TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Robster skrev:
Vi kan säkert ordna det till sommaren.....
.....................................................................

En annan sak till er Skåneplacerade...

Jag är på gång att beställa en hel uppsättning shims till
ventiljustering! :yoparty

Så om någon vill ha hjälp med ventiljustering/TB synkning/TPS justering
så är det bara att ropa till så kan vi säkert fixa detta för en lätt milersättning.

:hihi

Så fick jag en ursäkt att komplettera min ständigt växande verktygshörna!

(Gaffelverktyg, motorverktyg, lyftar, stöd.... it´s goes on and on and on.. )

Robban

Låter hur bra som helst! Vart ska du beställa delar ifrån?
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Fredde83 skrev:
Låter hur bra som helst! Vart ska du beställa delar ifrån?

Jag beställer mycket ifrån utlandet, mest ifrån USA men det har kommit
delar ifrån både Canada o Hawai! :D

Just shimsen kommer ifrån USA men jag måste deala med frakten
så dom skickas USA-USA-Sverige eftersom det företaget inte
skickar till Sverige.

Jag försöker undvika att handla saker i Sverige, brukar mest känna
mig lurad på både pris och leveranstid i Sverige!
( Vi skall inte ens gå in på produktutbud! )

R
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Turbo på Twin

Hur tror ni att en Tl1000r skulle funka om man satte på ett kit från marklund.
Man kan ju justera turbotrycket. Det behöver ju inte bli så extremt om man kör med lite lägre tryck, kanske så att man har en 170 hk eller liknande.
Tror ni att en twin skulle hålla för det. Vad tror ni att ett sånt kit skulle kosta.

Obs! Har fått den nya undertailen plus vitt/Klart bakljusglas. Nu är det bara blinkers som fatta , är det nån som har nått tips.
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Rydde skrev:
Hur tror ni att en Tl1000r skulle funka om man satte på ett kit från marklund.
Man kan ju justera turbotrycket. Det behöver ju inte bli så extremt om man kör med lite lägre tryck, kanske så att man har en 170 hk eller liknande.
Tror ni att en twin skulle hålla för det. Vad tror ni att ett sånt kit skulle kosta.

Obs! Har fått den nya undertailen plus vitt/Klart bakljusglas. Nu är det bara blinkers som fatta , är det nån som har nått tips.

Jag kan ju inte se någon nackdel med stressfläkt,,, :tummenupp men att köra med lägre tryck låter ju helt vansinnigt..... :kocko
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
170hk, är det väl nästan(!) så att TLRR får ut va, siktade inte han på 150 bakhjulshk?
 

TLRR

Guest
Ricken skrev:
170hk, är det väl nästan(!) så att TLRR får ut va, siktade inte han på 150 bakhjulshk?

Nästan,siktet ligger på 140-142 bhp.

det finns de som försökt med turbo i USA men misslyckats pga för få avgaspulser som ger ett gämt bra tryck. Sedan var det något med att den går för varm,platsbrist med mera. tror det var snack om det på TLP.

Men lustgas är ett allternativ som jag kollar. 140 + 40% effektökning på bakhjulet. :D
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
TLRR skrev:
Nästan,siktet ligger på 140-142 bhp.

det finns de som försökt med turbo i USA men misslyckats pga för få avgaspulser som ger ett gämt bra tryck. Sedan var det något med att den går för varm,platsbrist med mera. tror det var snack om det på TLP.

Men lustgas är ett allternativ som jag kollar. 140 + 40% effektökning på bakhjulet. :D

tjena mannen... allt bra?
När får man se dig rulla ut den där gamla häcken då?

:hihi
 

V-Spin

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Insjön
Hoj
TL1000R
Har lite tankar på powercommander till min TLR -00, jag har sett att det finns en del på marknaden, ge mig lite tips om vad man ska ha och om man ska ha det?? Vad ger det för effekt??
Ge mig lite sunda tips :)
 

TLRR

Guest
KaZ skrev:
tjena mannen... allt bra?
När får man se dig rulla ut den där gamla häcken då?

:hihi

Tjena grabben !
Allt är bara bra,bytt jobb mm.Så nu är det tryggt att fortsätta spendera mera :D
Gammelhäcken kommer ut i sommar,förhoppningsvis i början av sesången. :)
Länge sedan,hur är läget själv ?
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
mr_hman skrev:
Jag kan ju inte se någon nackdel med stressfläkt,,, :tummenupp men att köra med lägre tryck låter ju helt vansinnigt..... :kocko

Vansinnigt och vansinnigt! Har man för högt tryck så blir den ju inget rolig att köra på tex kurviga vägar eller bana. 170hk kanske var i lägsta laget,jag höjer väl till runt 200hk. Har nämligen kört en radfyra med turbo en gång, vilket hade grymt med effekt. Den var hysteriskt kul rakt fram men när det svängde så vart man rädd att framhjulet skulle fara iväg. För mig så skulle det vara optimalt med runt 170 - 200hk och hur får man det på en tl1000r om man inte har turbo.
 

TLRR

Guest
Rydde skrev:
Vansinnigt och vansinnigt! Har man för högt tryck så blir den ju inget rolig att köra på tex kurviga vägar eller bana. 170hk kanske var i lägsta laget,jag höjer väl till runt 200hk. Har nämligen kört en radfyra med turbo en gång, vilket hade grymt med effekt. Den var hysteriskt kul rakt fram men när det svängde så vart man rädd att framhjulet skulle fara iväg. För mig så skulle det vara optimalt med runt 170 - 200hk och hur får man det på en tl1000r om man inte har turbo.

MYCKET svårt att få ut uppemot 200 hk ur en TL utan att lägga ut hundratusentals kronor.Jag är uppe runt 60 000 kr på prestanda (ca 160 hk)och en drös mer på lättning (ca 20 kg som motsvarar ca 15-20 hk till )

Sen får väl jag hårdbanta oxå annars har man väl inge glädje av bågen :rofl
Turbo är ingen bra lösning för TL (vad jag läst) annars är det väl det vanliga konceptet,
Big bore
högkomkolvar
höglyftande kamaxlar och starkare ventilfjädrar
justerbara kamaxeldrev
squisch inmätning
titan reitenrar
portning
större titan ventiler
titanvevstakar
prepparerad vevaxel
torrkoppling
större spridare
bensinpump för mer tryck
ytbehandla kolvar och växelåda med nått som de har i FI motorer för mindre friktion ca 6% effektökning (nytt som jag inte vet nåt om än)
avgassystem komplett
motorstyrning likt PCII eller liknande
annat tändsystem.
Blueprintning

Kommer inte på mera nu,men det finns massor mera att göra
 
Last edited:

TLRR

Guest
V-Spin skrev:
Har lite tankar på powercommander till min TLR -00, jag har sett att det finns en del på marknaden, ge mig lite tips om vad man ska ha och om man ska ha det?? Vad ger det för effekt??
Ge mig lite sunda tips :)

Har du helt original,utan slip-on och övrigt ger det ingenting förutom lite bättre och mjukare gensvar på gasen när man ställt in den på bänk.

Gör du luftburksmodden och byter avgassystem måste man ha en power Comander om man vill utnyttja fördelarna med att byta avgassystemet och öppna upp insuget.Man vill inte att den ska gå för snålt och riskera skador.

Det finns en enklare o billigare motorstyrning som några här på tråden har och är nästan lika bra som PCII,kommer inte på vad den heter nu.

MEN det går att mappa om insprutningen upp till 10 % utan att skaffa PCII eller motsvarande med en Yoshibox som flera firmor har och kan utföra.
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TLRR skrev:
Tjena grabben !
Allt är bara bra,bytt jobb mm.Så nu är det tryggt att fortsätta spendera mera :D
Gammelhäcken kommer ut i sommar,förhoppningsvis i början av sesången. :)
Länge sedan,hur är läget själv ?
Ja det hoppas vi,alla vill ju se raketen :tummenupp

TLRR skrev:
Har du helt original,utan slip-on och övrigt ger det ingenting förutom lite bättre och mjukare gensvar på gasen när man ställt in den på bänk.

Gör du luftburksmodden och byter avgassystem måste man ha en power Comander om man vill utnyttja fördelarna med att byta avgassystemet och öppna upp insuget.Man vill inte att den ska gå för snålt och riskera skador.

Det finns en enklare o billigare motorstyrning som några här på tråden har och är nästan lika bra som PCII,kommer inte på vad den heter nu.

MEN det går att mappa om insprutningen upp till 10 % utan att skaffa PCII eller motsvarande med en Yoshibox som flera firmor har och kan utföra.
jag tror att den hette Techlution eller nått.J-bone hadde en sån men han köpte en pc2 istället varför vet jag ej men har för mej att den kostade 1100-1300 ny medans en pc2 kostar 4000 ny här i Sweden
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Tjena!

Jag har funderat lite på att sälja av lite TLR saker, även TLS....

Så jag tänkte höra med er innan jag säljer på TL-planet....

Vad jag vet, på rak arm...ungefär sådär---

TLR Ecu
TLR stöd
TLR TB
TLR Kabelhärva
TLS undertail ( S-Racing )

Säkert ett ton med andra småsaker men dessa vet jag
att jag med stor säkerhet inte kommer att använda!

Så hör av er om ni behöver något av detta!

Robban
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Robster skrev:
Tjena!

Jag har funderat lite på att sälja av lite TLR saker, även TLS....

Så jag tänkte höra med er innan jag säljer på TL-planet....

Vad jag vet, på rak arm...ungefär sådär---

TLR Ecu
TLR stöd
TLR TB
TLR Kabelhärva
TLS undertail ( S-Racing )

Säkert ett ton med andra småsaker men dessa vet jag
att jag med stor säkerhet inte kommer att använda!

Så hör av er om ni behöver något av detta!

Robban

Va ska du ha för stödet?
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag tänkte höra hur TLR hänger med hojar som CBR 900RR och GSXR 1100.

Någon som har testat?
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken skrev:
Det fanns en tråd i forumet med den här länken,
http://www.okcupid.com/tests/take?testid=17525870837436152068
Dom hävdar att jag ska ha en 600cc sporthoj, blääääää!!!

Samma för mig,, men jag har haft en sån och det var inge skoj.....

Hur göra,ta ut motor.
:confused:
Jag funderar på att ta ut motorn ur hojen nästa vecka och undrar om ni har nå bra tips, jag har plockat bort kåpor, avgas, tank, luftburk och tömt olja. Är det något särskilt att tänka på så att det går smidigt?? ju mindre som går sönder desto bättre......
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Samma för mig,, men jag har haft en sån och det var inge skoj.....

Hur göra,ta ut motor.
:confused:
Jag funderar på att ta ut motorn ur hojen nästa vecka och undrar om ni har nå bra tips, jag har plockat bort kåpor, avgas, tank, luftburk och tömt olja. Är det något särskilt att tänka på så att det går smidigt?? ju mindre som går sönder desto bättre......
Palla upp motorn underifrån, lossa allt utom den bulten som sitter vid stödet, sen sänker du ner motorn och liksom viker ut den, sen får du lyfta motorn lite innan du drar bort den sista bulten.

Ta bort den vänstra tändspolen ochså, det underlättar när du ska vika ner motorn.

Hojta till om det blir problem...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top