Twosaint skrev:Nu vill jag höra om någon annan varit med om samma sak.
Följande händer under gårdagen, jag ligger och marschar i god fart med cykeln, har för första gången monterat ensitscutsen.
Känner något som trycker i ryggen och tänker "sitter jag så långt bak" pressar mig lite bakåt och där finns fan ingen cuts, vänder hojen och åker tillbaka ser 2 st bilar ståendes vid vägen varvid den ena drar iväg när den får syn på mig och motorcykeln. En äldre man kommer fram till mig med cutsen och jag tänker "helvette tänk om den träffat en bil" men han säger att den låg på vägen och han var på väg att gå fram och plocka upp den då en äldre dam i den röda bilen som drog iväg hade kört över cutsen. Tittar på hojen och fästet sitter kvar, det var alltså plasten som spruckit. Hur f*n kan detta hända och är jag ensammen. Bilder kommer på den senare.
Twosaint skrev:jag tror jag ska ta och lämna in den på plastning och lack, nu är frågan. Samma lackering, Helröd eller helsvart ?
Vart ju hyffsat förvånad må jag säga, och ja det stämmer det är en 98:a
Twosaint skrev:jo det stämmer svart magkåpa, du hur mycket kan/vet du om luftburksmodden jag skulle byta filter på min och upptäckte att det redan var gjort och att klockorna saknas på min cykel.
Har ej kollat om kabeln till cdi:n är klippt, vart sitter cdi:n ? vad behöver jag plocka bort för att se det ?
Twosaint skrev:Kommer jag att märka någon effektökning iom att jag klipper kabeln till cdi:n ? visst ska det vara en brun/vit kabel ?
eller kommer den att gå dåligt om jag inte mappar om ?
kan man mappa om originalboxen ? jag har hört både folk som säger att det går och dom säger att det inte går.
Twosaint skrev:förra ägaren ska tydligen ha plockat bort brickorna men inte klippt kabeln så frågan är om ökningen blir
DaGaz skrev:#1,
----
Mmm, vit bakfälg & högglanspolerad framfälg. Lacken var ju dock inte fy skam - välputsad dessutom
#2,
----
Arghhhh .. var ute i garaget nu och lyckades sätta skivlåset i min framskärm jag oxo!!!
Nu kan vi snart bilda klubb - namnförslag någon?
Nåväl bara att bita ihop. Blev inte så farligt 5cm lång reva, plasten verkar seg och böjbar.. Bör inte vara en omöjlighet att få till. Någon som vet om några snygga & prisvärda kolfajberskärmar till TLR? Alternativt vad en ny skulle kosta.
#3,
----
Blev nyfiken på luftburksmodden, någon brun/vit kabel hittar jag inte in till min CDI box inte ens bortklippt och isolerad. Och några brickor i insugstrattarna (de under luftfiltret) finns det ej.. Men på mitt regbevis står 74kW strypt och godkänd. Någon som har mer information?
Mvh
/Daniel
TLRR skrev:Det skall vara kabel nr 25 BRUN/SVART i stora kontakten till CDI´n som skall klippas och det går att köra efter det utan att mappa om,men bränsleblandningen kommer att vara tunn med risk att bränna ventilerna vid för mycket höga varv.Så mappa om rekomonderas för att moddningarna skall ge bäst resultat.
DaGaz skrev:
Btw; vad var det för skumt med mitt regbevis?
J-Bone skrev:Att kabeln (ok om den bara var klippt) och brickorna saknas trots att det står att den är strypt i regbeviset.
TLRR skrev:Kabeln gör så att det andra insprutningsmunstycket går igång tidigare i varvtalsregistret samt att det tar bort varvtalsstoppet vid 10 000 rpm. vet inte riktigt hur det är med de svensksålda hojarna men på de Engelska skall det tydligen vara så.
DaGaz skrev:Ska ta en extra noga titt efter efter kabeln..
Någon som vet vart den leder / funktion, gillar inte principen att klippa utan att veta vad den gör.
Udersökning på ett eventuellt projekt:
Någon som har intresse av en ultracool växelindikator som rullar fram aktuell växel på en förslagsvis 7x10 punkter stor led-matris?
Eller välj själv animation på ett kundanpassat sätt plugga displayen boxen till datorn och rita själv siffror/animation till varje växel. Displayen blir 18x25 mm.
Vad skulle den vara värd i pengar och hur många kan jag bli av med?
Intresse av varvräknaringång på lådan och stapel med lysdioder för gearlight?
Tips på hur den skulle kunna se ut mekaniskt?
Allt välkommet.. tycker det som finns på marknaden är mest skräp, har sett några 7-segmentstyper som är rätt low-tech.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |