TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
berggren_martin skrev:
114 kW är orginal på denna, förhoppningsvis bättrade MC Express i Pite upp siffrorna lite! Men som sagt, får väl provköra och se vad jag tycker.


Orginal? Ojdå. Där avslöjade man sin okunskap på I4 hojar... :lol
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
JAG HAR FÅTT MIN XR!!!! :yoparty :yoparty :yoparty



Hehe, och perfekt väder är det oxå... :D

Få se om jag lyckas kicka igång den igen... :lol

Men vilket höghus det är... :lol
Definitivt en ny känsla!
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Tjena, lever du fortfarande? :hihi
Hur går det med projektet?

I väntan på det så lägger jag mina $$$ på annat...

Har nu köpt:
Akra helrör :fyllisar
520 kit 16/40 :hihi
Brembo radiell bromscylinder :rock
Galfer stålspunnet runt om + belägg :p

Låter ju spännande, man blir en smula inspirerad och sugen på att köpa styling prylar till pärlan - min är ju helt orginal sånär som på slipon och tonat kåpglas :rodnar

-----------------
En snabb uppdatering på displayen så ni inte tror att jag pillar mig naveln :hihi :

Har justerat en del sen sist men inte uppdaterat hemsidan. :rolleyes:

Håller på att flytta ner till småland och har legat ute i jobbet en hel del sista månaden. :död

Nu är V200 färdig funktionsmässigt det är denna jag nu också har en fullt fungerande fristående prototyp i låda. Detta blir versionen som jag kör fram ett 25-tal av - kortet skall routas färdigt och beställas bara (nuvarande prototyp är moddad V100)

- Justerar nu sitt ljus efter omgivning
- Ej extra kontakt för I/O anslutning (kombinerad med position in signalen)
- Billig handhållen & pc-ansluten programmerare konstruerad (målet är att kunna sälja den till låg kostnad så alla har råd att customisera sin display)
- Övervakar sin interna temperatur
- Smidigt jackbart kablage med t-kors för strömtjuv till V+ matning. Detta gör att ni inte behöver klippa i en enda kabel på cykeln bara att snäppa in i befintligt kablage.

Återkommer på sidan med en ordentlig uppdatering när jag får en helg över, siktar på att kunna ha något att sälja på allvar till våren :D
-----------------
 

Boxter-Micke

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Drömmer om en sport-twin...
Tänkte höstfynda

Tjenna,

Tänkte höstfynda inför nästa sommar redan nu. Det lutar helt klart åt en Twin och då blir det en TLR eller en SP1.

Jag är ganska lång, 196. Hur skulle TLR:en funka för mig då?

Är det nåt speciellt som man skall hålla utkik efter förutom det vanliga med bromsar, låda, däck och läckage? Någon speciell årsmodell som utmärker sig? Nåt extratillbehör som man bör ha? Har hört att dämparna orginal inte ska vara så upphetsande. Stämmer det?

Jag har en 99:a på gång som har gått 4000 mil för 59k. Det är ju trots allt en bit för en MC. Är det nåt att oroa sig över?

Hoppas ni kan hjälpa mig i twin-djungeln (visserligen bara val mellan två modeller men ändå... :hihi

Ha're!

.:Micke
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Boxter-Micke skrev:
Tjenna,

Tänkte höstfynda inför nästa sommar redan nu. Det lutar helt klart åt en Twin och då blir det en TLR eller en SP1.

Jag är ganska lång, 196. Hur skulle TLR:en funka för mig då?

Är det nåt speciellt som man skall hålla utkik efter förutom det vanliga med bromsar, låda, däck och läckage? Någon speciell årsmodell som utmärker sig? Nåt extratillbehör som man bör ha? Har hört att dämparna orginal inte ska vara så upphetsande. Stämmer det?

Jag har en 99:a på gång som har gått 4000 mil för 59k. Det är ju trots allt en bit för en MC. Är det nåt att oroa sig över?

Hoppas ni kan hjälpa mig i twin-djungeln (visserligen bara val mellan två modeller men ändå... :hihi

Ha're!

.:Micke

Jag är 2m och sitter bra på min TLS. Får in knäna i utformningen i tanken perfekt.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
WestW skrev:
Jag är 2m och sitter bra på min TLS. Får in knäna i utformningen i tanken perfekt.

Samma har, 1.95, och sitter helt på perfekt på min TLS, dom är gjorda för folk med lite längd
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Jag tycker att 59 for en som gått så pass långt är lite mycket...
Annars är det väl inget speciellt som man måste tänka på! Provkör ordentligt, men det gäller ju alltid!!

Välkommen till gemenskapen!

