Tokreklam

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har inget agg mot dig. Jag försöker fortfarande framföra saklig kritik.

Jag vet mycket väl hur mycket arbete du lagt / man lägger när man startar upp en site. Du skall ha all cred för det arbetet.

Det förtar dock inte min kritik mot hur den drivs.
Ska vi vara lite bättre bör du isåfall specificera vad det är som drivs fel och hur det bör göras istället. Utan att berätta dina "affärshemligheter".

Annars häcklar du bara och du kommer aldrig bli nöjd med hur sh drivs av mig. Kanske dock kommer jag stiga åt sidan snart då jag stampat i sh-träsket rätt länge nu och behöver andra utmaningar att ta mig an. Kanske du blir gladare då, för efter det lär sh gå åt ett nytt håll. Vilket får framtiden säga.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vad gäller blippbloppreklam så är animationerna ok som de är idag... så länge det inte blir flashreklam så är jag ok i alla fall.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad gäller blippbloppreklam så är animationerna ok som de är idag... så länge det inte blir flashreklam så är jag ok i alla fall.
Samt på något sätt kopplat till Sporthoj. Ingen j-vla blöjreklam! Fast det kan vara ett photoshopmontage oxå. :) Har inte själv lyckats hitta den reklamen... :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Samt på något sätt kopplat till Sporthoj. Ingen j-vla blöjreklam! Fast det kan vara ett photoshopmontage oxå. :) Har inte själv lyckats hitta den reklamen... :)

Yes.
Sen har det ju förekommit lite reklam som kan vara lite tveksam från diverse typ sms-låneföretag och liknande... men de är väl sådana som betalar bra för att synas å andra sidan. Mer en moralisk aspekt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Yes.
Sen har det ju förekommit lite reklam som kan vara lite tveksam från diverse typ sms-låneföretag och liknande... men de är väl sådana som betalar bra för att synas å andra sidan. Mer en moralisk aspekt.
Ja generellt så låneinstitut betalar bra. De annonser till höger som är diverse MC-företag betalar tyvärr INTE bra. De är snåla och jag förstår dom. Det är ingen enorm MC-bransch i Sverige. Finns inte pengar för ens ett par tusen i månaden. Då hamnar det tyvärär på att man måste förlita sig på större mediabolag som pumpar ut bättre betalda annonser.

Så det är svårt att hålla alla annonser strikt MC-relaterade av den anledningen oxå. Väldigt begränsning pga en hårt nischad sajt. Dock ålderskategorin av människor gör ju att det är lockande att göra reklam för vad som helst, då säkert de flesta här har jobb och har stor köpkraft.

Alla vill även synas. Men skulle alla animerade annonser tas bort, är bara de mindre kvar som inte kostar mycket och som inte är attraktiva för större företag eller t.ex Yamaha Sverige eller större organisationer. Desas vill synas om de ska lägga pengar.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Här var det fart på diskussionerna!

Jag tycker dock sajten är bra idag med tanke på hur mycket den vuxit från att vara en liten "alla-känner-alla" sajt till att vara en stor mötesplats för många av sveriges motorcyklister.

Förmodligen är det en väldigt svår balansgång vad man bör dra gränsen någonstans när den växer och växer.
Hur sajten ska se ut, hur den ska finansieras, vart man bör lägga ribban för diskussioner osv osv.
I slutändan är det trots allt användarna som gör sajten, och ingen (hoppas jag) är såpass korkad att förbise detta.
Det gäller ju att göra användarna nöjda, annars skulle inte den här sidan finnas.
Och tjaa, antalet registrerade/inloggade per timme talar sitt tydliga språk tycker jag.

Men! Kommer det fortsätta med ökande reklam, eventuell reklam mitt i trådar och annat mög så kommer antalet användare garanterat försvinna, eller minska intäkter för annonsörer (adblocker) och i slutändan lär väl sajten självdö om det skulle hända.

Jag gillar när det är/var mindre antalet medlemmar och saknar många som av olika anledningar inte finns kvar här eller inte skriver längre.
Men gillar fortfarande stuket på sidan och hoppas det fortsätter såhär.

Mvh J

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Alla vill även synas. Men skulle alla animerade annonser tas bort, är bara de mindre kvar som inte kostar mycket och som inte är attraktiva för större företag eller t.ex Yamaha Sverige eller större organisationer. Desas vill synas om de ska lägga pengar.

Hur är det med sh.coms egna reklamköpningsreklam?

Sitter med tvn som skärm och får halvt epileptiskt anfall av den :tungan

Dom till höger kan man ju dölja genom att minska fönstret i sidled (så får ni även visningsslantar).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur är det med sh.coms egna reklamköpningsreklam?

Sitter med tvn som skärm och får halvt epileptiskt anfall av den :tungan

Dom till höger kan man ju dölja genom att minska fönstret i sidled (så får ni även visningsslantar).
Ja, det är pantat. Jag har röstat min åsikt om det där i skapningsskedet. Det var värre förr om jag minns rätt. Men kommer berätta för dom att det inte måste vara så animerat... Men det är typiskt säljare som bara vill sälja och inte riktigt förstår en hemsidas "kultur" ibland utan bara kör över för att öka siffrorna.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R

Det är inte ett montage, jag blev så jävla paff när jag såg den att jag var tvungen att ta ett screenshot.:)

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
...Dom till höger kan man ju dölja genom att minska fönstret i sidled (så får ni även visningsslantar).

Kör själv med den bonn-lösningen, enkelt och bra.

Se'n skulle det vara intressant att läsa vad Biturbo skulle vilja ändra på sajten (bortsett från reklamen) för att den skulle bli bättre. Det kanske är diskuterat nå'n annanstans men jag har inte sett det. Att förutsättningslöst brainstorma idéer är ju aldrig fel. Personligen skulle jag gärna se en uppfräschning och modernisering av layouten som ju hängt med ett bra tag nu.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ska vi vara lite bättre bör du isåfall specificera vad det är som drivs fel och hur det bör göras istället. Utan att berätta dina "affärshemligheter".

Annars häcklar du bara och du kommer aldrig bli nöjd med hur sh drivs av mig. Kanske dock kommer jag stiga åt sidan snart då jag stampat i sh-träsket rätt länge nu och behöver andra utmaningar att ta mig an. Kanske du blir gladare då, för efter det lär sh gå åt ett nytt håll. Vilket får framtiden säga.

Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag skall/ids konkurrera med SH så därför tänker jag inte göra det. Däremot fick du en massa tips för en massa år sedan. Det var inte så långt efter det jag lade att bud på att köpa siten som du kanske minns.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Själv gillar jag skarp reklamen om Ecovag som går i bannern ibland. Jag vet inte om den visas endast för oss kvinnor eller om alla ser den? :rolleyes:

Hur som så känns det rätt mycket som att det där företaget borde rekrytera ny personal till sin reklamavdelning om dem inte själva ser hur könsfördelningen inne på detta forum inte är till fördel för deras budskap? :va

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Gammal reklam?

Är det bara hos mig reklamen är gammal, dvs erbjudanden har gått ut och tävlingar varit redan?? :va

01_gammal_reklam.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...