Hej! det blev så många att svara att jag gör så här istället:
TLRR skrev:
"När kabeln är klippt så är varvtalsstoppet vid 10 000 rpm flyttat till 11 200 rpm som är orginal vid full effekt. Samt att insputningsmunstycke nr. 2 är inkopplad hela tiden eller åtminstonde öppnas vid lägra varvtal.(2 st sputare per cylinder)
När denna åtgärd är gjort och slip-on monterat eller helt avgassystem,bör (skall) hojen mappas om. för att den skall få rätt bränsleblandning."
Om jag inte minns fel så drar min till 11krpm. Men jag ska kolla kabeln, nån har vart på den (eltejp) men det är ju inte säkert att den sitter ihop innanför eltejpen.
Det låter ju för övrigt rimligt att ommappning behövs när spridarna jobbar annorlunda. Jag hoppas jag slipper kostanden.
Tack för tipsen, jag sak pilla vidare senare i veckan (badplatserna lockar även för en gammal man, dessutom ska man ju livnära sig också.)
twinner666 skrev:
"bara en fråga:är det inte väldigt coolt med avgasknallar?? det är ju nåt jag skulle kunna betala för"
Mina avgasknallar skulle ha kunnat väcka både drottning Cleopatra och de övriga från den tiden! Eftersom jag gärna vill kunna åka även i stan, även kvällstid så...
Mälardalen är för övrigt så tättbefolkat att man sällan är helt solo.
PutteLiten skrev:
"Jag har stål i mina, och det borde väll hålla för litta smällar. Fast, jag har inga avgaspuffar."
Det tror jag också. Och jag tror även att kolfiber håller sämre. Jag har k-f.
Men en kort story:
Många år sen, hade en Saab 99. Den gjorde avgasknallar om man slog av tändningen en kort stund vid motorbroms och sen slog på. Polar´n åkte ngt före mig från jobbet, jag plattade iväg, ikapp i hög fart, slog av tändningen, rullade om på motorbroms, taggade ner och fortsatte motorbromsa, "Nu ska här knallas" tänkte jag och slog på tändningen precis framför honom. Satan i gatan! Vilken knall! Rena explosionen! Trista bara att ena gaveln på den tvärställda dämparen öppnade sig!
Därför vill jag inte åka runt och knalla med TLR:en.
Det finns en annan historia från den tiden jag var brovakt på Kvicksundsbron (inte samma arbetsplats), en arbetskamrat hade nattpasset och försökte säkert "koppla av" mellan fartygen. Jag hade varit på Power Meet och åkte hem sent på natten. För er som inte känner till området: 90-sträcka (150 i Fiat Ritmo) ända från Västerås, sen 70, sen 50 vid bron = lång sträcka motorbroms.
Ja, ni kan säkert räkna ut resten själva.
Mvh
Robban.