TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Var ute och åkte ca 15 mil idag med några WCXmedlemmar. Skitgoa vägar, vädret var kanon och tempot var helt lagom. Dom som pratar skit om dom vet inte vad dom pratar om.

Nu har jag bara 30 mil kvar tills 2400 :( Och mitt bakdäck börjar bli slicks :D

P.S. Jag har fått en hel del bra kommentarer om ljudet på min lilla Twin :D D.S.
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
DaGaz skrev:
Bara att ta på sig struten och känna sig precis så dum som det går..

Blev av med kortet idag :gnissla 127 på 90 väg taget med pilot, behöver kortet i tjänsten och har inget på mig innan vad blir oddsen? 2 månader om man inte lyckas charma ner det till 1 :confused:

Faen sicken osis!! :huvet Lider med dig! Hoppas att du lyckas få ned det till en månad! (juni vädret brukar ju ändå suga!!)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Chiefen skrev:
Faen sicken osis!! :huvet Lider med dig! Hoppas att du lyckas få ned det till en månad! (juni vädret brukar ju ändå suga!!)

Jovars, har läst runt lite verkar inte som att överklageriet funkar när det är 2 månader :död

Men man får göra ett försök helt enkelt.. det ställer till en massa för min del tyvärr. :mad:

Men men det var jag ingen annans fel än mitt eget.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
DaGaz skrev:
Jovars, har läst runt lite verkar inte som att överklageriet funkar när det är 2 månader :död

Men man får göra ett försök helt enkelt.. det ställer till en massa för min del tyvärr. :mad:

Men men det var jag ingen annans fel än mitt eget.

Som jag sa tidigare. Släng in ett brev där du förklarar hur mycket du behöver ha körkortet i tjänsten. Ta upp hur många mil du åker samt skaffa ett intyg från firman.

Ett till tipps är att du sjävl ringer länstyrelsen så fort som möjligt och snackar med dem.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Topgun!

Äre nån här som vet om det är nåt gruppköp på Topgun tailguards till TLS på G typ snart? Är lite sugen på att byta ut min tailguard.....blev inte så snyggt även om jag köpte basic modellen o rensade upp baken på hojen! Tycker att det blev lite kasst med blinkersena osv.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
SENSEI skrev:
Som jag sa tidigare. Släng in ett brev där du förklarar hur mycket du behöver ha körkortet i tjänsten. Ta upp hur många mil du åker samt skaffa ett intyg från firman.

Ett till tipps är att du sjävl ringer länstyrelsen så fort som möjligt och snackar med dem.

Bra tips, fick namnet på herrarna som handlägger det hos länstyrelsen så jag tänkte slå en pling imorgon om de nu jobbar klämdagar där.. :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Det har varit två stycken på TLP sedan jul, så det kan hända att det är ett nytt på G snart igen
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Twosaint skrev:
... Tändningen :confused: nja jag är inte riktigt säker laddade hem den där filmen när dom ska ljustera något kommer inte ihåg vad det är... :rolleyes:
Jag menade inte justering av tändning, jag menade skicket. Dvs friska stift med mer. Tändläget ger inte ryckighet, det ger bara mer eller mindre mos i knotan.

Ni som torskar fortkörning:
Jag vet inte hur det är idag men förr fick man alltid hem ett registerutdrag från körkortsregistret så fort man gjorde nåt dumt. Utdraget innehöll allt man ställt till med under de senaste fem åren. Varje sida rymmer typ 5-10 förseelser.
Det längsta jag fått var 3 sidor! Fortkörningar, tofflor med KGB-mönster, körförbud, lakritsormar utanför McDonalds, överlast med mer.
Jaja, jag var ung då, har lugnat ner mig nu. Men nu vet ni (ni som är unga) vad ni har att se fram emot! :D

Allvarligt talat så beklagar jag!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TL Devil skrev:
Finns det någon som har besiktigat tillern med blinkare i "fake-ventsen" ?? Undrar vad grabbarna där säger om det hela...innan jag börjar skära i :arsele


Beror lite på vilka dämpare som sitter på hojen.
Jag har M4 Helsystem och de döljer blinkarna mycket effektivt...
Jag har haft släkting åkandes bakom mig som klagade på att jag aldrig (!) blinkade när jag svängde. Men, var fan, jag blinkar ju ALLTID!! ... :lol

Med orginal dämare som inte sticker up plika högt så kanske de sysns.
Men jag är mkt tveksam till att SBP tycker det är något lysande tilltag... :)

Jag tillverkade nya hållare till blinkersen i fake-ventsen, för jag ville inte skära sönder orginalen. Tog väll 30 minuter att fixa till dem och passa in dem.
Materialkostnad 0 kr eftersom jag hade plast hemma. :)

Jag tänker behålla mina, men ska komplettera med ett par extra som bara blinkar bakåt. :)
 

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Problem......

argh......fan e lite trött nu.....fixade min trasiga blinkers i bak (jordkabel som släppt) och dagen efter så skulle jag ut och åka.........hojen startar inte......wtf tänker jag........jag nötter ut batteriet och får ta startkablar till hjälp....okej tänker jag och kör en vända på ca 2 mil......stannar hos en kompis och stänger av hojen......och ska sen iväg.....den startar inte.....går knappt runt......WTF......får ta hjälp av startkablar igen....åker en längre runda och tänker att det kanske inte var tillräckligt för att ladda batteriet.....så jag kommer hem och stänger av hojen.....och provar igen.....argh motorn går knappt runt.....WTF tänker jag igen......aja jag provar och mäter spänningen över batteriet för att se om den laddar....den låg på 12,07 volt på tomgång.........jag provar att gasa lite för att se om spänningen stiger nått men icke.....den går fan neråt.......så jag undrar om det är någon som har haft liknande problem......kan det vara laddningsregulatorn......!? nån som vet eller om det kanske är generatorn det är fel på.....??? tycker det verkar lite skumt.......att det bara ska bli fel över en natt.....PLS hjälp...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
-[stiXen]- skrev:
argh......fan e lite trött nu.....fixade min trasiga blinkers i bak (jordkabel som släppt) och dagen efter så skulle jag ut och åka.........hojen startar inte......wtf tänker jag........jag nötter ut batteriet och får ta startkablar till hjälp....okej tänker jag och kör en vända på ca 2 mil......stannar hos en kompis och stänger av hojen......och ska sen iväg.....den startar inte.....går knappt runt......WTF......får ta hjälp av startkablar igen....åker en längre runda och tänker att det kanske inte var tillräckligt för att ladda batteriet.....så jag kommer hem och stänger av hojen.....och provar igen.....argh motorn går knappt runt.....WTF tänker jag igen......aja jag provar och mäter spänningen över batteriet för att se om den laddar....den låg på 12,07 volt på tomgång.........jag provar att gasa lite för att se om spänningen stiger nått men icke.....den går fan neråt.......så jag undrar om det är någon som har haft liknande problem......kan det vara laddningsregulatorn......!? nån som vet eller om det kanske är generatorn det är fel på.....??? tycker det verkar lite skumt.......att det bara ska bli fel över en natt.....PLS hjälp...

Hmmm.. kolla med ett annat batteri.
Mitt batteri hade en trasig cell när jag precis köpt hojen. Betedde sig väldigt skumt, den hade svårt att starta och gick dåligt. Försökte att ladda det, men det hjälpte inte. Mätte spänningen och det stämde. Sen lånade jag nån batteritestare på macken, och då visade det sig att en cell i batteriet hade pajat. Bytte batteri, sen gick hojen klockrent, och startade varje gång....
 

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Batteri.....

Macke skrev:
Hmmm.. kolla med ett annat batteri.
Mitt batteri hade en trasig cell när jag precis köpt hojen. Betedde sig väldigt skumt, den hade svårt att starta och gick dåligt. Försökte att ladda det, men det hjälpte inte. Mätte spänningen och det stämde. Sen lånade jag nån batteritestare på macken, och då visade det sig att en cell i batteriet hade pajat. Bytte batteri, sen gick hojen klockrent, och startade varje gång....

mm men jag köpte ju nytt batteri förra året.......ska det bara hålla ett år....!? Jag tänkte ta och prova ladda det och så får man se sen.........man kanske bara va en sån klantskalle att man vred om nyckeln ett knäpp för mycket till p-ljus.........och så stod det på hela natten och så blev det som det blev....
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
-[stiXen]- skrev:
mm men jag köpte ju nytt batteri förra året.......ska det bara hålla ett år....!? Jag tänkte ta och prova ladda det och så får man se sen.........man kanske bara va en sån klantskalle att man vred om nyckeln ett knäpp för mycket till p-ljus.........och så stod det på hela natten och så blev det som det blev....

Tjena Stixen det kan vara batteriet som sagt upp sig men om spänningen går ner när du varvar upp motorn så kan det mycket väl vara regulatorn som fått sig en knäpp.

Ha det tills dess :banana Vi ses i Linde :tummenupp
 

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Batteri.....

tlmartin skrev:
Tjena Stixen det kan vara batteriet som sagt upp sig men om spänningen går ner när du varvar upp motorn så kan det mycket väl vara regulatorn som fått sig en knäpp.

Ha det tills dess :banana Vi ses i Linde :tummenupp

Hm ibland undrar man vad man tänker med :huvet Tänkte ta loss batteriet och prova att ladda det och märker när jag ska skruva loss batterikablarna att skruvarna sitter alldeles lösa........inte undra på att skiten inte tar laddning när inte kablarna sitter ordentligt :kocko ......argh........bara hoppas på att det är det som är felet för jag vill ju inte missa TL-träffen.......men det ska nog inte vara några problem........för vill man så kan man......Ses i Lindesberg alla TL-dudes and babes...... :tummenupp
Ha det gött allihopa och ett jäkligt gött väder......
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
TRX85r skrev:
Tjabba!!
Har köpt mej en TL1000s i Stockholm idag.Jag bor ju i Landskrona så det blev ju 60 mil o köra hem.Men det gör man ju gärna bara man får köra twin ju :tummenupp

Grattis :fyllisar
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Packväskor??

Någon som har sadelväskor på sin TLR?
Vilken modell isf?

Tänkte försöka leta reda på tankväska samt sadelväskor till min.
Om nån har några pma mig
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Stixen och ni andra:
Nu verkar det ju ha löst sig den här gången men ni kan ju lägga på minnet att ett tomt batteri inte blir ordentligtladdat på en kort stunds åkning. Jovisst fan lyser halvljuset men startmotorn tar minst 10 ggr så mycket ström.
En stunds körning kan med andra ord resultera i att batteriet verkar vara laddat men i själva verket bara är laddat lite grann. Det tar alltså flera timmar av snabbare körning att ladda ett urladdat batteri.
Och v-twinnar går ju dessutom tungt att starta som alla vet.

Det är liksom ett vanligt missförstånd att "Jamen jag kablade ju igång bilen (hojen) och sen varmkörde jag den i en hel kvart men likförbannat startade den inte nästa morgon". Typ så ungefär.

Å andra sidan spelar det ju inte så stor roll hur mycket batteriet är laddat om anslutningarna är lösa. :D
 

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Robban_C skrev:
Stixen och ni andra:
Nu verkar det ju ha löst sig den här gången men ni kan ju lägga på minnet att ett tomt batteri inte blir ordentligtladdat på en kort stunds åkning. Jovisst fan lyser halvljuset men startmotorn tar minst 10 ggr så mycket ström.
En stunds körning kan med andra ord resultera i att batteriet verkar vara laddat men i själva verket bara är laddat lite grann. Det tar alltså flera timmar av snabbare körning att ladda ett urladdat batteri.
Och v-twinnar går ju dessutom tungt att starta som alla vet.

Det är liksom ett vanligt missförstånd att "Jamen jag kablade ju igång bilen (hojen) och sen varmkörde jag den i en hel kvart men likförbannat startade den inte nästa morgon". Typ så ungefär.

Å andra sidan spelar det ju inte så stor roll hur mycket batteriet är laddat om anslutningarna är lösa. :D

hehe mm jag märkte det den hårda vägen :kocko :huvet :tummenupp batteriet står på laddning nu för hårdkörning imorgon om vädret tillåter......ibland tänker man inte längre än näsan räcker.......och det blir inte bättre av att man har en liten tratt mitt i nyllet........ :lol :lol :dummer
ha det gött och hoppas på sol.........
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Har inget vettigt att skriva men jag har så jävla tråkigt så jag säger väl: skååååååååååååååååååååååååååååål TL bröder :fyllisar hä hä hä
(hmm...undrar hur många posts jag är uppe i nu!?!) :hihi
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Chiefen skrev:
Har inget vettigt att skriva men jag har så jävla tråkigt så jag säger väl: skååååååååååååååååååååååååååååål TL bröder :fyllisar hä hä hä
(hmm...undrar hur många posts jag är uppe i nu!?!) :hihi

:spammer :hihi
Tack! Kom på att jag skulle hälla upp mig en stor fet highland park, ahh.. skål då bröder..

:felämne :notme
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top