TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Cutsen efter en luftfärd i "god" fart och överkörd av en röd nissan bluebird

Bifogat

• cuts.jpg
    cuts.jpg
    75.8 KB · Visningar: 156

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Twosaint skrev:
Nu vill jag höra om någon annan varit med om samma sak.
Följande händer under gårdagen, jag ligger och marschar i god fart med cykeln, har för första gången monterat ensitscutsen.
Känner något som trycker i ryggen och tänker "sitter jag så långt bak" pressar mig lite bakåt och där finns fan ingen cuts, vänder hojen och åker tillbaka ser 2 st bilar ståendes vid vägen varvid den ena drar iväg när den får syn på mig och motorcykeln. En äldre man kommer fram till mig med cutsen och jag tänker "helvette tänk om den träffat en bil" men han säger att den låg på vägen och han var på väg att gå fram och plocka upp den då en äldre dam i den röda bilen som drog iväg hade kört över cutsen. Tittar på hojen och fästet sitter kvar, det var alltså plasten som spruckit. Hur f*n kan detta hända och är jag ensammen. Bilder kommer på den senare.

Har du en -98 som det ser ut på bilden är du inte ensam, det är typ den enda "barnsjukdomen" på TLR´en. Jag har en -00:a och på den sitter det kanonbra. På www.tlplanet.com har detta avhandlats några gånger, surfa dit och sök på "seat cowl" eller "cowl" så kommer du att hitta trådar där det står hur man fixar detta.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
jag tror jag ska ta och lämna in den på plastning och lack, nu är frågan. Samma lackering, Helröd eller helsvart ?

Vart ju hyffsat förvånad må jag säga, och ja det stämmer det är en 98:a

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
jag tror jag ska ta och lämna in den på plastning och lack, nu är frågan. Samma lackering, Helröd eller helsvart ?

Vart ju hyffsat förvånad må jag säga, och ja det stämmer det är en 98:a

Helsvart är sketsnyggt, du har väl en svart magkåpa också?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
jo det stämmer svart magkåpa, du hur mycket kan/vet du om luftburksmodden jag skulle byta filter på min och upptäckte att det redan var gjort och att klockorna saknas på min cykel.
Har ej kollat om kabeln till cdi:n är klippt, vart sitter cdi:n ? vad behöver jag plocka bort för att se det ?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
jo det stämmer svart magkåpa, du hur mycket kan/vet du om luftburksmodden jag skulle byta filter på min och upptäckte att det redan var gjort och att klockorna saknas på min cykel.
Har ej kollat om kabeln till cdi:n är klippt, vart sitter cdi:n ? vad behöver jag plocka bort för att se det ?

Jag har gjort Joe V´s modden på min. Alltså, har öppnat upp insugskanalen ända ut till kanten (OBS, utan att förstöra luffarturboeffekten). Har sedan tagit bort klockorna och pluggat av hålen med brickor och även loopat slangarna (som går till klockorna) vid T-kopplingen.

CDI´n sitter i originalundertrayen fastspänd med ett bredd "gummiband", ta bort sadeln så ser du den.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Kommer jag att märka någon effektökning iom att jag klipper kabeln till cdi:n ? visst ska det vara en brun/vit kabel ?
eller kommer den att gå dåligt om jag inte mappar om ?
kan man mappa om originalboxen ? jag har hört både folk som säger att det går och dom säger att det inte går.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
Kommer jag att märka någon effektökning iom att jag klipper kabeln till cdi:n ? visst ska det vara en brun/vit kabel ?
eller kommer den att gå dåligt om jag inte mappar om ?
kan man mappa om originalboxen ? jag har hört både folk som säger att det går och dom säger att det inte går.

Om din är strypt så är det tydligen brickor i insugstrattarna som ska bort och sen ska kabeln klippas. På min som såldes ostrypt så finns inga brickor och den kabeln saknas. Du borde märka rejäl skillnad om din är strypt, från 74kw till 99kw. :skrämd

Mappa om sprutet görs enklast med en s k "Yoshibox", borde finnas hos någon som har dynobänk. Du kan mappa i tre separata segment. Låg, mellan och hög register. Har inte hunnit göra detta själv än men det ska göras snart.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
förra ägaren ska tydligen ha plockat bort brickorna men inte klippt kabeln så frågan är om ökningen blir :skrämd

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
förra ägaren ska tydligen ha plockat bort brickorna men inte klippt kabeln så frågan är om ökningen blir :skrämd

Kabeln påverkar väl tändningen? Det borde bli :skrämd, ut och klipp. :crash

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
måhända att detta är ett onödigt inlägg, men jag är på väg till garaget med sidavbitaren i högsta hugg

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Hittade en skönhet när jag smurfade runt nyss. :bow

tlr00260.jpg

tlr00262.jpg

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
#1,
----
Mmm, vit bakfälg & högglanspolerad framfälg. Lacken var ju dock inte fy skam - välputsad dessutom :tummenupp

#2,
----
Arghhhh .. var ute i garaget nu och lyckades sätta skivlåset i min framskärm jag oxo!!!
:eek: :( :skrämd :skrämd :mad: :crash :skrämd :notme

Nu kan vi snart bilda klubb - namnförslag någon? :confused:

Nåväl bara att bita ihop. Blev inte så farligt 5cm lång reva, plasten verkar seg och böjbar.. Bör inte vara en omöjlighet att få till. Någon som vet om några snygga & prisvärda kolfajberskärmar till TLR? Alternativt vad en ny skulle kosta.

