Re: Fjädring TL 1000 S
Tjoffe skrev:
Hej allihop
Håller på att fippla lite med min fjädring men behöver lite råd..
Hur ska jag ställa in min fjädring för lite aktiv körning. sägas kan väl att jag väger 96 pannor. har tajtat upp fjädrarna i gaffeln så dom står nu i läge 3 (fortfarande för löst?).. aja alla goda råd är välkommna..
MVH Tjoffe
Detta är visserligen för en TLR, men prova dem. Det är dem som man allmänt kallar för "Jamie inställningar". Jamie vart någon engelsman som tävlade med TLR.
Jag kör själv med dem och tycker de funkar rätt ok. Jag har gat inställningen för tillfället. Lite mjuk för bana, men ok i trafik.
Lycka till.
PS: orginal bakdämparen är "rätt" kass, byt om du vill ha något bra. Allt är bättre... Men Willbergs är nog mest prisvärt. DS:
--------------------------------------------------------------------------------
Heres the settings from Jamie's page
I run the Street settings with my tires at 35-36psi. BTW I believe these are for a bit heavier rider (180+lb's) so if you're smaller than that you might want to soften them a bit. BTW, setting it up right like this will totally transform the bike
Suspension settings for the TL1000R. These are from Jamie's page.
ROAD SETTINGS: This gives you good feel and composure over the typical bumpy country lanes we have here in the UK. If your roads are smooth as they are in France...... you'd be better off running the RACE settings.
Tyre Pressures: Front 36 PSI Rear 36 PSI
FRONT Suspension Settings:
Spring Preload: 4 Lines showing (fourth line should just show above cap)
Compression Damping: 10 clicks out from fully in
Rebound Damping: 5 clicks out from fully in
REAR Suspension Settings:
Spring Preload: 6 threads showing on top side of the thread below the lock ring i.e. two full turns from standard. Mark one of the castellations on the adjuster ring with a felt tip and add two full turns more preload.
Compression Damping: 18 clicks out from fully in
Rebound Damping: 15 clicks out from fully in
RACETRACK SETTINGS: Good control and feedback for Trackdays and Club Racing using the standard suspension.
Tyre Pressures: Front 32 PSI Rear 32 PSI
FRONT Suspension Settings:
Spring Preload: 4 Lines showing (fourth line should just show above cap)
Compression Damping: 4 clicks out from fully in
Rebound Damping: 3 clicks out from fully in
REAR Suspension Settings:
Spring Preload: 6 threads showing on top side of the thread below the lock ring i.e. two full turns from standard. Mark one of the castellations on the adjuster ring with a felt tip and add two full turns more preload.
Compression Damping: 7 clicks out from fully in
Rebound Damping: 10 clicks out from fully in
--------------------------------------------------------------------------------