TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz, jag har sjukt mycket TL-bilder, gjorde en avatar åt dig med en svart -99. Säg till om du vill ha något annat så kan jag försöka fixa.

Bifogat

• blk99_wheel_av.jpg
    blk99_wheel_av.jpg
    24.1 KB · Visningar: 343

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
DaGaz, jag har sjukt mycket TL-bilder, gjorde en avatar åt dig med en svart -99. Säg till om du vill ha något annat så kan jag försöka fixa.

Tackar tackar, mycket fin!

Angående displayen;

Tänkte mickla ihop en prototyp i helgen för att se hur det kan bli på verokort. Hojjen står ändå utan bromspads fram nu.. får ej nya förrän på måndag så det blir inget åka iallfall. Jag filmar ihop en MPEG så ni ser hur det kan se ut om jag får tummen ur vill säga.

Om tillräckligt intresse finns sen så tänkte jag routa ihop ett ordentligt kort och beställa en serie kort så man får ordentliga pläterade glasfiberkort och allt ytmonterat så det tar lite plats. Måste hitta en vettig plastbox som man kan gjuta in skiten i också.

Men då blir blir det att köra fram kanske 25-100 st.. Det kostar dessutom en slant så jag tänkte kränga några isåfall.

Behöver dock lite bra ideer på vad man skall stoppa ha i funktionsväg och hur det rent mekaniskt skulle kunna se ut.

Tanken var att anpassa den till Suzukis GPS sensor, dvs den resistiva växelgivaren. Så den kommer endast fungera till nya Gixxers, TLx och Hayabusa men det gör ju inte oss något 8-D

Bifogar en liten bild på displayer jag hittat denn blir 18x25mm.. Känns lagom.

Bifogat

• revdisp.jpg
    revdisp.jpg
    72.7 KB · Visningar: 134

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
Tackar tackar, mycket fin!

Angående displayen;

Tänkte mickla ihop en prototyp i helgen för att se hur det kan bli på verokort. Hojjen står ändå utan bromspads fram nu.. får ej nya förrän på måndag så det blir inget åka iallfall. Jag filmar ihop en MPEG så ni ser hur det kan se ut om jag får tummen ur vill säga.

Om tillräckligt intresse finns sen så tänkte jag routa ihop ett ordentligt kort och beställa en serie kort så man får ordentliga pläterade glasfiberkort och allt ytmonterat så det tar lite plats. Måste hitta en vettig plastbox som man kan gjuta in skiten i också.

Men då blir blir det att köra fram kanske 25-100 st.. Det kostar dessutom en slant så jag tänkte kränga några isåfall.

Behöver dock lite bra ideer på vad man skall stoppa ha i funktionsväg och hur det rent mekaniskt skulle kunna se ut.

Tanken var att anpassa den till Suzukis GPS sensor, dvs den resistiva växelgivaren. Så den kommer endast fungera till nya Gixxers, TLx och Hayabusa men det gör ju inte oss något 8-D

Bifogar en liten bild på displayer jag hittat denn blir 18x25mm.. Känns lagom.

Det blir nog kanon! Om det blir riktigt bra lär du inte ha några problem att kränga dem för någon hundralapp, ett tips -> skaffar du dessutom PayPal så kan du ju sälja till folk på gixxer.com och tlplanet.com åxå ! :tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
ok, nu har jag missat nått, vad är det för display ni snackar om?

För övrigt håller jag på att snickra ihop en quickshifter, ska bli kul att se om den funkar, i så fall kanske det finns fler som vill ha.

<edit>Kan det vara en växelindikator kankse?

Last edited:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Psychobiker skrev:
ok, nu har jag missat nått, vad är det för display ni snackar om?

För övrigt håller jag på att snickra ihop en quickshifter, ska bli kul att se om den funkar, i så fall kanske det finns fler som vill ha.

<edit>Kan det vara en växelindikator kankse?

Yep, en lite mer exotisk än det som finns att köpa (eller det jag lyckats hitta iallfall.) :p

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Finns det nån som har sjyssta bilder på en lös TL-motor, (det är inte för att ha nått att titta på när jag sätter ihop den, utna till hemsidan)

Vet att jag sett det nånstans, en riktigt bra bild var, typ pressrelease eller nått, men hittar den inte nu.

Vrules

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Suzuki TL 1000 R -99
Tjena alla TL kunniga Kompisar.

Finns det nån som vet om det går att använda boxen från en hayabusa (den som tar bort den elektroniska begränsningen på 1-4 vxl) på min TLR.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Vrules skrev:
Tjena alla TL kunniga Kompisar.

Finns det nån som vet om det går att använda boxen från en hayabusa (den som tar bort den elektroniska begränsningen på 1-4 vxl) på min TLR.

Du talar om den så kallade TRE (Timing Retard Eliminator) modden. Helt enkelt ett motstånd som lurar ECU´n att du hela tiden har 5:an eller 6:an i beroende på vilket motstånd du använder.
Bygg en egen för några spänn eller beställ en med OEM-pluggar (bara att plugga i och ur) som dessutom har en brytare som du kan placera var du vill, du beställer här

:)

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
J-bone, såg du?

