TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
PutteLiten skrev:
KaZ, jag kan tänka mig dina fälgar mot att inte publicera vissa bilder. :D :D :D :lol :lol

:D :D :D

ut med bilden du bara!!!

nån som hittat tältpinnen?
KaZ <--- livsfarlig när han mår pyton och blir dragen i benen :fakta

:rock

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
nån som hittat tältpinnen?

Okej grabbar, vem satte sig på tältpinnen???
Fram med den bara.... :D :D :D

Låter som ni har haft riktigt kul !
Kan vi ta en mer opretaniös träff/åkning nån helgdag här i stockholm. Benkar är ju en erfaren kurvmanglare- Utlys sportTwins åkning.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Vi saknade 53 anmälda Twinnar... :rolleyes:
Men vår tält grupp bestod i alla fall enbart av Twinnar. 2 TLR, 2 Mille R och en gul 996 :)
Brumm bruum...

Kul?
Men, om vi säger så här. Jag och KaZ badade i solnedgång, och soluppgång. Utan sömn i mellan. Vi ersatte sömnen med en massa bira. Smakade mycket bättre... :D :bow

Jag har ett par bilder. Men det är en sådan där gammal analog kamera så jag måste fota upp rullen och sedan försöka hitta en färgscanner...

Benkar tog några foton med sin Digitalkamera. Få se om jag får några av dem. :)

KaZ, jag kan tänka mig dina fälgar mot att inte publicera vissa bilder. :D :D :D :lol :lol

Framkalla bilderna nuuuu !! :D :D :öl :crash :skrämd

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Triggerhappy skrev:

Kan vi ta en mer opretaniös träff/åkning nån helgdag här i stockholm. Benkar är ju en erfaren kurvmanglare- Utlys sportTwins åkning.

Bra idé! Jag är på MEN... vem kan greja bra sulor billigt och nu?! Mitt framdäck är sluuut (var toknära att lowsajda in i ett räcke på väg hem :skrämd ) och jag funderar på att spara min hårda baksula till nån långåkning så ett helt set supercorsa eller liknande står på önskelistan. PM´a om ni vet nåt. ;)

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
J-Bone skrev:
Bra idé! Jag är på MEN... vem kan greja bra sulor billigt och nu?! Mitt framdäck är sluuut (var toknära att lowsajda in i ett räcke på väg hem :skrämd ) och jag funderar på att spara min hårda baksula till nån långåkning så ett helt set supercorsa eller liknande står på önskelistan. PM´a om ni vet nåt. ;)

Du kanske kan kolla på säljessidorna här på SH.com? Jag köpte ett beg. supercorsa framdäck och är toknöjd!! Attan, vilket gläfs det är!
Skaplig skillnad mot mitt bakelit däck jag hade innan. Hojen blev mer snabbstyrd oxå!
Bara positivt alltså!!
/Jens

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tl-motor

Så, nu har jag lyckats tömma kameran, så här kommer en bild på en disikerad TL-motor. Titta och njut/gråt, vilket som nu passar er bäst...

Bifogat

• tlmotor.jpg
    tlmotor.jpg
    50.7 KB · Visningar: 169

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Re: Tl-motor

Psychobiker skrev:
Så, nu har jag lyckats tömma kameran, så här kommer en bild på en disikerad TL-motor. Titta och njut/gråt, vilket som nu passar er bäst...

:D
Jag säger bara: Ojojoj... :skrämd
Hittar du verkligen rätt del när du väl ska ha den? Jag skulle aldrig få ihop en TL1000 motor av det där! Det påminner mig om när jag byggde Lego när jag var liten. Legohögen såg ut ungefär sådär när jag började och aldrig aldrig fick jag ihop en TL1000 motor! :crash

Förresten, Martin, Blev det någon flytt för er? Jag drar vidare norrut i höst. Umeå lockar med universitetsstudier.
:hej

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:

då vill jag haka på :) pissigt att bakdäcket är slut bara,hoppas man hinner byta.utlys en twin o muller tur på TRäffar o sma forumet trigger :tummenupp
sign me up

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jodå, det skall nog gå bra, skall lämna in grejorna idag, för snart kommer skatten tillbaks så jag har råd att betala :tummenupp

Vi har köpt ett hus utanför Skövde, så i Juni nästa är går det stoa flyttlasset, blir lite flytande flytt över vintern, men det skall bli riktigt kul att komma lite närmare fler banor, nu när man skall börja rejsa.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Tjing för att inte behöva skruva ihop den TL motorn.
Jisses ! :skrämd

