TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Twosaint skrev:
nej mycket/ofta är det inte men det händer nån enstaka gång bara, oftast när man pressat hårt 10-11krpm och sedan motorbromsar. Vart faktiskt mindre/mer sällan efter jag bytt system tycker jag kan ju iofs bara vara inbillning.

Tänk bara på att om du byter system så kan den gå snålt.
Och det är INTE bra!
Men den kan ju ha gått lite fett innan?
Men på min Bulle fick jag feta till blandningen efter att ha bytt avgasknallare. Det är ju förgasare på den, så det är bus enkelt. På insputare vet jag inte hur man gör?

Men det jag vet är att man kan förstöra rätt mycket om man går alldeles för snålt.

TLRR - du är väll rätt vass på motorer? Vet du hur man gör och behövs det på TLRen?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
PutteLiten skrev:
Och det är INTE bra!
Men på min Bulle fick jag feta till blandningen efter att ha bytt avgasknallare. Det är ju förgasare på den, så det är bus enkelt. På insputare vet jag inte hur man gör?

Men det jag vet är att man kan förstöra rätt mycket om man går alldeles för snålt.

TLRR - du är väll rätt vass på motorer? Vet du hur man gör och behövs det på TLRen?

om jag inte är helt ute och vinglar med flakmoppen tror jag det finns något som heter Yoshi-box lr nåt sånt som man kan ställa 10-15% upp eller ned, tror det var så iaf :confused:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Och det är INTE bra!

Man mappar om insprutningen med en PCII eller en Yoshibox. :)

Hmm... Putte, jag undrar om Martin har gjort det på din? Du kanske skulle kolla med honom, annars är det ju på plats att du gör det kanske med tanke på ditt helrör och allt.

j&j

ööööö va jag????
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
suzuki tl1000R "streetfighter"
Hej alla tl "bröder" nu ska jag ta oskulden här och skriva lite :D
har en helt orginat tlr-00a "motormäsigt" ska byta pipor och kanske köpa powercomander2 något mer man behöver för att den ska gå optimalt ska TRE moda senare oxo

ps: det värkar jävligt krongligt med ala jävla kablar, tre, kabel nr:25 osv osv..
någon som kan ge lite klarhet i den murakabelskogen en lista vad man bör kolla eller göra tycker ni grabbarna med "koll"

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Man mappar om insprutningen med en PCII eller en Yoshibox. :)

Hmm... Putte, jag undrar om Martin har gjort det på din? Du kanske skulle kolla med honom, annars är det ju på plats att du gör det kanske med tanke på ditt helrör och allt.

Service nästa vecka. Ska fråga om de kan kolla sådant. :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
om jag inte är helt ute och vinglar med flakmoppen tror jag det finns något som heter Yoshi-box lr nåt sånt som man kan ställa 10-15% upp eller ned, tror det var så iaf :confused:

Stämmer, man kan ställa i tre olika varvtals-segment med boxen. Låg, mellan och högregister.

En vanlig map med bolt-on burkar och K&N-filter är +5, +5, +5 @ 11 o´clock (vet inte vad det sista står för riktigt?)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
j&j skrev:
Hej alla tl "bröder" nu ska jag ta oskulden här och skriva lite :D
har en helt orginat tlr-00a "motormäsigt" ska byta pipor och kanske köpa powercomander2 något mer man behöver för att den ska gå optimalt ska TRE moda senare oxo

ps: det värkar jävligt krongligt med ala jävla kablar, tre, kabel nr:25 osv osv..
någon som kan ge lite klarhet i den murakabelskogen en lista vad man bör kolla eller göra tycker ni grabbarna med "koll"

Välkommen till familjen! Hmm... kanske ska göra en lista på mods man bör/kan göra?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Välkommen till familjen! Hmm... kanske ska göra en lista på mods man bör/kan göra?

LOL, ska du sitta här hela natten... :confused: :lol

;)

Bifogat

• 165.gif
    165.gif
    4.9 KB · Visningar: 166

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
PutteLiten skrev:
LOL, ska du sitta här hela natten... :confused: :lol

;)

Hmm.. jag spenderar nog 90% av min vakna tid online ändå så jag klickar nog NO i den rutan. :lol

Nu ska jag iofs iväg och lägga på nya mackor på pärlan, D208GP supersoft. Ska bli spännande att se hur många mil de räcker :lol

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Strypning..