Du skrev det 900 inlägget i TL-tråden!!
Undrar om detta är den största/längsta tråden i SH.com´s historia?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Vee-twn skrev:
J-bone, såg du?

Jo, det lär ju bli det eftersom "Old TL´s never die, they just go faster..."

;)

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Ahh äntligen har hojjen nya belägg synd att man inte kunde utnyttje helgen som varit! :mad:

Antar att ni andra har rejsat runt då det varit dött här.. :confused:

Mm, kollade min kabel nr #25 svart/brun.. Den sitter där i kontakten så fint. Nu är frågan om man vill klippa den. Någon som vet vart den leder?

Jag har svårt att tänka mig att man leder ut en aktivering för annorlunda tändningsintällning i en kabel. Rimligtvis borde den gå till en sensor. Någon som vet? :confused:

:squid
/Daniel

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Vee-twn skrev:
J-bone, såg du?

muahahahaha..

min vän... kolla nu in aprilia tråden... hihi

:whip

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
DaGaz skrev:
Jag inser att jag har samma sak; inga brickor men väl kabel #25 svart/brun.. Har du testat? Blev det stor skillnad?

:squid :squid

Med stora förväntningar åker jag iväg till garaget, sprätter bort sadeln, pillar fram cdi:n börjar fippla och hittar #25 svart/brun klippt. "ja jag har inte rört cdi:n" var ju vad förra ägaren sa, kan MC-Handlaren gjrot detta ingrepp ?

Men det roliga var ju igår, då jag åkte och hämtade mina nya burkar, satan i gatan dra mig baklänges genom rännstenen vilket härligt ljud det vart nu flyttar ju iaf bilarna på sig när man kommer med Tor i hasorna :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
Med stora förväntningar åker jag iväg till garaget, sprätter bort sadeln, pillar fram cdi:n börjar fippla och hittar #25 svart/brun klippt. "ja jag har inte rört cdi:n" var ju vad förra ägaren sa, kan MC-Handlaren gjrot detta ingrepp ?

Men det roliga var ju igår, då jag åkte och hämtade mina nya burkar, satan i gatan dra mig baklänges genom rännstenen vilket härligt ljud det vart nu flyttar ju iaf bilarna på sig när man kommer med Tor i hasorna :tummenupp

Kan det vara så att de tidiga TLR´erna levererades till Svärje i strypt skick? Och att handlarna eller generalagenten sedan har "ostrypt" en del av dem?
Jag vet att min -00 levererades ostrypt (alltså det fanns ingen kabel som måste klippas eller så), har snackat med Schneiders som nysålde den. Det fanns heller ingen pairvalve monterad på min som sprillans ny(vilket det verkar finnas på 98 och 99), nån annan som har en 00:a som kan kolla hur det är på deras?

Vad har du skaffat för burkar? Det låter ju bara för gött om en TL med riktiga pipor. :rock

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hmm ja det vart viper, dom var billiga iaf, är inte ett dugg insatt i huruvida dom är bra eller inte men dom låter rätt iaf.

Den där Pairvalve vad gör den ? vad har den för funktion och varför ska jag ta bort den vad tjänar jag på det ?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Kan det vara så att de tidiga TLR´erna levererades till Svärje i strypt skick? Och att handlarna eller generalagenten sedan har "ostrypt" en del av dem?
Jag vet att min -00 levererades ostrypt (alltså det fanns ingen kabel som måste klippas eller så), har snackat med Schneiders som nysålde den. Det fanns heller ingen pairvalve monterad på min som sprillans ny(vilket det verkar finnas på 98 och 99), nån annan som har en 00:a som kan kolla hur det är på deras?

Vad har du skaffat för burkar? Det låter ju bara för gött om en TL med riktiga pipor. :rock

-98 och -99 levererades som 72kw.
Så står det i mina papper i alla fall...
Jag har i alla fall GARANTERAT inte pair valven kvar...
Och den lär väll knappast var strypt heller med tanke på Martins framfart... :D

Last edited:

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Strypning

Är det nån som vet om det är lika på TLS och TLR ??

Har inga strypbrickor men en svart/brun kabel på CDI´n
Men jag har bara 24 pinnar på min ??

Min TLS är tysk-importerad så den lär ju ha varit strypt tidigare eller ?

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
PutteLiten skrev:
-98 och -99 levererades som 72kw.
Så står det i mina papper i alla fall...
Jag har i alla fall GARANTERAT inte pair valven kvar...
Och den lär väll knappast var strypt heller med tanke på Martins framfart... :D

Cool, jag har forskat lite och fick tag i ett schema från servicemanualen tyvärr för otydligt för att se beskrivingen på signalnamnen i kontakten. Det finns en kontakt under kutsen bak med ett täcklock över, vänster sida bakom plastväggen (där service-lägets aktiveringskontakt ligger). I denna kontakt ska man tydligen kunna aktivera / deaktivera strypningen med en jumper. Ryktet säger från fler håll att det är en varvtalsbegränsning för att kapa toppeffekten. Blir dock inte riktigt överens med mig själv vad som är vad.. Ska forska vidare imorgon och försöka få svart på vitt, är inte helt säker på att jag fått rätt info på kontakten.

/Daniel

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...