TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Härliga bilder!





WestW och Vee-twn, jag håller med om att den här tråden är svåröverskådlig nu med så många inlägg, det trodde jag inte när jag startade den, men det är riktigt roligt att det är en sån aktiv tråd! Men vi kan väl lägga fram iden till Swedie iallafall så får vi se vad han tycker, så får vi agera utifrån det sen?
Jag jobbar på en ISP så jag kan hjälpa till med domänreggningar och hosting mm om det behövs...

Psycho ska ju vistas en längre tid utomlands om jag har förstått rätt så det kanske är svårt för honom att hjälpa till med att få nytt liv i TL-klubben men det vore ruggigt kul om det kunde bli ett aktivt forum igen! Det kanske är något att satsa på, en nystart av TL-klubben med lite fräshare layout? Bara en idé...

:)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
-[stiXen]- skrev:
Jaha då har man kommit hem från att ha varit i Spanien i 2 Veckor med hojen..... :yoparty synd bara att bromsbeläggen tog slut efter 100 mil... :huvet fan sånt borde man ju ha med sig....hoppas att dessa bilder lättar upp lite i den dystra vintertid som råder....

Urbanslick! det är ju så att man börjar dreggla! Men hur gjorde du när du kom till de kallare breddgraderna? Var inte väglaget lite jobbigt? Jag förmodar att du körde hela vägen med hojjen!?!?? :confused: Hursomhelst....asläckra bilder!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Valtermoto

Wää, jag vet inte om det var samma speglar som J-bone visade men jag råkade springa på ett par sådana här och kunder faen inte låta bli att köpa dem:
Backspegel%20kolfiber%20002.jpg


Som en sann smålänning så prutade jag lite men jag vet inte om det var så billigt. Jag pyntade 700:-. Speglarna är av märket valteromoto. Om det är någon som är intresserad så är länken www.valtermoto.com ! :fyllisar
 

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Chiefen skrev:
Urbanslick! det är ju så att man börjar dreggla! Men hur gjorde du när du kom till de kallare breddgraderna? Var inte väglaget lite jobbigt? Jag förmodar att du körde hela vägen med hojjen!?!?? :confused: Hursomhelst....asläckra bilder!

hehe jag åkte ner i en Iveco buss med ett stort skåp som jag hade hojen i..... :tummenupp hehe blev lite tungt på vägen hem för all bärs och sprit som skulle smugglas......... :fyllisar fast det fick bli ett par handskar istället för bromsbelägg.....
 

Bifogat

  • flaskor(low).jpg
    flaskor(low).jpg
    91.1 KB · Visningar: 56
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Wää, jag vet inte om det var samma speglar som J-bone visade men jag råkade springa på ett par sådana här och kunder faen inte låta bli att köpa dem:
Backspegel%20kolfiber%20002.jpg


Som en sann smålänning så prutade jag lite men jag vet inte om det var så billigt. Jag pyntade 700:-. Speglarna är av märket valteromoto. Om det är någon som är intresserad så är länken www.valtermoto.com ! :fyllisar

Fina speglar, de är inte lika som mina dock. De där ser ut att vara i kålfajberlook? 700 spänn va ju billigt annars!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
Fina speglar, de är inte lika som mina dock. De där ser ut att vara i kålfajberlook? 700 spänn va ju billigt annars!
hmm....du skrämde mej lite där...faktum är att det inte verkar vara nån kolfiberlook. jag kollade i skarvarna och försökte peta upp nån eventuell kolfiber"film" men den satt som berget och verkar vara genuin..ska dock höra med handlaren sen..hääh
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tja, jag är på SH för att det är här min lokala klubb är, och jag kommer att förbli här pga den anledningen.

Fly.to har jobbig reklam fönster som hoppar upp. Fixa bort dem så kanske, kanske jag skulle bli medlem. (Tror inte jag reggade mig där).
Men, jag vet inte om jag orkar med ytterligare ett forum. Har redan 4 som det är och det räcker och blir över, imho.
Och designen skulle behöva piffas upp lite.