Jag ska passa på att rekommendera TLPLANET (Länk)

Kanske den bästa sidan på Internet!!
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Boxter-Micke skrev:
Tjenna,

Tänkte höstfynda inför nästa sommar redan nu. Det lutar helt klart åt en Twin och då blir det en TLR eller en SP1.

Jag är ganska lång, 196. Hur skulle TLR:en funka för mig då?

Är det nåt speciellt som man skall hålla utkik efter förutom det vanliga med bromsar, låda, däck och läckage? Någon speciell årsmodell som utmärker sig? Nåt extratillbehör som man bör ha? Har hört att dämparna orginal inte ska vara så upphetsande. Stämmer det?

Jag har en 99:a på gång som har gått 4000 mil för 59k. Det är ju trots allt en bit för en MC. Är det nåt att oroa sig över?

Hoppas ni kan hjälpa mig i twin-djungeln (visserligen bara val mellan två modeller men ändå... :hihi

Ha're!

.:Micke


59 är nog lite mycke med tanke på att den gått (rullat ) 4000mil


du kommer att rymmas på en TLr åxå (men det är nog trångt)

köp min :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Boxter-Micke skrev:
Tjenna,

Tänkte höstfynda inför nästa sommar redan nu. Det lutar helt klart åt en Twin och då blir det en TLR eller en SP1.
Du kan inte välja fel vilken det än blir :tummenupp

Boxter-Micke skrev:
Jag är ganska lång, 196. Hur skulle TLR:en funka för mig då?
Du sitter nog klart bättre på TLR än på SP1 med din längd.

Boxter-Micke skrev:
Är det nåt speciellt som man skall hålla utkik efter förutom det vanliga med bromsar, låda, däck och läckage?
Inget speciellt utöver det vanliga vad jag kan komma på.

Boxter-Micke skrev:
Någon speciell årsmodell som utmärker sig?
Nej, de är oförändrade på de modeller som såldes i Sverige.

Boxter-Micke skrev:
Nåt extratillbehör som man bör ha? Har hört att dämparna orginal inte ska vara så upphetsande. Stämmer det?
Extratillbehör hehe... finns huuur mycket som helst, browsa runt lite på tlplanet.com så får du en ide om de vanligaste moddarna.

Bakdämparen är ökänd men det krävs en riktigt bra förare för att märka dess brister, till mig duger originalet utmärkt. Men är du riktigt vass så kommer du nog att gilla Hondans chassie bättre.

Boxter-Micke skrev:
Jag har en 99:a på gång som har gått 4000 mil för 59k. Det är ju trots allt en bit för en MC. Är det nåt att oroa sig över?
Håller med de andra, du hittar en som gått hälften så långt för 60-65 skulle jag tro...

Boxter-Micke skrev:
Hoppas ni kan hjälpa mig i twin-djungeln (visserligen bara val mellan två modeller men ändå... :hihi

Ha're!

.:Micke

Jag valde också mellan TLR, SP1 och RSV... men jag har varit förälskad i TLR´en ända sedan den kom (kanske mest pga av designen..) så när det kom till kritan var det enkelt för mig, jag bara måste ha en TLR. Jag ångrar mig inte en sekund, jag älskar den här hojen.

Mitt tips är att välja med hjärtat, vilken gör att just ditt hjärta klappar lite fortare? :tummenupp
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
J-Bone skrev:
Du kan inte välja fel vilken det än blir :tummenupp


Du sitter nog klart bättre på TLR än på SP1 med din längd.


Inget speciellt utöver det vanliga vad jag kan komma på.


Nej, de är oförändrade på de modeller som såldes i Sverige.


Extratillbehör hehe... finns huuur mycket som helst, browsa runt lite på tlplanet.com så får du en ide om de vanligaste moddarna.

Bakdämparen är ökänd men det krävs en riktigt bra förare för att märka dess brister, till mig duger originalet utmärkt. Men är du riktigt vass så kommer du nog att gilla Hondans chassie bättre.


Håller med de andra, du hittar en som gått hälften så långt för 60-65 skulle jag tro...



Jag valde också mellan TLR, SP1 och RSV... men jag har varit förälskad i TLR´en ända sedan den kom (kanske mest pga av designen..) så när det kom till kritan var det enkelt för mig, jag bara måste ha en TLR. Jag ångrar mig inte en sekund, jag älskar den här hojen.

Mitt tips är att välja med hjärtat, vilken gör att just ditt hjärta klappar lite fortare? :tummenupp




när jag köpte min 98 fanns det inte lika mycke att välja på.........

RSV mille R är min dröm (törs man skriva det när man har en TLr till salu)
 

Boxter-Micke

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Drömmer om en sport-twin...
J-Bone skrev:
Du kan inte välja fel vilken det än blir :tummenupp


Du sitter nog klart bättre på TLR än på SP1 med din längd.


Inget speciellt utöver det vanliga vad jag kan komma på.


Nej, de är oförändrade på de modeller som såldes i Sverige.


Extratillbehör hehe... finns huuur mycket som helst, browsa runt lite på tlplanet.com så får du en ide om de vanligaste moddarna.

Bakdämparen är ökänd men det krävs en riktigt bra förare för att märka dess brister, till mig duger originalet utmärkt. Men är du riktigt vass så kommer du nog att gilla Hondans chassie bättre.


Håller med de andra, du hittar en som gått hälften så långt för 60-65 skulle jag tro...



Jag valde också mellan TLR, SP1 och RSV... men jag har varit förälskad i TLR´en ända sedan den kom (kanske mest pga av designen..) så när det kom till kritan var det enkelt för mig, jag bara måste ha en TLR. Jag ångrar mig inte en sekund, jag älskar den här hojen.

Mitt tips är att välja med hjärtat, vilken gör att just ditt hjärta klappar lite fortare? :tummenupp


Tack så mycket för hjälpen.

Jag ska fortsätta leta vidare. Jag är total nybörjare så att eventuella brister på bakdämparen rör nog inte mig så mycket de första åren i alla fall. Hade tänkt ta kortet i vår och det verkar ju vara rätt tid nu att köpa hoj. Det finns ganska mycket att välja mellan.

Visst finns ju både RSV Mille och SP1 också. Det jag vill åt är ju motorljudet egentligen. Men eftersom det är min första hoj vill jag heller inte lägga allt för mycket pengar och både SP1 och RSV ligger ju lite högre i pris också...

Hittar ni på nån annons i närheten av Sthlm får ni gärna tänka på mig och skicka ett meddelande.

Vilka annonsplatser är bäst på nätet för att hitta beggade hojjar?

.:Micke
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kylsystem TL1000s

Jag håller nu som bäst på att skruva ihop min kära TL, men har stött på patrull.
Repboken är nämligen gjord för årsmodell 97, men efter de berömda barnsjukdomarna så gjordes en hel del om där, så ingenting i boken stämmer med prylarna jag har.
Nån som har en 98 eller nyare som kan ta lite bilder på hur termostaten skall kopplas in(sitter mellan cylindrarna under förgasaren). Lyfter man på tanken borde man komma år tillräckligt. Även hur slangen som går uppifrån toppen på den bakre cylindern skall ledas hän (tror att det är vevhusventilationen).

Tacksam för hjälp.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Boxter-Micke skrev:
Tack så mycket för hjälpen.

Jag ska fortsätta leta vidare. Jag är total nybörjare så att eventuella brister på bakdämparen rör nog inte mig så mycket de första åren i alla fall. Hade tänkt ta kortet i vår och det verkar ju vara rätt tid nu att köpa hoj. Det finns ganska mycket att välja mellan.

Visst finns ju både RSV Mille och SP1 också. Det jag vill åt är ju motorljudet egentligen. Men eftersom det är min första hoj vill jag heller inte lägga allt för mycket pengar och både SP1 och RSV ligger ju lite högre i pris också...

Hittar ni på nån annons i närheten av Sthlm får ni gärna tänka på mig och skicka ett meddelande.

Vilka annonsplatser är bäst på nätet för att hitta beggade hojjar?

.:Micke

Är det ljudet du är ute efter så är soundet från en TL med pipor gudomligt! :bow

ska hålla korpgluggarna öppna, lyckades ju hitta en pärla åt en annan kille här för ett tag sen.. :)

blocket.se är ju bra för privathojar annars .
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Boxter-Micke skrev:
Jag är ganska lång, 196. Hur skulle TLR:en funka för mig då?
...
Jag har en 99:a på gång som har gått 4000 mil för 59k.
...
Micke
1. TLR är en fullstor knarr = borde fungera bra.
2. Jag har en -99 som gått 1900 mil till salu för 65 flagg. Kanske attraktivare än 4000 mil för 59? Hör av dig om det är intressant.
 

Boxter-Micke

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Drömmer om en sport-twin...
Robban_C skrev:
1. TLR är en fullstor knarr = borde fungera bra.
2. Jag har en -99 som gått 1900 mil till salu för 65 flagg. Kanske attraktivare än 4000 mil för 59? Hör av dig om det är intressant.

Hej,

Kan mycket väl vara intressant.

Kan du beskriva den närmare? Utrustning? Bilder?

Bilder kan mailas till mikael.lundin@ebrevet.se

.:Micke
 

Boxter-Micke

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Drömmer om en sport-twin...
J-Bone skrev:


Tackar! :tummenupp

Ja vad är det för skillnad mellan TLS och TLR förutom kåpan? TLR ser ju klart mycket fetare ut, men det skiljer ju ganska mycket i pris har jag sett...

.:Micke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top