Vad är planen, varför är den isärskruvad ???
:notme

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
vevstakslagret har skurit, men nu är prylarna inlämnade för reperation, kostar 3500, och sen har jag beställt ny oljepump, packningar, + lite annat smått & gott för 3500 till :(
Menm ed lite tur hinner jag få ihop den så att jag kan köra nån sväng innan säsongen tar slut

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Va? Ska du börja tävla? Inte med TL:n gissar jag...
Är det 600:ran som ska få ta stryk?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Alldelles riktigt, det är 600:an som jag skall plåga livet ur :D
Det är bra att den varit omkull en gång så att den vet vad det handlar om, för fler gånger lär det ju bli :tummenupp

TL:en är ju min ögonsten, som det är kul att göra lite annurlund alackjobb på och bygga om så man får lite eget stuk på den, gixxern lägger jag inte en spänn på att den skall vara snygg, den skall bara gå undan på banan. Fast jag är sugen på att ta fram nått fräckt färgschema och logga, så att det syns att det är jag som kör :squid , får väl se sen vad pengar räcker till.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu

Fan va´skoj!! Jag vill ju oxå men det får bli när jag är klar med pluggandet...

Ganska bra avstånd till många banor Skövde eller? Där nere är det nära till allt tror jag...

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Nya bromsbelägg fram -- tagit slut?!..

:bow :bow Vänder mig till Forumets mekarproffs återigen! :bow :bow

Efter att ha bytt till nya frächa bromsbelägg på hojverkstan för dyra pengar i samband med ett däckbyte och kört 750 mil upptäcker jag till min stora fasa att de redan tagit slut (!) Undrar vad de satte på för skit eller är det normalt att lyckas nöta ner beläggen så snabbt? :confused: :notme

Betalade 270 sek paret om jag minns rätt så man tycker att de borde vara lite klass på dem, tänkte aldrig på att fråga vad det var för prylar de stoppa dit.

Tänkte nu slippa slänga iväg tusenlappar på verkstaden igen och fixa även detta själv nu när man börjar få lite rutin på skruvandet. Är det något speciellt man bör tänka på om man byter själv? Vad rekommenderas att stoppa dit om vill ha det till att hålla en stund - några tips?

Tacksam för all hjälp :tummenupp

Mvh
/Daniel

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Re: Nya bromsbelägg fram -- tagit slut?!..

DaGaz skrev:
:bow :bow Vänder mig till Forumets mekarproffs återigen! :bow :bow

Efter att ha bytt till nya frächa bromsbelägg på hojverkstan för dyra pengar i samband med ett däckbyte och kört 750 mil upptäcker jag till min stora fasa att de redan tagit slut (!) Undrar vad de satte på för skit eller är det normalt att lyckas nöta ner beläggen så snabbt? :confused: :notme

Tiläggas kan att de flesta av dessa 750mil är "lugna" touringmil.

/Daniel

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Re: belägg

Tja!
Jag har Carbon Lorraine belägg runtom och tycker att de är mycket bra, greppar fint om skivan och verkar trots det räcka ett tag...
Jag har kört lite på bana och tourat en del och har väl kört ca 500 mil med dem och det är kanske drygt hälften kvar av dem. Lite dyra var de kanske 395 pix per par fram...
Det blir nog samma igen när det är dags för byte! :tummenupp

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Re: Re: belägg

Vee-twn skrev:
Tja!
Jag har Carbon Lorraine belägg runtom och tycker att de är mycket bra, greppar fint om skivan och verkar trots det räcka ett tag...
Jag har kört lite på bana och tourat en del och har väl kört ca 500 mil med dem och det är kanske drygt hälften kvar av dem. Lite dyra var de kanske 395 pix per par fram...
Det blir nog samma igen när det är dags för byte! :tummenupp

Tackar för tipset.. Mmm vid närmare eftertanke så tror jag det var 370 SEK paret, måste fasen kolla fakturan om jag bara lyckas lokalisera var den är.

/Daniel

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Nu vill jag höra om någon annan varit med om samma sak.
Följande händer under gårdagen, jag ligger och marschar i god fart med cykeln, har för första gången monterat ensitscutsen.
Känner något som trycker i ryggen och tänker "sitter jag så långt bak" pressar mig lite bakåt och där finns fan ingen cuts, vänder hojen och åker tillbaka ser 2 st bilar ståendes vid vägen varvid den ena drar iväg när den får syn på mig och motorcykeln. En äldre man kommer fram till mig med cutsen och jag tänker "helvette tänk om den träffat en bil" men han säger att den låg på vägen och han var på väg att gå fram och plocka upp den då en äldre dam i den röda bilen som drog iväg hade kört över cutsen. Tittar på hojen och fästet sitter kvar, det var alltså plasten som spruckit. Hur f*n kan detta hända och är jag ensammen. Bilder kommer på den senare.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...