#3,
----
Blev nyfiken på luftburksmodden, någon brun/vit kabel hittar jag inte in till min CDI box inte ens bortklippt och isolerad. Och några brickor i insugstrattarna (de under luftfiltret) finns det ej.. Men på mitt regbevis står 74kW strypt och godkänd. Någon som har mer information?
:squid

Mvh
/Daniel

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
#1,
----
Mmm, vit bakfälg & högglanspolerad framfälg. Lacken var ju dock inte fy skam - välputsad dessutom :tummenupp

#2,
----
Arghhhh .. var ute i garaget nu och lyckades sätta skivlåset i min framskärm jag oxo!!!
:eek: :( :skrämd :skrämd :mad: :crash :skrämd :notme

Nu kan vi snart bilda klubb - namnförslag någon? :confused:

Nåväl bara att bita ihop. Blev inte så farligt 5cm lång reva, plasten verkar seg och böjbar.. Bör inte vara en omöjlighet att få till. Någon som vet om några snygga & prisvärda kolfajberskärmar till TLR? Alternativt vad en ny skulle kosta.

#3,
----
Blev nyfiken på luftburksmodden, någon brun/vit kabel hittar jag inte in till min CDI box inte ens bortklippt och isolerad. Och några brickor i insugstrattarna (de under luftfiltret) finns det ej.. Men på mitt regbevis står 74kW strypt och godkänd. Någon som har mer information?
:squid

Mvh
/Daniel

#2 jag har en spräckt originalskärm och en spräckt kolfiberskärm... :mad: :mad: :mad:
Måste tyvärr bli att jag beställer en ny kålfajber från S-rejsing... pengarna ska rulla :(
Förresten, någon som rejsar sin TL och vill ha en kålfajberskärm med små sprickor billigt? Den är nog lätt att fixa för den händige (inte jag).

#3 Någon har tagit bort kabeln och brickorna?? Det skumma är ju ditt regbevis :confused:

Last edited:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
TLRR skrev:
Det skall vara kabel nr 25 BRUN/SVART i stora kontakten till CDI´n som skall klippas och det går att köra efter det utan att mappa om,men bränsleblandningen kommer att vara tunn med risk att bränna ventilerna vid för mycket höga varv.Så mappa om rekomonderas för att moddningarna skall ge bäst resultat.

Cool, jag har mappat om med yoshboxen, L:+5 M:+5 H:0.. Så då återstår bara kabelchecken..

Btw; vad var det för skumt med mitt regbevis?

Jag tvivlar på att jag saknar effekt dock, hänger med bland ZX9'or, CBR900'or, gixxers utan problem.. Skall dock kolla för säkerhets skull.

Någon som vet storyn bakom kabeln? Mmm, det är väl inte den till växel-sensorn?

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Att kabeln (ok om den bara var klippt) och brickorna saknas trots att det står att den är strypt i regbeviset. :confused:

Ska ta en extra noga titt efter efter kabeln..

Någon som vet vart den leder / funktion, gillar inte principen att klippa utan att veta vad den gör.

Udersökning på ett eventuellt projekt:

Någon som har intresse av en ultracool växelindikator som rullar fram aktuell växel på en förslagsvis 7x10 punkter stor led-matris?

Eller välj själv animation på ett kundanpassat sätt plugga displayen boxen till datorn och rita själv siffror/animation till varje växel. Displayen blir 18x25 mm.

Vad skulle den vara värd i pengar och hur många kan jag bli av med?

Intresse av varvräknaringång på lådan och stapel med lysdioder för gearlight?

Tips på hur den skulle kunna se ut mekaniskt?

Allt välkommet.. tycker det som finns på marknaden är mest skräp, har sett några 7-segmentstyper som är rätt low-tech.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
TLRR skrev:
Kabeln gör så att det andra insprutningsmunstycket går igång tidigare i varvtalsregistret samt att det tar bort varvtalsstoppet vid 10 000 rpm. vet inte riktigt hur det är med de svensksålda hojarna men på de Engelska skall det tydligen vara så.

Oki, nej den varvar så fint upp till ca 11300.. Ska undersöka om den finns där och forska lite om så är fallet.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
Ska ta en extra noga titt efter efter kabeln..

Någon som vet vart den leder / funktion, gillar inte principen att klippa utan att veta vad den gör.

Udersökning på ett eventuellt projekt:

Någon som har intresse av en ultracool växelindikator som rullar fram aktuell växel på en förslagsvis 7x10 punkter stor led-matris?

Eller välj själv animation på ett kundanpassat sätt plugga displayen boxen till datorn och rita själv siffror/animation till varje växel. Displayen blir 18x25 mm.

Vad skulle den vara värd i pengar och hur många kan jag bli av med?

Intresse av varvräknaringång på lådan och stapel med lysdioder för gearlight?

Tips på hur den skulle kunna se ut mekaniskt?

Allt välkommet.. tycker det som finns på marknaden är mest skräp, har sett några 7-segmentstyper som är rätt low-tech.

Låter grymt, jag köper en om den inte kostar multum iallafall. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...