TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Någon som vet vars jag hittar en likadan lower som denna (bild) Lr vart jag kan hitta snygga lowers till en 97:ans TLS ? Jag har ingen större lust o dra på mig thaightsen o brotta ner ägaren till denna lower.
 

Bifogat

  • TLS lower.jpg
    TLS lower.jpg
    141.4 KB · Visningar: 62

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
0x2142 skrev:
Vet någon hur man på enklaste sätt får båda framlysena att lysa samtidigt på en TL1000s?


tacksam för all hjälp


Slå på helljuset :D

nä, men vadå, släcks ditt halvljus när du du kör med helljuset på? Det gör det inte på min. Kan vara så att ett relä är bortkopplat, så var det på polarens tiger, var bara att att sätta dit ett vanligt standard bilrelä så lyste båda lysena sen, kanske samma här.
 

-alex-

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000R
hayabusaking skrev:
Tjennare jag har en topkåpa till tlr:n som är i mkt bra skick så när som en liten spricka på enna sidan den syns väldigt lite och kåpan är nästan ny det var en snubbe som gick i mot hojen en vecka efter jag köpte hojen ny och då fick han köpa en ny åt mig och sen dess har jag haft den gamla kåpan kvar.
den är för övrigt -98 gul svart jag har haft bilder på hojen på denna tråd för några veckor sedan :)


Hmmm, hade mer tänkt på kåpor för bana men ok vad skall du ha för den ? :)
 

-alex-

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000R
J-Bone skrev:
Det blev aldrig att jag handlade av honom, jag köpte ett beggat Akrapovic istället. Men han kör ett litet enmansföretag och är villig att hjälpa till så gott han kan. Jag har betalat via Paypal varje gång jag har handlat av firmor i USA, de har oftast skickat prylarna via UPS och än har jag inte åkt på någon extra tullavgift. :confused:

Men maila Mark, eller skicka honom ett PM (så blir du ju medlem på TLP i samma veva :hihi) och förklara det där med tullen så löser ni det nog sinsemellan. :tummenupp



Najs Ronny!
:bow


Tackar :) ska skicka ett mail och fråga.
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Psychobiker skrev:
Slå på helljuset :D

nä, men vadå, släcks ditt halvljus när du du kör med helljuset på? Det gör det inte på min. Kan vara så att ett relä är bortkopplat, så var det på polarens tiger, var bara att att sätta dit ett vanligt standard bilrelä så lyste båda lysena sen, kanske samma här.


aaaaaa
nej det är inte så jag menar...jag vill att båda lysena skall lysa på halvljus!!
:yoparty tycker det ser ruttet ut med en "enögd" hoj ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
TLRR skrev:
Jag tror inte det,och man får mycket bra suport av grabbarna på Wemi.Beställde progressiva framgaffelfjädrar oxå,och de erbjöd sig att låna ut verktygen(komprisions och låsblecket) man behöver för att byta fjädrar :tummenupp :banana .Dessa är ju svindyra om man vänder sig till Suzuki.Blev erbjuden fullkitad framgaffel för vinterpris med.Men nöjer mig med fjädrar då jag mest kommer köra gata.

Johan och Christer är riktigt trevliga och kundvänliga. Bra priser dessutom!
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
-alex- skrev:
Hmmm, hade mer tänkt på kåpor för bana men ok vad skall du ha för den ? :)
:) Typ 300:- vet inte vad det kostar at skicka den men det kan jag ordna bilder också men då måste jag låna en digital kamera om det inte går med telefonen förstås mvh Björne :tomten
 

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
Modda...

Hallo på er tokar :tungan

Tänkte bara fråga vilka moddar som man kan göra på bågen utan att bli ruinerad? Pris ex. 0-2000
Är novis på detta område.

Tackar tackar på förhand
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
gringo skrev:
Hallo på er tokar :tungan

Tänkte bara fråga vilka moddar som man kan göra på bågen utan att bli ruinerad? Pris ex. 0-2000
Är novis på detta område.

Tackar tackar på förhand


Är det något gjort på den idag, eller är den helt orginal (ryyyyssss..) ?? :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Likada som min. :)

Faaaaast, inte mycket orginal kvar på min... :rolleyes:

Och så har min gått ca dubbelt...

"problemet" med TLRen är att, det fiunns ju inget annat som är bättre!! Alltså, en hoj med mer känsla och mer "vill ha" värde. Det finns ju hojar med bättre prestanda, men jag utnyttjar inte Tillern till 100% ännu, och tills jag gör det så finns ingen anledning till att byta.

Bättre att modda och köra omkring på stans coolaste hoj. :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
En fundering bra på det där med att ha båda lysena på.

Är "heljus" lampglaset avskärmat? Jag tror inte det. (ett mindre problem dock...) Jag har dessutom för mig att det sitter H1 lampor i TL. och då är det väll bara "On/Off som gäller. Dvs, man kan inte tända den högra utan att få heljus på den.
Men jag är inte 100 på detta. (men nog attans ser det ut som H1 lampor...)
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
0x2142 skrev:
Det suger som faan...

Det stämmer nog.... jag vet inte vad lamprna meter men de är smala och typ rektangulära till formen... men jag har sett flera TLs med två ögon.... undrar hur faan de har gjort :huvet men det är ju en del vinter kvar att klura... har hört att man kan borra hål i reflektorn och sätta i dioder, men det är lite läskigt att borra :kulspruta
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Fan är det verkligen ingen av alla visa TL-freaks som vet hur man botar en enögd TLs :3freak HJÄLP!!!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
0x2142 skrev:
Fan är det verkligen ingen av alla visa TL-freaks som vet hur man botar en enögd TLs :3freak HJÄLP!!!

Vet inte hur man "botar" det, men jag tycker det ser coolt ut med bara ena lampan, elakt på nåt sätt. :cool
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top