Jag föredrar dock en forums bit här på SH. Dessutom kan man filtrera bort alla de där jobbiga elementen på forumet. Finns ju "ignore knappen" :D

Inget personligt på hopp, altså, men jag tror inte jag flyttar på mig igen. TLP har det mesta utom Svenska språket som behövs igentligen. :)

:hej


Vee-twn skrev:
Jag tänkte på en grej...
Ni vet att det finns en TL1000-klubb redan va? Svenska TL1000 klubben
Jag vet att många som skriver i den här tråden är medlemmar där...
Det är bara det att den sidan (forumet) håller på att dö pga att det är ingen som skriver där längre :kocko
Jag tänkta att man kanske kan så ihop den sidan med denna tråden och lägga dem båda i det nya forumet som West föreslår :confused:
Jag vet att det är Psychobiker som är mannen bakom Svenska TL1000 klubben så det borde väl gå att få till nått?
Pajje, vad tror du? :va
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
-[stiXen]- skrev:
Jaha då har man kommit hem från att ha varit i Spanien i 2 Veckor med hojen..... :yoparty synd bara att bromsbeläggen tog slut efter 100 mil... :huvet fan sånt borde man ju ha med sig....hoppas att dessa bilder lättar upp lite i den dystra vintertid som råder....

-och e det nån som har tips på bra/billiga bromsbelägg !?


:drool :drool Fy vad orättvist... :lol

Fast, innan jag läste ditt andra inlägg funderade jag på om du körde "tandborste + kreditkorts" packning... :rofl

Najsiga bilder.
Gott om "färdproviant" ni fick med hem :fyllisar
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
MC träff

Asso den där tl träffen...är det något spikat eller håller man på o planerar tid o plats osv fortfarande?? :va :3freak
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Härliga bilder!





WestW och Vee-twn, jag håller med om att den här tråden är svåröverskådlig nu med så många inlägg, det trodde jag inte när jag startade den, men det är riktigt roligt att det är en sån aktiv tråd! Men vi kan väl lägga fram iden till Swedie iallafall så får vi se vad han tycker, så får vi agera utifrån det sen?
Jag jobbar på en ISP så jag kan hjälpa till med domänreggningar och hosting mm om det behövs...

Psycho ska ju vistas en längre tid utomlands om jag har förstått rätt så det kanske är svårt för honom att hjälpa till med att få nytt liv i TL-klubben men det vore ruggigt kul om det kunde bli ett aktivt forum igen! Det kanske är något att satsa på, en nystart av TL-klubben med lite fräshare layout? Bara en idé...

:)

J-Bone Det är du som startat detta exlusiva KALAS med TL-TRÅDEN , och den respons denna tråd fått :Bugar Det är ingen idé att backa nuuu kompis.

Nu tycker ja att vi frågar Swedie om detta är genomförbart ( att flytta hela tråden dvs all den oersätterliga info inte försvinner ,om vi flyttar den )
Sen gör vi det.
Det kommer ju INTE bli en sunkig ot-tråd.....men jag undrar om vi gynnas av att gå ihop med Aprillia-tråden ( obs bara en fråga , som V-twin-tråden eller nåt?)

Vi får lösa detta tillsammans .
:yoparty :yoparty /Majk
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
J-Bone Det är du som startat detta exlusiva KALAS med TL-TRÅDEN , och den respons denna tråd fått :Bugar Det är ingen idé att backa nuuu kompis.

Nu tycker ja att vi frågar Swedie om detta är genomförbart ( att flytta hela tråden dvs all den oersätterliga info inte försvinner ,om vi flyttar den )
Sen gör vi det.
Det kommer ju INTE bli en sunkig ot-tråd.....men jag undrar om vi gynnas av att gå ihop med Aprillia-tråden ( obs bara en fråga , som V-twin-tråden eller nåt?)

