J-Bone skrev:DaGaz, jag har sjukt mycket TL-bilder, gjorde en avatar åt dig med en svart -99. Säg till om du vill ha något annat så kan jag försöka fixa.
DaGaz skrev:Tackar tackar, mycket fin!
Angående displayen;
Tänkte mickla ihop en prototyp i helgen för att se hur det kan bli på verokort. Hojjen står ändå utan bromspads fram nu.. får ej nya förrän på måndag så det blir inget åka iallfall. Jag filmar ihop en MPEG så ni ser hur det kan se ut om jag får tummen ur vill säga.
Om tillräckligt intresse finns sen så tänkte jag routa ihop ett ordentligt kort och beställa en serie kort så man får ordentliga pläterade glasfiberkort och allt ytmonterat så det tar lite plats. Måste hitta en vettig plastbox som man kan gjuta in skiten i också.
Men då blir blir det att köra fram kanske 25-100 st.. Det kostar dessutom en slant så jag tänkte kränga några isåfall.
Behöver dock lite bra ideer på vad man skall stoppa ha i funktionsväg och hur det rent mekaniskt skulle kunna se ut.
Tanken var att anpassa den till Suzukis GPS sensor, dvs den resistiva växelgivaren. Så den kommer endast fungera till nya Gixxers, TLx och Hayabusa men det gör ju inte oss något 8-D
Bifogar en liten bild på displayer jag hittat denn blir 18x25mm.. Känns lagom.
Psychobiker skrev:ok, nu har jag missat nått, vad är det för display ni snackar om?
För övrigt håller jag på att snickra ihop en quickshifter, ska bli kul att se om den funkar, i så fall kanske det finns fler som vill ha.
<edit>Kan det vara en växelindikator kankse?
Vrules skrev:Tjena alla TL kunniga Kompisar.
Finns det nån som vet om det går att använda boxen från en hayabusa (den som tar bort den elektroniska begränsningen på 1-4 vxl) på min TLR.
Vee-twn skrev:J-bone, såg du?
Du skrev det 900 inlägget i TL-tråden!!
Undrar om detta är den största/längsta tråden i SH.com´s historia?
Vee-twn skrev:J-bone, såg du?
Du skrev det 900 inlägget i TL-tråden!!
Undrar om detta är den största/längsta tråden i SH.com´s historia?
Twosaint skrev:måhända att detta är ett onödigt inlägg, men jag är på väg till garaget med sidavbitaren i högsta hugg
KaZ skrev:muahahahaha..
min vän... kolla nu in aprilia tråden... hihi
DaGaz skrev:Jag inser att jag har samma sak; inga brickor men väl kabel #25 svart/brun.. Har du testat? Blev det stor skillnad?
Twosaint skrev:Med stora förväntningar åker jag iväg till garaget, sprätter bort sadeln, pillar fram cdi:n börjar fippla och hittar #25 svart/brun klippt. "ja jag har inte rört cdi:n" var ju vad förra ägaren sa, kan MC-Handlaren gjrot detta ingrepp ?
Men det roliga var ju igår, då jag åkte och hämtade mina nya burkar, satan i gatan dra mig baklänges genom rännstenen vilket härligt ljud det vart nu flyttar ju iaf bilarna på sig när man kommer med Tor i hasorna
J-Bone skrev:Kan det vara så att de tidiga TLR´erna levererades till Svärje i strypt skick? Och att handlarna eller generalagenten sedan har "ostrypt" en del av dem?
Jag vet att min -00 levererades ostrypt (alltså det fanns ingen kabel som måste klippas eller så), har snackat med Schneiders som nysålde den. Det fanns heller ingen pairvalve monterad på min som sprillans ny(vilket det verkar finnas på 98 och 99), nån annan som har en 00:a som kan kolla hur det är på deras?
Vad har du skaffat för burkar? Det låter ju bara för gött om en TL med riktiga pipor.
PutteLiten skrev:-98 och -99 levererades som 72kw.
Så står det i mina papper i alla fall...
Jag har i alla fall GARANTERAT inte pair valven kvar...
Och den lär väll knappast var strypt heller med tanke på Martins framfart...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|