Dåså..

Nu var kabel #25 klippt, efter att ha provat med och utan så kan jag bara konstatera att det gör hyffsad skillnad högt upp i registret typ 8krpm och uppåt. Varvstoppet verkar ligga på samma ställe men det känns rappare på vägen upp dit. Detta märks framför allt vid acceleration på 5'an och 6'an över 200 på de lägre växlarna är det svårare att känna skillnaden.

:D :D :D

Fan att man åkt omkring & haft den strypt, bad Beviks här i Linköping att kolla upp om den var strypt när jag hade den på service första gången. De ockrade i efterhand genom att ta 280 SEK för det jobbet !!!! Och krattorna hade tydligen ingen aning om var de skulle kolla/sket i det - på fakturan står det att den inte är strypt och att det är kontrollerat. Fick alla detaljer när jag ringde till MC-guiden i Vetlanda på studs.

Har haft så mycket skit med Beviks nu så nu har jag bojkottat dem och betalar istället gladeligen frakt och beställer hem prylar. Servicen får handlaren i Norrköping ta hand om. :finger

Glöm det där med kontakten under kutsen jag skrev om tidigare.. det var på GSXR1000 (fick fel schema) :rodnar

:squid

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Tjena! nu är jag väl lite sent ute med min åsikt om mappning.
Rent generelt så skulle jag i alla fall jag ställa in insprutningen och tändningen på bromsbänk (Dyno) med lamdasond för att få rätt förbränning vare sig det gäller PCII eller Y-box.Gällande med helsystem.luftboxmodd.kamaxelbyte eller högkompkolvar.Då får man ju ut maximalt resultat på moddningarna.Jag kommer att justera på bänk när min är klar.

Vad brukar sådant kosta, ungefär. Mellen pekfingret och tummen??

Sisst jag gjorde det ingick det i en massa övriga moddar...

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Hej alla TL-Fans..

Har mackat ihop en prototyp av TL1000-växelindikatorn (se tidigare) för att se hur det blir innan jag routar och beställer kort.

Vad tror ni om detta - visar 2 möjliga effekter på filmen men man kan göra valfria "teman" på animationerna och bilderna kan uppdateras till egen stil. Den scrollar bara två bilder nu med 1 & 2.. :cool:

Givetvis kommer det ett litet "intro" när man slår på tändningen efter behag. Jag har funderingar på att lägga in 3 olika intensitetsnivåer på varje pixel så man får ett simulerat färgdjup. Då kan man göra coola fadeeffekter.. :crash

... va? å nej min teknikiver har sprungit iväg igen.. fasen, det skulle ju bara bli något enkelt som gick att smacka ihop på en helg :D

filmen hittar ni på;

ftp://public.logofreetv.org:22/TL1000/

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
DaGaz skrev:
Hej alla TL-Fans..

Har mackat ihop en prototyp av TL1000-växelindikatorn (se tidigare) för att se hur det blir innan jag routar och beställer kort.

Vad tror ni om detta - visar 2 möjliga effekter på filmen men man kan göra valfria "teman" på animationerna och bilderna kan uppdateras till egen stil. Den scrollar bara två bilder nu med 1 & 2.. :cool:

Givetvis kommer det ett litet "intro" när man slår på tändningen efter behag. Jag har funderingar på att lägga in 3 olika intensitetsnivåer på varje pixel så man får ett simulerat färgdjup. Då kan man göra coola fadeeffekter.. :crash

... va? å nej min teknikiver har sprungit iväg igen.. fasen, det skulle ju bara bli något enkelt som gick att smacka ihop på en helg :D

filmen hittar ni på;

ftp://public.logofreetv.org:22/TL1000/

BTW: Ta högerklicka på filen och välj "kopiera fil till mapp".. det går lite segt att köra den direkt därifrån.

/Daniel

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
BTW: Ta högerklicka på filen och välj "kopiera fil till mapp".. det går lite segt att köra den direkt därifrån.

/Daniel

Funkar inte för mig så jag tänkte köra gammal hederlig ftp istället. vad är det för inloggning?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept