TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
ROCKON skrev:
är det samma dämpare fram och bak på tlr och tls ??
I så fall kan jag kolla polarens inställnings schema.
om dem skulle vara likadana . .

1 Nej ..inte samma på TLr och TLs
2 sidan funkar nu iaf
http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm
3 Du har fått instälningarna som du bad om av Dagaz här ovanför
4 stödämpar instälningarna för fram och bak står på olika sidor (så det blir 2 kopior)
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nu har jag fixat en bild på inställningarna på min TFI till dem som var intresserade. =)

Moddar som påverkar flödet är:
Akra helsystem
Luftburkslocket borttaget
K&N filter

IMGP0904.JPG
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TLRR: KRüüüüüüümmaaaaa fälgar!! Stod just o bläade åt mina original svettiga guldfula original äckelfälgar.
J-Bling: Beställde du fälgar oxå tillslut?

Alla: Eventuellt gruppköp på Gel Handtag till TL på G. Om ni är intresserade skicka ett PM till mej så återkommer jag med prisuppgift!!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Fick ett paket idag :Rockbanan :Rockbanan
Ursäkta den taskiga kvaliteten på några av dom.
På första bilden är det en...? Ja, vad är det? Jo, det är en.. nej det var det inte heller.
Ah, nu vet jag, kåpställning? Ut- och invänd kåpställning? Eller? Vill veta mer eftersom min kåpställning inte är helt kry.

Sensei:
Har PM:at dig ang din läckkylare.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
TLRR: KRüüüüüüümmaaaaa fälgar!! Stod just o bläade åt mina original svettiga guldfula original äckelfälgar.
J-Bling: Beställde du fälgar oxå tillslut?

Alla: Eventuellt gruppköp på Gel Handtag till TL på G. Om ni är intresserade skicka ett PM till mej så återkommer jag med prisuppgift!!

Ja, jag kunde ju inte hålla i plånkan naturligtvis så det blir ju blingfälgar på min med :huvet :kär :hihi

Allt är hockes fel! :7peta :hihi

Chiefen!! Du vet ju att jag ska ha gelgrips ffs, pm:a mig priset. :tummenupp
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Ja, jag kunde ju inte hålla i plånkan naturligtvis så det blir ju blingfälgar på min med :huvet :kär :hihi

Allt är hockes fel! :7peta :hihi

Chiefen!! Du vet ju att jag ska ha gelgrips ffs, pm:a mig priset. :tummenupp

Nu borde ställen vara ganska nära!!! :banana :tummenupp :fyllisar

eller?!?!
 

Andrée

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
-----------------
Tl 1000s -97

Hej alla twin ägare !

Funderar på att köpa en tl 1000s -97 men har ett litet problem !
På regbeviset står det att det att effekten i maskinen är 72kW , men är det inte mer på en orginal tl 1000 ? Och hur gör man för att få ut maximal effekt !? Vilka garanti åtgärder utfördes det på maskinerna ? Har hör att det sattes på ett klistermärke på maskinerna när de blivit åtgärdade , men hur ser ett sådant klistermärke ut isådanafall ? Är tacksam för allt ni kan dela med er av !!!

mvh en kanske blivande TL förare !!!!

/Andrée
 

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Skåne
Hoj
TL1000R
Jag tror att det står 72 kw på alla men det är 99 kw om jag inte minns helt fel
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Andrée skrev:
Hej alla twin ägare !

Funderar på att köpa en tl 1000s -97 men har ett litet problem !
På regbeviset står det att det att effekten i maskinen är 72kW , men är det inte mer på en orginal tl 1000 ? Och hur gör man för att få ut maximal effekt !? Vilka garanti åtgärder utfördes det på maskinerna ? Har hör att det sattes på ett klistermärke på maskinerna när de blivit åtgärdade , men hur ser ett sådant klistermärke ut isådanafall ? Är tacksam för allt ni kan dela med er av !!!

mvh en kanske blivande TL förare !!!!

/Andrée

72kW strypt.. om strypningen finns kvar mot förmodan är det kabel 25 på ECU'n samt brickor i insugstrattarna som skall bort sen är det 99 igen -- plättlätt mao :tummenupp

Kan säga att jag hade brickor avlägsnade men kabel kvar när jag köpte min :7peta

Btw: Någon som skall ner till Svinträffen på öland? Jag kan ev fixa grillskiva här dagen innan sovplats inne eller tältplats ute (beror på hur många / vilka som kommer) -- sen hänger jag med över & tältar å hinkar lite öl..

Nån som är sugen? :confused:

:fyllisar
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
DaGaz skrev:
72kW strypt.. om strypningen finns kvar mot förmodan är det kabel 25 på ECU'n samt brickor i insugstrattarna som skall bort sen är det 99 igen -- plättlätt mao :tummenupp

Kan säga att jag hade brickor avlägsnade men kabel kvar när jag köpte min :7peta

Btw: Någon som skall ner till Svinträffen på öland? Jag kan ev fixa grillskiva här dagen innan sovplats inne eller tältplats ute (beror på hur många / vilka som kommer) -- sen hänger jag med över & tältar å hinkar lite öl..

Nån som är sugen? :confused:

:fyllisar
När är den?
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
kan nån (typ benet) pm:a den där "jamie´s" settings på dämparna ?
och börjar jag klicka från vänster eller ? alltså vrider den helt åt vänster och utgår med "klickandet" därifrån eller ?

Är det någon som varit på mittsverigebanan på måndagar ? vad gäller måste man plocka bort mullerburkarna eller ? tänkte åka ner någon måndag, om det är nån från umeå som är sugen på att haka på skulle det rocka :yoparty

Sen vill jag framföra min åsikt, satan vilken meningslös tråd detta har blivit jag har läst samma dynga sen i maj förra året, man orkar ju inte gå tillbaka och söka skiten i tråden för den innehåller så mycket dynga att man skulle kunna gödsla en hel åker, skulle kunna fått ett eget forum snart där nån skulle kunna lägga upp all vettig och nyttig information nån som tycker jag har fel/rätt ?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top