TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
PutteLiten skrev:
Jag ahr ju två bakramar nu så, den kassa kan man ju "leka" lite med.

:)

Mycket snack från en kall hbgare :cool: men då vill jag med se bakramsskrap :tummenupp

750RR

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Det är lätt att kolla om strypningen är borta.Det finns rectriktorer eller vad det heter,förminskningar i trottelhus de skall bort. Sen skall kabel nr 25 i stora kontakten på cdi boxen vara klippt (brun-svart).
Bakhjulsåka skall inte vara några större problem på 2:an(Gaspådrag)om den är moddad som den skall. Dvs. luftburk,k&N filter. slipon och 41 kuggars bakdrev.TLR-en behöver så mycket luft som den bara kan,samt en bra mappning.Åtminstonde gjorde min det med 40 drev bak.
Tack!
Det blir nog till att börja riva lite i hojen i morrn.
Mvh
Robban.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Hehe, nä men kapa bort passagerarskrotet. Du har ju en rejshoj :rolleyes: :p

Nu har jag bytt subframe. :)

Piece of a cake!!!
Fan vad enkelt det var!!!
Nästa gång gör man ju det på mindre än en timme. :)

Men, hehe på dne nya ramen sitter bagage krokar och värmeskölds fästena kvar... Touring TLR... :D

Ser lite skumt ut med allt svart, utom kustsen om är gul/grå.

Och så är jag blinkerslös igen... :(

Men jag har en idé hur jag ska fixa til ldet där bak. Blinkers, baklyse, skylt (den syns inte speceillt bra nu...).
OK, erkänner att idén är stulen rakt av från en annan hoj här på forumet. Men va fan, man kan ju inte uppfinna hjulet varenda gång... :)

:hej

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Nu har jag bytt subframe. :)

Piece of a cake!!!
Fan vad enkelt det var!!!
Nästa gång gör man ju det på mindre än en timme. :)

Men, hehe på dne nya ramen sitter bagage krokar och värmeskölds fästena kvar... Touring TLR... :D

Ser lite skumt ut med allt svart, utom kustsen om är gul/grå.

Och så är jag blinkerslös igen... :(

Men jag har en idé hur jag ska fixa til ldet där bak. Blinkers, baklyse, skylt (den syns inte speceillt bra nu...).
OK, erkänner att idén är stulen rakt av från en annan hoj här på forumet. Men va fan, man kan ju inte uppfinna hjulet varenda gång... :)

Kapa av hela passagerarskrotet så följer fästena med. :)
Skulle göra det själv om jag hade en till bakram, vill inte pajja originalet...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Kapa av hela passagerarskrotet så följer fästena med. :)
Skulle göra det själv om jag hade en till bakram, vill inte pajja originalet...

Nja. M4 systemet sitter fast där... (den som sitter på nu, den nya är att betrakta som orginal. För den som satt på är ganska modifierad...)
Har dock sett en lösning på TLplanet. Men framtida projekt i så fall.

Funderar på om man verkligen behöver mitten fästena om man har orginal kuts. Det ligger ingen belastning där. Så, jag borde kunna trixa till lite med "extra" ramen. Deffinitivt något att fundera vidare på. Men jag har ju lite tid på mig. Inget större kommer att göras förrän jag beställt kåpor av Pierre. Om jag nu har råd... Jag har inte frågat om pris, men om jag fattar rätt skulle det jag vill ha kosta 250 US Dollar. Så det har jag redan budget till. :)
Men jag vill ha glasfiber, så jag får se vilket material 250 dollars kittet är gjort av.

Men jag behöver nytt skinställ oxå. :(
Blir ett Arlen Ness, 3000 ktr billigare än Spykestället jag hade spanat in... (Hela kåpsettet... :) )

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Det är lätt att kolla om strypningen är borta.Det finns rectriktorer eller vad det heter,förminskningar i trottelhus de skall bort. Sen skall kabel nr 25 i stora kontakten på cdi boxen vara klippt (brun-svart).
Bakhjulsåka skall inte vara några större problem på 2:an(Gaspådrag)om den är moddad som den skall. Dvs. luftburk,k&N filter. slipon och 41 kuggars bakdrev.TLR-en behöver så mycket luft som den bara kan,samt en bra mappning.Åtminstonde gjorde min det med 40 drev bak.
Jahapp. Då var det gjort. Kapade ur luftburken, tvättade + oljade in filtret. Tog bort PAIR-ventilen. Provkörde. Ingen märkbar skillnad. Dvs såvitt gäller prestanda. Men avgasknallarna vid motorbroms är borta! Det där med att ta bort PAIR kan rekommenderas!

Jag har inte koll på hur min hoj är växlad, antagligen som original. Vill inte gärna växla ner eftersom hastighets- och vägmätaren inte stämmer då. Så de´ e´ rätt ok som det är. Det är ju liksom absolut inte så att knarren är trött eller så, det är bara det att mycket vill ha mer och helvetet blir aldrig fullt som bekant.
En till fråga:
Den där brunsvarta tåten till cdi:n, vad gör den för skillnad? Den kan ju inte gärna göra så mycket mer än att ändra tänskurva. Eller?
Nån tidigare ägare har varit på den och satt ihop den igen men jag har inte velat koppla isär ännu, ville prova det övriga först.
Som sagt info om kablen om nån har?

Mvh
Robban.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Robban_C skrev:
Jahapp. Då var det gjort. Kapade ur luftburken, tvättade + oljade in filtret. Tog bort PAIR-ventilen. Provkörde. Ingen märkbar skillnad. Dvs såvitt gäller prestanda. Men avgasknallarna vid motorbroms är borta! Det där med att ta bort PAIR kan rekommenderas!

bara en fråga:är det inte väldigt coolt med avgasknallar?? det är ju nåt jag skulle kunna betala för :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
twinner666 skrev:
Robban_C skrev:

bara en fråga:är det inte väldigt coolt med avgasknallar?? det är ju nåt jag skulle kunna betala för :)

Jo, det är ju lite skojigt men det är väl inte det absolut nyttigaste för ljuddämparna. :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Jo, det är ju lite skojigt men det är väl inte det absolut nyttigaste för ljuddämparna. :)

ljud"dämpare". hehe.
Men det är väll mest kålfajber som tar stryk?
Jag har stål i mina, och det borde väll hålla för litta smällar. Fast, jag har inga avgaspuffar. :(

Bifogat

• ytiller.gif
    ytiller.gif
    796 bytes · Visningar: 300

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
PutteLiten skrev:
ljud"dämpare". hehe.
Men det är väll mest kålfajber som tar stryk?
Jag har stål i mina, och det borde väll hålla för litta smällar. Fast, jag har inga avgaspuffar. :(

Jo det är väl kålfajber som tar mest stryk antar jag. Min avgasknallar ibland, lite skoj, evil twin som den är :p
Men det är väl inte supernyttigt för grejorna antar jag så pairvalven ska väck på min snarast.

Martin har redan gjort det på din så det är inte så underligt att din inte gör det. :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Jo det är väl kålfajber som tar mest stryk antar jag. Min avgasknallar ibland, lite skoj, evil twin som den är :p
Men det är väl inte supernyttigt för grejorna antar jag så pairvalven ska väck på min snarast.

Gissar att min är borta.
I alla fall så är allt "vacum tjafs" borttaget, är det den som är pairvalven??

Jag har även lättade kammaxlar. Ska tydligen ge bättre gas respons. ?

Fick som sagt upp den i 290 härom dagen, men fan vägen svängde så jag kycklade ur lite. Fan vad smal motorvägen var helt plötsligt... :D
Lite skumt att jag inte fått upp den i mer än :rolleyes: 270 innan... :confused:

Måste vara det gula. :lol

Ska kanske nämna oxå att jag INTE har snorklarna på där frame!! Så med dem på borde jag kunna knäcka 300 mätar fart. :)
(Måste leta upp en längre raka bara..)

Kör lungt... :hej

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
PutteLiten skrev:
Gissar att min är borta.
I alla fall så är allt "vacum tjafs" borttaget, är det den som är pairvalven??

Jag har även lättade kammaxlar. Ska tydligen ge bättre gas respons. ?

Fick som sagt upp den i 290 härom dagen, men fan vägen svängde så jag kycklade ur lite. Fan vad smal motorvägen var helt plötsligt... :D
Lite skumt att jag inte fått upp den i mer än :rolleyes: 270 innan... :confused:

Måste vara det gula. :lol

Ska kanske nämna oxå att jag INTE har snorklarna på där frame!! Så med dem på borde jag kunna knäcka 300 mätar fart. :)
(Måste leta upp en längre raka bara..)

Kör lungt... :hej

Jag kan väl aldrig tro att en såndär TLR som är såååå tung, slö, ful och har skitkass väghållning skulle gå så bra och ännu mindre stanna på vägen i de farterna? :rolleyes: :rolleyes:

Edit: stavfle

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Jag kan väl aldrig tro att en såndär TLR som är såååå tung, slö, ful och har skitkass väghållning skulle gå så bra och ännu mindre stanna på vägen i de farterna? :rolleyes: :rolleyes:

Edit: stavfle

:lol

En varg i fårakläder... :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...