sandstream
Guest
korvgubbe skrev:Varför inte försöka ha en mogen dialog istället sitta och kasta sten på andra som ett barn i sandlådan istället för att inse det verkliga problemet...
korvgubbe skrev:Varför inte försöka ha en mogen dialog istället sitta och kasta sten på andra som ett barn i sandlådan istället för att inse det verkliga problemet...
korvgubbe skrev:Det hade man säkert gjort om den typen av bilar var inblandade i hälften av alla dödolyckor trots att de bara utgör en liten del av den samlade bilparken...
Ta och kamma dig och kom in i matchen! Varför inte försöka ha en mogen dialog istället sitta och kasta sten på andra som ett barn i sandlådan istället för att inse det verkliga problemet...
DaLorD skrev:Allt behöver ju inte va på fullaste allvar... men det är klart... alla människor fattar inte/kan inte/lär sig aldrig det där med ironi...
GSXR1100R skrev:Jag har kört SH i mer än 20 år, trots detta kan jag inte wheela, jag vågar inte ens prova, knäskrap på bana går bra men wheelies & stoppies verkar ju livsfarligt.
Avarage skrev:Gammal eller klok! Det hänger ofta ihop med livserfarenhet! Nä, du är nog inte så gammal bara förståndigare!
Håller med dig i allt för utom bullriga avgassystem! Inget som intresserar mig för jag vill kunna gasa UTAN att störa "tant Agda 87 år som sitter och luktar på blommorna under eken.
Men visst låter en ducce goare/råare/häftigare en min VFR som fiser fram i trafiken. Men inget, i ljudväg, som jag har hört slår MV Agustas racermaskiner från 50- och 60-talet. Och visst sjutton låter Hondas 6-cylindriga 2-taktare som man tävlade med under en säsong (om jag inte minns fel) helt enormt fräckt!
Allt detta vill jag skall finnas men inte nödvändigtvis ute på gatan hemma i bostadsområdet!
Gasa försöker jag göra där det är minimal risk för andra trafikanter och där jag tycker vägen är rolig. Alla vägsträckor passar inte mig!
I stan gasar jag aldrig. Finner för det första det fullständigt oansvarslöst men också minst lika ointressant eftersom det i regel är rakt fram.
// Niklas
korvgubbe skrev:Jag tror att man skulle kunna genomföra ganska stora förändringar gällande körkort.. klass 7 efter 25 så det blir fyra stadier:
16-18 : lätt Mc
18-22 : mellanklass
22-25 : tung, ej klass 7
25- : klass 7
...eller hellre i mina ögon: minst hojkort fem år för klass 7 oavsett ålder!? Många gånger är åren med akort viktigare än åldern..
DaLorD skrev:Ang. TV inslaget...
Varför inte förbjuda sport-bilar oxå när man ändå är igång...
Ta bort alla porche, ferrari & trimmade tyskar/japaner m.m och sätt alla bilister i en Fiat punto...
Det skulle östermalms-svensson gilla... och dennes farsa är politiker o glider omkring i en BMW X5 = mycket kraft + mycket vikt =livsfarlig...
cagivaraptor skrev:Crazykörning bland vanligt folk verkar vara poppis i dagsläget.
...comments?
Jävligt sant, det har jag försökt förmedla förut med, men alla bara gafflar om att man kan köra ihjäl sig på vilken hoj som helst.benkar skrev:Till sist, bara att konstatera, ju modernare och "värre" hoj man har, dessto större hastighet i km/h krävs det för att få fartkänsla. En polare körde ZZR600 ett år och tyckte jag körde lite väl fort, säsongen efter, då han skaffat en CBR900 tyckte han mitt tempo var i fesigaste laget...
/B
Bj.O.rn skrev:Japp, det är idag bland det fränaste man kan göra, speciellt om man kan filma det å visa sina kompisar hur jäkla tuff man är.. Häromkvällen såg jag två moppefuckon på en DT50 (heter dom så fortfarande?). Pöjken som satt bakpå hade givetvis videokameran i högsta hugg å filmade framfarten genom rondeller å skit. Moppe getaway i centrala Norrköping! men hallå.. :kocko
/B
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |