J-Bone
Ny medlem
PutteLiten skrev:
Inget Tysk styling här inte...
Hehe, nä men kapa bort passagerarskrotet. Du har ju en rejshoj
PutteLiten skrev:
Inget Tysk styling här inte...
J-Bone skrev:Hehe, nä men kapa bort passagerarskrotet. Du har ju en rejshoj
PutteLiten skrev:Jag ahr ju två bakramar nu så, den kassa kan man ju "leka" lite med.
Tack!TLRR skrev:Det är lätt att kolla om strypningen är borta.Det finns rectriktorer eller vad det heter,förminskningar i trottelhus de skall bort. Sen skall kabel nr 25 i stora kontakten på cdi boxen vara klippt (brun-svart).
Bakhjulsåka skall inte vara några större problem på 2:an(Gaspådrag)om den är moddad som den skall. Dvs. luftburk,k&N filter. slipon och 41 kuggars bakdrev.TLR-en behöver så mycket luft som den bara kan,samt en bra mappning.Åtminstonde gjorde min det med 40 drev bak.
J-Bone skrev:Hehe, nä men kapa bort passagerarskrotet. Du har ju en rejshoj
PutteLiten skrev:Nu har jag bytt subframe.
Piece of a cake!!!
Fan vad enkelt det var!!!
Nästa gång gör man ju det på mindre än en timme.
Men, hehe på dne nya ramen sitter bagage krokar och värmeskölds fästena kvar... Touring TLR...
Ser lite skumt ut med allt svart, utom kustsen om är gul/grå.
Och så är jag blinkerslös igen...
Men jag har en idé hur jag ska fixa til ldet där bak. Blinkers, baklyse, skylt (den syns inte speceillt bra nu...).
OK, erkänner att idén är stulen rakt av från en annan hoj här på forumet. Men va fan, man kan ju inte uppfinna hjulet varenda gång...
J-Bone skrev:Kapa av hela passagerarskrotet så följer fästena med.
Skulle göra det själv om jag hade en till bakram, vill inte pajja originalet...
Jahapp. Då var det gjort. Kapade ur luftburken, tvättade + oljade in filtret. Tog bort PAIR-ventilen. Provkörde. Ingen märkbar skillnad. Dvs såvitt gäller prestanda. Men avgasknallarna vid motorbroms är borta! Det där med att ta bort PAIR kan rekommenderas!TLRR skrev:Det är lätt att kolla om strypningen är borta.Det finns rectriktorer eller vad det heter,förminskningar i trottelhus de skall bort. Sen skall kabel nr 25 i stora kontakten på cdi boxen vara klippt (brun-svart).
Bakhjulsåka skall inte vara några större problem på 2:an(Gaspådrag)om den är moddad som den skall. Dvs. luftburk,k&N filter. slipon och 41 kuggars bakdrev.TLR-en behöver så mycket luft som den bara kan,samt en bra mappning.Åtminstonde gjorde min det med 40 drev bak.
Robban_C skrev:Jahapp. Då var det gjort. Kapade ur luftburken, tvättade + oljade in filtret. Tog bort PAIR-ventilen. Provkörde. Ingen märkbar skillnad. Dvs såvitt gäller prestanda. Men avgasknallarna vid motorbroms är borta! Det där med att ta bort PAIR kan rekommenderas!
bara en fråga:är det inte väldigt coolt med avgasknallar?? det är ju nåt jag skulle kunna betala för
twinner666 skrev:Robban_C skrev:Jahapp. Då var det gjort. Kapade ur luftburken, tvättade + oljade in filtret. Tog bort PAIR-ventilen. Provkörde. Ingen märkbar skillnad. Dvs såvitt gäller prestanda. Men avgasknallarna vid motorbroms är borta! Det där med att ta bort PAIR kan rekommenderas!
bara en fråga:är det inte väldigt coolt med avgasknallar?? det är ju nåt jag skulle kunna betala för
Jo, det är ju lite skojigt men det är väl inte det absolut nyttigaste för ljuddämparna.
J-Bone skrev:Jo, det är ju lite skojigt men det är väl inte det absolut nyttigaste för ljuddämparna.
PutteLiten skrev:ljud"dämpare". hehe.
Men det är väll mest kålfajber som tar stryk?
Jag har stål i mina, och det borde väll hålla för litta smällar. Fast, jag har inga avgaspuffar.
J-Bone skrev:Jo det är väl kålfajber som tar mest stryk antar jag. Min avgasknallar ibland, lite skoj, evil twin som den är
Men det är väl inte supernyttigt för grejorna antar jag så pairvalven ska väck på min snarast.
PutteLiten skrev:Gissar att min är borta.
I alla fall så är allt "vacum tjafs" borttaget, är det den som är pairvalven??
Jag har även lättade kammaxlar. Ska tydligen ge bättre gas respons. ?
Fick som sagt upp den i 290 härom dagen, men fan vägen svängde så jag kycklade ur lite. Fan vad smal motorvägen var helt plötsligt...
Lite skumt att jag inte fått upp den i mer än 270 innan...
Måste vara det gula.
Ska kanske nämna oxå att jag INTE har snorklarna på där frame!! Så med dem på borde jag kunna knäcka 300 mätar fart.
(Måste leta upp en längre raka bara..)
Kör lungt...
J-Bone skrev:Jag kan väl aldrig tro att en såndär TLR som är såååå tung, slö, ful och har skitkass väghållning skulle gå så bra och ännu mindre stanna på vägen i de farterna?
Edit: stavfle
J-Bone skrev:
PutteLiten skrev:Vilket datum??
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|