänker att det var lite ironi i själva frågan.. =) Klart som faan att jag vet vad jag har för motor... ni kan få se den om ni vill!
Vunnit de flesta test som gjorts gällande driftsäkerhet...
där ibland ett 5000 mila test som gjordes i tyskland.
:tummenupp

Jaja, den är så fin så... men besudla inte våran TL-tråd med en massa annat nu! ;)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tengil skrev:
Ett Pirelli Dragon GTS 190. För 1740:- inklusive arbete. (jag kom på bågen och lät Billy göra hela skiten medan jag kolla på :D )

Jag har också ett Dragon GTS på ! Fast jag la dit ett 180 istället, svänger kvickare... ;)

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
J-Bone skrev:
Jag har också ett Dragon GTS på ! Fast jag la dit ett 180 istället, svänger kvickare... ;)

Jag har kört 180 och tycker inte jag märkte nån skillnad... kanske lite då.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tengil skrev:
Jag har kört 180 och tycker inte jag märkte nån skillnad... kanske lite då.

Jag hann knappt testa min med 190 på så jag vet inte heller om det är någon stor skillnad men vissa påstår det.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag kan bara säga att jag mullrar mer än ni era TL loosers!! :D

Öppna titanslipp-ons (highpipes) sprider ljuvigt ljud i götet numera!

/F

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Felix skrev:
Jag kan bara säga att jag mullrar mer än ni era TL loosers!! :D

Öppna titanslipp-ons (highpipes) sprider ljuvigt ljud i götet numera!

/F

Hehe, fett Felix. Bilder! (men i Apriliatråden då, i den här tråden regerar "The mighty TL"...) :crash
Vi får väl ta med en decibelmätare till festen och kröna en mullerkung, jag tror jag har en hyfsad chans mot dig med Yoshirören :crash

[EDIT]trots mina 2cc mindre :crash[/EDIT]

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bilder kommer i Apriliatråden snart, väntar på en nrplåtshållare bara.. det är lite halvkomplett nu..

Sen kan jag säga att 2cc är inte lite :D tänk bara på hur ett modellflygplan låter så förstår du hur stor skillnaden blir :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...