Vi får lösa detta tillsammans .
:yoparty :yoparty /Majk

Ett v-twin forum alltså? Trängas med prillor, duccar och vtr:er ? kanske skulle funka.... swedie kanske är öppnare för den iden? :crazy
 

Majk

Guest
Här kommer en förfrågan till er på denna Tråden ( som jag känner som mina kompisar = alla på denna tråden) .http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=542464#post542464

Vill ni komma på denna tillställning , jag vet att jag är sent ute men jag frågar ändå ?
Ni är Hjärtligt VÄLKOMMNA ALLIHOPA...Long Live TL :Bugar
/Majk

Opps glömde skicka med tråden ,men nu är den med , ni vet att jag gillar whiskey = samma denna kväll = Fredag
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Här kommer en förfrågan till er på denna Tråden ( som jag känner som mina kompisar = alla på denna tråden).

Vill ni komma på denna tillställning , jag vet att jag är sent ute men jag frågar ändå ?
Ni är Hjärtligt VÄLKOMMNA ALLIHOPA...Long Live TL :Bugar
/Majk

Vilken tillställning? TL-träff? GIVET!!! :yoparty :fyllisar
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Vilken tillställning? TL-träff? GIVET!!! :yoparty :fyllisar

Ap Ap jag spammar lite, det har inget med TL att göra....vinterkalas kallas det... :tummenupp

Nu var du alldeles för snabbbbbb J-Bonet

Vägbeskrivning finns på Länken och jag PM:ar alla i TL-Tråden mitt mobilnummer om det finns intresse.


OT : J-Bone , gillar inte du snabb Harderocket ? kan rekomendera Megadeath Kill The King - albummet eller ,Disturbed- albumet Sickness :tummenupp
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Inte ett Twin forum:no

Ett TL och Prillia Forum. JA!, men inte ducce snobbarna tack...

(VTR/SPx är oxå välkommna... :) )

Jag menar detta även när jag är nykter.. :hihi :tungan
 
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Majk skrev:
Ap Ap jag spammar lite, det har inget med TL att göra....vinterkalas kallas det... :tummenupp

Nu var du alldeles för snabbbbbb J-Bonet

Vägbeskrivning finns på Länken och jag PM:ar alla i TL-Tråden mitt mobilnummer om det finns itresse.
Det där låter vansinnigt roligt!!
Synd att jag bor lite långt ifrån bara annars hade jag kommit!!
Hoppas ni får bra väder :banana :yoparty :tummenupp
 

Majk

Guest
Vee-twn skrev:
Det där låter vansinnigt roligt!!
Synd att jag bor lite långt ifrån bara annars hade jag kommit!!
Hoppas ni får bra väder :banana :yoparty :tummenupp

Ap Ap pizzerian ligger inte långt ifrån Öltunnan eller ?Jag bor i Västerås vart bor dyyye ?
 

Majk

Guest
PutteLiten skrev:
Inte ett Twin forum:no

Ett TL och Prillia Forum. JA!, men inte ducce snobbarna tack...

(VTR/SPx är oxå välkommna... :) )

Jag menar detta även när jag är nykter.. :hihi :tungan
Vad jag menar är = Jag gillar vad KAZ skriver = alltid relativt = han med sin tråd är välkommen men jag tror vid närmare eftertanke att vi kan behöva en eget FORUM och Även Aprillia ....även ducce så vi slipper dom...jag kollar bara TL +Aprillias ...he he
Ducce sucks :yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Ap Ap jag spammar lite, det har inget med TL att göra....vinterkalas kallas det... :tummenupp

Nu var du alldeles för snabbbbbb J-Bonet

Vägbeskrivning finns på Länken och jag PM:ar alla i TL-Tråden mitt mobilnummer om det finns intresse.


OT : J-Bone , gillar inte du snabb Harderocket ? kan rekomendera Megadeath Kill The King - albummet eller ,Disturbed- albumet Sickness :tummenupp

Disturbed e bra, har den. Ska olla in Megadeth albumet :tummenupp



lite mycket OT nu kanske.....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top